شناسهٔ خبر: 29397178 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

امام‌ جمعه قم: سخنان ظریف درباره پول‌شویی سنجیده نبود

از مسئولان امور خارجه انتظار می‌رود در اظهارات خود از موضع عزت، حکمت و مصلحت به‌گونه‌ای سخن بگویند.

صاحب‌خبر -

امام‌جمعه قم گفت: از مسئولان امور خارجه انتظار می‌رود در اظهارات خود از موضع عزت، حکمت و مصلحت به‌گونه‌ای سخن بگویند که دستاویز دستگاه‌های خارجی نشود، سخنان وزیر امور خارجه در مورد پول‌شویی سنجیده نبود.

به گزارش تسنیم از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مصلی قدس، با بیان اینکه تقوا به انسان شفافیت گفتار و رفتار می‌دهد، اظهار داشت: در روایتی از امام علی(ع) آمده، چنانچه عمل تو را در یک طبق بدون روپوش قرار دهند و در میان اهل دنیا بگردانند اگر به‌گونه‌ای باشد که هیچ لکه‌ای نداشته باشد می‌توان گفت که این انسان باتقوا است.

وی به تفسیر آیه 12 سوره ممتحنه پرداخت و گفت: در روز فتح مکه، بانوان تازه مسلمان برای تحکیم ایمانشان خدمت رسول اکرم(ص) آمده و با قرار دادن تشت آبی اقدام به بیعت با حضرت کردند، خداوند در اینجا فرموده‌اند تحت یک سری شرایطی ازجمله نکشتن فرزندانشان و تبعیت از دستورات شایسته پیامبر اکرم(ص) می‌توانند بیعت کنند.

امام‌جمعه قم با انتقاد از پزشکانی که سقط‌جنین انجام می‌دهند، تصریح کرد: این‌ها علاوه بر اینکه جنایت انجام می‌دهند باید در پیشگاه الهی در قیامت پاسخگوی خداوند باری‌تعالی باشند چراکه اقدام به نسل‌کشی کرده‌اند.

سعیدی اطاعت از زمامداران را مشروط به معروف بودن دستورات آن‌ها دانست و گفت: پیروان مکتب‌ها و مذهب‌هایی که امرا و حاکمانشان را بدون شرط واجب العطاعه می‌دانند، به خطا رفته‌اند، آیا یزیدی که فرزند پیامبر خدا را کشت و شراب‌خواری جزو کارهای قبیح او بود شایسته اطاعت است؟

وی حبط و نابود شدن اعمال را مورداشاره قرار داد و اظهار داشت: باید سعی کرد با اعمال صالح اگر گناهی مرتکب شدیم باید با انجام حسنات سعی در جبران گناهان و سئیات خود داشته باشیم.

امام‌جمعه قم با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) ابراز کرد: ایشان دوران سختی را در دوران زندگی خود داشته‌اند، ایشان فرموده‌اند، هیچ‌یک از پدرانم محنت‌هایی که من کشیده‌ام را نداشته‌اند.

سعیدی افزود: آماده‌سازی شیعیان برای دوران سخت غیبت، مبارزه با فتنه گران داخلی مانند صوفیه، ادعای امامت پس از امام حسن عسکری(ع) توسط جعفر کذاب ازجمله مشکلاتی بوده که بر دوران سخت امامت ایشان افزوده بود.

وی با اشاره به سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) ابراز کرد: امروز با گذشت بیش از 1400 سال از آن روز نیازمند اسلامی هستیم که اسلام ناب را به دنیا معرفی کند، امروز اسلام ناب و مکتب اهل‌بیت(ع) جاهلیت عصر حاضر را درهم‌شکسته و به فضل الهی قرن آینده قرن حکومت اسلام ناب محمدی(ص) بوده و ولایت‌فقیه در عصر غیبت گامی به‌سوی اسلام ناب و حاکمیت امام عصر(عج) خواهد بود.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه معارف اسلام ناب در گرو اسلام اهل‌بیت(ع) رشد یافته است، تصریح کرد: کسانی که خود را از سفره اهل‌بیت(ع) محروم کرده‌اند، همچنین کسانی که مسیر خود را جدای از مسیر حضرت علی(ع) قرار داده‌اند و به تشیع صرفاً نگاه فرقه‌ای می‌کنند، خود را محروم از راهنمایی‌های اهل‌بیت(ع) قرار داده‌اند.

سعیدی شاخصه دوم اسلام ناب را اسلام عقلانیت و عقل‌گرایی بیان کرد و گفت: اسلام ناب در سایه هدایت‌های اهل‌بیت(ع) در منظومه فکری و ارزشی یک انسان مکتبی است، همچنین اسلام ناب اسلام معنویت بوده و در سایه آزادی از هرچه غیر خدا است.

وی شاخصه چهارم اسلام ناب محمدی را عدالت گرایی دانست و افزود: نفی ظلم و ستم و ستم‌کشی از اصول اسلام ناب محمدی(ص) بوده که امروز در سیاست جمهوری اسلامی در دفاع از کشورهای منطقه تبلوریافته است.

امام‌جمعه قم شاخصه دیگر اسلام ناب را مبارزه با مستکبران و سلطهگران جهان بیان کرد و ادامه داد: امروز مکتب محمدی(ص) گمشده انسان بوده درحالی‌که نماد تمدن در غرب اسلام آمریکایی است، امروز لیبرال دموکراتی به خاطر مسخ هویت انسانی جذابیت خود را ازدست‌داده و انسان خسته و در سراشیب سقوط قرارگرفته و اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب اهل‌بیت(ع) بوده که زنده کننده این دنیا است.

سعیدی افول معنویت و هویت در امور مختلف ازجمله خانواده‌ها را مورداشاره قرار داد و گفت: امروز در غرب گرایش به دین و معنویت رشد تصاعدی یافته و این‌گونه بوده که ارسال نامه‌های مقام معظم رهبری به جوانان غرب راهی است که آن‌ها اسلام را به اختیار انتخاب کنند، و به فضل الهی این اسلام ناب می‌تواند لیبرال دموکراسی غرب را هم به دره سقوط بکشاند.

امام‌جمعه قم با اشاره به هلاکت چندین صهیونیست در روزهای اخیر ابراز کرد: به این دلیل وزیر جنگ صهیونیست‌ها مجبور به استعفا شد، و به قول مقام معظم رهبری روزگار بزن‌در رو تمام‌شده و به قول ایشان اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید.

سعیدی به مسائل جاری کشور اشاره کرد و گفت: باید به مسائل اصلی کشور نظیر مقابله با جنگ اقتصادی توجه ویژه داشته باشند، زیبنده نظام اسلامی نیست که به مسائل حاشیه‌ای درجه چندم همچون حضور زنان در ورزشگاه‌ها بپردازند، چرا موضعی خلاف علما و مراجع عظام تقلید اتخاذ کرده و برخلاف نظرات این بزرگواران عمل می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: از مسئولان امور خارجه انتظار می‌رود در اظهارات خود از موضع عزت، حکمت و مصلحت به‌گونه‌ای سخن بگویند که دستاویز دستگاه‌های خارجی نشود، سخنان وزیر امور خارجه در مورد پول‌شویی سنجیده نبود.

نظر شما