شناسهٔ خبر: 29397170 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ائتلاف سعودی یک دستگاه مینی‌بوس را در الحدیده هدف قرار داد

ائتلاف سعودی-اماراتی که این روزها دَم از توقف عملیات نظامی در غرب یمن می‌زند، یک مینی‌بوس حامل مسافران یمنی را در الحدیده هدف قرار داد که در پی آن شماری از غیرنظامیان یمنی کشته و یا زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنگنده‌های ائتلاف سعودی دیروز پنجشنبه یک مینی‌بوس حامل مسافران یمنی را در الحدیده واقع در غرب این کشور هدف قرار دادند.

منابع پزشکی یمن گفتند که در این حمله هوایی، چهار نفر از غیرنظامیان یمنی کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

منطقه «۷ جولای» در الحدیده نیز دیروز هدف حملات توپخانه‌ای شبه نظامیان ائتلاف سعودی قرار گرفت که در پی آن شش نفر از کودکان یمنی زخمی شدند.

واحد توپخانه‌ای ائتلاف سعودی-اماراتی امروز جمعه هم سالن انتظار فرودگاه الحدیده که در جنوب این شهر قرار دارد، هدف قرار داده است.

 جنگنده‌های ائتلاف سعودی روز جمعه همچنین چهار بار به روستا در نزدیکی جاده ارتباطی دو منطقه «زبید» و «التحتیا» حمله کردند که به دنبال آن شش نفر از شهروندان یمنی کشته و تعدادی زخمی شدند.

یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح ارتش یمن دیروز پنجشنبه در یک نشست خبری گفته بود که «جنگنده‌های ائتلاف سعودی با حمله به یک اتوبوس در الحدیده، چهار نفر از غیرنظامیان یمنی را به شهادت رساندند.»

این حملات در حالی صورت می‌گیرد که منابع وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی مدعی توقف تجاوزاتشان در الحدیده و غرب یمن هستند.

یک مقام مسئول در دولت مستعفی که نخواست نامش فاش شود، روز چهارشنبه گذشته به خبرگزاری فرانسه گفته بود که «حملات ائتلاف سعودی درالحدیده موقتا متوقف شده است.»

مقام مسئول مدعی شده بود که دلیل توقف حملات به شهر الحدیده، «فرصت دادن به سازمان‌های حقوق‌بشری برای خارج کردن نیروهای کادر خود و برخی از مجروحان از شهر الحدیده و ایجاد گذرگاه‌های امن» است.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله در واکنش به این ادعاها گفت که «دشمن با مطرح کردن چنین موضوعی قصد خرید زمان جهت تجدید قوا و ارسال تجهیزات مورد نیاز و آمادگی برای دور جدید حملات به الحدیده را دارد.»

سخنگوی نیروهای مسلح ارتش یمن نیز هدف از اخبار رسانه‌های سعودی-اماراتی درباره توقف عملیات نظامی ائتلاف در الحدیده را فریب افکار عمومی به ویژه مردم یمن و جلوگیری از اعزام نیروهای مردمی به جبهه‌های نبرد عنوان کرد.

انتهای پیام/ح

نظر شما