شناسهٔ خبر: 29396918 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در نماز جمعه گناوه، بردخون و آبدان مطرح شد؛

بردخون فراموش شده است/ لزوم رفع مشکلات کشاورزان آبدان

بوشهر - ضرورت برخورد با مفاسد اقتصادی، تاکید بر لزوم توجه به مشکلات بردخون و لزوم رفع مشکلات کشاورزان آبدان از نکات مهم مطرح‌شده در نماز جمعه گناوه، بردخون و آبدان بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه در خطبه‌های این هفته نماز با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) به آغاز امامت امام زمان (عج) اشاره کرد و اظهار داشت: باید در زمان غیبت در انتظار فرج و یاری آن حضرت ثابت قدم بود و این از شرایط پا نهادن در همراهی با امام زمان (عج) است.

وی با اشاره به دیدار رهبری با قهرمانان ومدال آوران مسابقات پاراآسیایی افزود: به تعبیر فرمایشات رهبری از مشکلات بزرگ کنونی و فعلی کشور استفاده نکردن از ظرفیت های فراوان داخلی است باید از قابلیت ها، توانایی ها ، ظرفیت ها و پتانسیل های در داخل کشور  وجود دارد بهره برد.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: کشور ما دارای ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه های مختلف فرهنگی، جغرافیایی،سیاسی و اجتماعی و سایر حوزه ها است که به تعبیرفرمایش رهبری  می توان برای رفع مشکلات کنونی کشور استفاده شوند.

وی با اشاره۱۲ ربیع الاول آغاز هفته وحدت بیان کرد: هفته وحدت  یکی از ابتکارات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی  فرصت مناسبی برای طرح نیازهای امروز جهان اسلام است و در راس نیازهای کنونی جهان اسلام نیاز به همدلی و اتحاد و پرهیز از اختلافات است.

وی افزود: آنچه که امروز دامنگیر جهان اسلام است جنگ های داخلی که در کشورهای مختلف جهان اسلام با توطئه های دشمنان وجود دارد و  باید وحدت و همدلی بر آنها پیروز شد.

وی گفت: وحدت نه تنها بین شیعه و سنی بلکه بین ملت و مسئولان نیز از مصادیق مهمی است که می تواند آینده کشور را از مشکلاتی که دشمنان به وجود آورده اند مصون بدارد. امروز دشمنان اسلام و در راس آنها آمریکا بتوانند دست نشانده های خود را حفظ کنند در تلاشند و دست به جنایاتی در کشوره مانند لبنان فلسطین و یمن مرتکب می شوند که لزوم وحدت مسلمین را بیش از گذشته لازم می کند.

امام جمعه گناوه با اشاره به آغاز هته بسیج بیان کرد: از دیدگاه رهبری و امام بسیجی دارای ایمان، اخلاص، پیشرو، خط شکن، دغدغه مند، مسئولیت پذیر، آرمانگرا، واقع بین، دشمن شناس، و قانون مدار از صفات بارز بسیجیان است. بسیج همانگونه که در بعد نظامی توانسته دشمنان نظام مقدس اسلامی را مایوس و ناامید کند و دست متجاوزان را از این کشور و مرزهای میهمن اسلامی کوتاه کند در ابعاد علمی نیز در جهاد علمی و تولید علم موفق بوده و به نفع حل مشکلات کشور کرده است.

وی با اشاره به پاسخ کوبنده مردم غزه به صهونیست ها دادند و با حمله موشکی حماس قرار گرفت و صهونیست ها مجبور به اعتراف و اقرار به شکست شدند و وزیر دفاع آنها مجبور به شکست شد

وی با اشاره به اعدام مفسدین اقتصادی در هفته جاری گفت: مردم از مشاهده اینگونه برخوردهای انقلابی امید افزایش می یابد که جای تقدیر از قوه قضاییه دارد  اما مردم انتظار دارند قوه قضائییه با قدرت و صلابت با ریشه و منشاء فساد برخورد قاطع شود و رشه فساد را خشکانده شود.

بردخون فراموش شده/ مسئولان توجه کنند

حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی در خطبه های این هفته بردخون اظهار کرد: جامعه گرفتار رفتار ظاهری شده و برخی کارها برای خودنمایی و تظاهر است. محرومان و نیازمندان نیاز به کمک دارند و جوانان برای تشکیل خانواده قادر به ازدواج نیستند. با اجرای عدالت و جلوگیری از فساد و تبعیض و تجمل و اشرافیگری برای رفع فقر و شکاف طبقاتی تلاش کنیم.

وی ادامه داد: عدالت از اصول مسلم دین است و یکی از راه های رسیدن به عدالت اجرای قانون در جامعه است که در اجرای قانون تبعیض پذیرفتنی نیست. قانون برای همه افراد و حتی وابستگان به قدرت و ثروت یکسان اجرا شود و هرکس در هر جایگاهی در برابر قانون برابر است.

خطیب جمعه بردخون ابراز داشت: اگر قانون برای قشر ضعیف جامعه اجرا شود هرگز نمی توان انتظار اجرای عدالت در جامعه داشت که حکومت ۵ ساله امام علی الگوی مناسبی در این زمینه است.

رکنی حسینی نظارت بر عملکرد مدیران و مسئولان در اجرای عدالت مهم دانست و گفت: آنهایی که بیت المال در اختیار دارند و دارای موقعیت مهم هستند و صاحبان قدرت و ثروت باید مورد نظارت قرار گیرند.

وی با بیان اینکه از ابتدا مانع فساد شویم، افزود: در پرتو عدالت اقشار مختلف جامعه به حق خود می رسند و فقر و محرومیت حذف می شود.

امام جمعه بردخون تصریح کرد: در استان بوشهر از هر پنج ازدواج یکی به طلاق می انجامد و آمار ازدواج در سال ۹۷ نسیت به سال قبل کاهش داشته که عامل اصلی آن فقر و محرومیت است.

وی گفت: نباید بیت المال که متعلق به همه مردم است در اختیار قشر خاصی قرار گیرد و اگر بین همه مردم تقسیم شود شاهد وضعیت بهتری هستیم.

خطیب جمعه بردخون اضافه کرد: سن ازدواج هر روز بالاتر می رود که دولتمردان باید شرایط ازدواج جوانان را فراهم کنند زیرا افراد در بدترین وضعیت اقتصادی قرار دارند پس دولتمردان و منتخبین شبانه روز تلاش کنند.

امام جمعه بردخون با اشاره به مناسبت های هفته و گرامیداشت شهادت امام حسن عسکری، آغاز امامت حضرت ولی عصر، ولادت پیامبر اکرم و آغاز هفته وحدت گفت: بسیج باعث اقتدار و رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است زیرا با ایثار و رشادت از نظام اسلامی حراست کردند و در گمنامی زیستند و شهید شدند.

وی به تغییر و تحولات شهرستان دیر اشاره کرد و گفت: از فرماندار فعلی تقدیر می کنیم و از فرماندار جدید انتظار داریم توجه به بردخون بکند.

رکنی حسینی افزود: بردخون فراموش شده و مشکلات بردخون بعد از ۴۰ سال رفع نشده است زیرا مسئولان شهرستان دیر با نگاه خاص به بردخون نامهربانی و کم لطفی کرده اند.

امام جمعه بردخون افزود: چزا استادیوم ورزشی محروم است و فاقد روشنایی است و اعتبار روشنایی آن مشخص نیست و بودجه های بردخون در دیر جذب می شود.

خطیب جمعه بردخون ادامه داد: این ظلم در حق بردخون است، آسفالت جاده خور خان آغاز شد اما پس از مدتی متوقف شد و ماشین آلات به بردخون منتقل شد اما شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم حرفی نزدند و صدایی از این ۵ نفر بلند نشد.

وی اضافه کرد: چرا ماشین آلات به آبدان منتقل شد زیرا آنان در شهرستان مسئول دارند اما ما کسی نداریم و فردی که در فرمانداری دیر مسئولیت دارد کاری برای بردخون نکرده است.

امام جمعه بردخون گفت: چرا فردی که در فرمانداری شهرستان مسئولیت دارد با وجودی که برای بردخون کاری نکرده برای مسئولیت جدید در بردخون انتخاب می شود که اگر فردی در شهرستان موفق بوده مسئولیت شهرستان را رها نمی کند که در شهرداری بردخون مسئولیت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در همه زمینه ها مشکل داریم، گفت: بودجه فرهنگی کافی نداریم چرا پایگاه بسیج خواهران بردخون که فعالیت زیادی دارد کمترین اعتبار دارد و اعتبارات فرهنگی در مرکز شهرستان هزینه می شود و کمترین توجهی به بردخون نمی شود زیرا نگاه مسئولان دیر به بردخون خوب نیست.

امام جمعه ابراز داشت: پس از تقدیر از فرماندار فعلی می پرسیم در این مدت چند بار در نماز جمعه بردخون حاصر شدید، چرا بین مردم بردخون حاضر نشدید، شما فرماندار شهرستان هستید یا شهر دیر، آیا پیگیر مشکلات بردخون بودید، امیدواریم که فرماندار جدید تحولات اساسی در نگاه مسئولان به بردخون ایجاد کند.

امام جمعه بردخون یادآور شد: در آینده نزدیک شاهد تغییر و تحولات در اداره کل آموزش و پرورش استان هستیم و مدیرکل در مصاحبه اخیر خود گفته احساس می کنم پس از ۳/۵ سال خدمت تغییر در آموزش و پرورش و حضور نیروی جدید نزدیک به صواب است.

وی افزود: از مدیرکل تقدیر می کنیم اما ابهامات و حاشیه های زیادی وجود داشته که امیدواریم فردی دلسوز به معنای واقعی فرهنگی در مسئولیت قرار گیرد و نیروهای ضعیف بدون تعارف و بدون توجه به حزب و جناح کنار گذاشته شوند و افرادی دارای صلاحیت انتخاب شوند.

لزوم رفع مشکلات کشاورزان آبدان

حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد در خطبه های این هفته آبدان بیان داشت: امروز مصادف با شهادت امام حسن عسکری است که به فرزند بزرگوارش تسلیت عرض می کنیم.

حمیدی نژاد با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مدال آوران پاراالمپیکی بیان کرد: امام عزیز توقع دارند با ورزش به سلامتی خود اهمیت بدهند. درمورد ورزش قهرمانی فرمود: اگر با نیت خدمت به کشور باشد یک حسنه است. برافراشتن پرچم نظام در جهان ثواب زیادی دارد. پس از پیروزی وقتی شما سجده می کنید خیلی با ارزش است.

وی ادامه داد: در این نظام ورزش خیلی ارزش مند است، اما ورزش اسلامی اهمیت کمتری داده می شود و به ورزش های غربی مانند فوتبال توجه بیشتری می شود. امام عزیز فرمود: اینکه پرچم دار کاروان شما یک بانوی چادری است خیلی با ارزش است. زیرا در یک میدان جهانی از ارزشهای اسلامی خود دفاع می کنید. در جایی که همه کشورها این ورزش را می بینند، و بر علیه حجاب تبلیغ شده است وجود یک خانم با چادر مدال طلا بگیر با ارزش است و من صمیمانه تشکر می کنم از شما. این سخن نائب امام زمان است که بسیار ارزشمند است. فرمود: برگزاری نماز جماعت و حضور در نماز جمعه توسط شما خیلی با ارزش است.

حمیدی‌نژاد تصریح کرد: جاهایی که ما در ورزش شکست می خوریم به علت عدم رعایت ارزش های دینی توسط افراد است. همانطور که خداوند در میدان های دیگر به ما توجه دارد اگر ارزش های دینی در ورزش هم رعایت شود قهرمان خواهیم بود.یکی از مشکلات برزگ کشور این که از ظرفیت های ملی استفاده نمی شود. از نظر فرهنگی
 و نیروی انسانی و تجارت، ظرفیت های زیادی دارد که استفاده نمی شود.

وی گفت: به فرموده امام اگر استفاده شود مشکلات ملی حل می شود. دولت ها استفاده نمی کنند و دولت کنونی گوی سبقت را از همه برده در استفاده نکردن از ظرفیت ها. چرا مردم باید مشکل اقتصادی داشته باشند. اخیرا وزیر امرو خارجه سخنی گفت که دشمن خوشحال شد و امام و دلسوزان نظام را ناراحت نمود.

امام جمعه آبدان ادامه داد: وقتی استکبار که با تمام قامت مقابل نظام ما ایستاده، وزیر ما چیزی که استکبار می خواهد را بیان می کند و این جای تاسف دارد. وقتی امریکا ما را تهدید نظامی می کرد، وزیر امور خارجه چیزی گفت که مردم ما بترسند. امریکا می گفت گزینه نظامی داریم، وزیر امور خارجه هم گفت امریکا با فشار یک دکمه ما را نابود می کند، و رییس جمهور گفت من سایه جنگ را مشاهده می کنم.

وی خاطرنشان کرد: امروز که دشمن به جنگ اقتصادی آمده نیاز به همکاری وزیر امرو خارجه دارد، دانسته یا ندانسته آنچه امریکا می خواست را وزیر امرو خوارجه ما گفت. به جای تو دهنی به وزیر امرو خارجه امریکا، از fatf حمایت  کرد، تا با این کار امریکا تمام اطلاعات اقتصادی ما را داشته باشند، و سپاه و ارگان های امنیتی ما را نابود کنند.

حمیدی‌نژاد افزود: وزیر ما بیشتر از امریکا دوست دارد این معاهده تصویب شود. آقای ظریف می گوید پول شویی در کشور ما یک واقعیت است، در یک مورد ۳۰ هزار پول شویی کرده اند. وزیر امرو خارجه امریکا هم اینگونه حرف نمی زند. این حرف ها آیا شایسته وزیر ماست که اینگونه زمینه را علیه ما آماده کند. باید سریع وزیر امرو خارجه استیضاح و کنار گذاشته شود.

وی گفت: وقتی امریکا می گوید ایران باید مطیع ما باشد تا گرسنه نماند، وزیر ما سکوت می کند. این همراهی با دشمن است. ملت ایران اعلام می کند ای امریکا اگر عرضه دارید ، کارتون خواب های کشور خود را نجات دهید. ملت ایران روزی خود را در دستان خدا می بیند، نه کدخدا. امریکا کد خدا که هیچ نوکر هم نیست. اما عده ای غربگرا می خواهند امریکا به اهدافش برسد.

امام جمعه آبدان افزود: در این هفته دو نفر از مفسدان اقتصادی اعدام شدند، مردم منتظر برخورد قاطع با مسببین اصلی این مفاسد هستند. سخنگوی قوه قضاییه می گوید: در سال ۹۱ اینها را دستگیر کردیم . مسئولین بانک مرکزی گفتند اینها همکار ما هستند انها را رها کنید. امیدواریم برخورد قاطع صورت گیرد. وقتی اینها ارتباطی با مسئولین نداشته باشند، نمی توانند کاری کنند. هر جا فسادی است حتما مسئولین هم در کنار مفسیدن هستند. اول باید با مسئولین برخورد شود.

وی گفت: در نظام اسلامی نیاز به مسئولین انقلابی داریم. رهبری هم تاکید داشتند که مسئولین را از جوانان انقلابی انتخاب کنید. عده ای مسئول پیر ، که خورده اند  و خوابیده اند و حاضر نیستند از صندلی جدا شود را انتخاب کرده اند. مانند شهید زین الدین و مدافعان حرم هستند که به فرموده رهبری دنبال خدمت هستند باید به کار گرفته شوند.

حمیدی‌نژاد تصریح کرد: در کشاورزی که بیشتر مردم آبدان به آن مشغول هستند، دولت با کارشکنی باعث زمین خوردن کشاورز می شوند. صادرات را آزاد نمی کنند. دولت به جای کمک به اقتصاد مقاومتی، آن را نابود می کنند.

وی افزود: برای سرگرمی مردم حاشیه هایی مانند تماشای فوتبال را ایجاد می کنند. به فتوای مراجع تقلید نگاه زن به بدن مردی که کامل پوشیده نیست حرام است. چرا حوزه علمیه تعطیل نمی‌کند و مردم فریاد نمیزنند. آیا منتظر رهبری هستند، حوزه ها و نمایندگان رهبری و امامان جمعه کجا هستند؟ رهبری امام جامعه است، ولی فقیه دولت نیست، وزیر و وکیل نیست، نقش رهبری روشنگری است، ما  و مسئولین باید حرکت کنیم.

نظر شما