شناسهٔ خبر: 29396892 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محورهای سخنان امامان جمعه شهرهای اصفهان

اصفهان- ایرنا- توطئه شناسی دشمن ضروری است، هدف آمریکا براندازی جمهوری اسلامی است، هر چه داریم به برکت خون شهیدان است از جمله محورهای سخنان امامان جمعه این هفته نمازجمعه شهرستان های استان اصفهان است.

صاحب‌خبر -

**توطئه شناسی دشمن، مقاومت و نظارت نیاز شرایط تحریم است
امام جمعه موقت تیران گفت : توطئه شناسی دشمن، مقاومت و نظارت بر بازار توسط مردم و مسئولان نیاز شرایط تحریم است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین کریمی در خطبه های نماز جمعه تیران افزود: شناخت توطئه های دشمن مانع از همراهی با او در شرایط سخت اقتصادی و تحریم می شود.
وی بیان کرد: افرادی که در شرایط سخت اقتصادی با خرید زیاد دلار و سکه بازار را آشفته کردند آن ها خواسته و ناخواسته شرایط را برای فعالیت دشمنان و اجرای توطئه های آن ها مبنی بر ایجاد بی نظمی در وضع اقتصادی کشور و نارضایتی فراهم کردند.
وی ادامه داد: مقاومت مردم نسبت به شرایط سخت اقتصادی و کمک به ایجاد آرامش در کشور یکی از مهمترین وظایف در شرایط سخت اقتصادی است و نباید مردم و مسئولان از مقاومت در این شرایط و ایستادگی با دشمنان خسته شوند.
امام جمعه موقت تیران ادامه داد : دستگاه های نظارتی فعالیت خود را بر عرضه کالا در بخش کلان جدی تر عمل کنند و نباید برخی از افراد سودجو خودسرانه نسبت به افزایش قیمت اجناس اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه شرایط معیشتی برای مردم سخت شد، خاطرنشان کرد: دولت و مجلس باید برنامه ریزی جدی برای رفع مشکلات اقتصادی مردم ضعیف جامعه داشته باشند و به جای صرف وقت به مسائلی که ارزشی برای جامعه ندارد، به رفع مشکل معیشت کمک کنند.
وی اضافه کرد: برخی از قانون گذاری ها و صرف وقت در مجلس هیچ فایده ای برای کشور نداشته و در بعضی مواقع این اقدامات برای کشور خسارت هم داشته است.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 72 هزار نفرجمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت.7131

**آمریکا شکست خواهد خورد
امام جمعه نایین گفت : رهبر معظم انقلاب در سخنرانی مهر ماه خود در جمع بسیجیان اعلام کردند که آمریکا در جریان آخرین تحریم ها شکست خواهد خورد و این شکست به منزله سیلی خوردن از ایران است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی سجادی در خطبه های نماز جمعه این هفته نایین در رواق فاطمیه امام زاده سلطان سید علی(ع) این شهر افزود: از مسئولان انتظار می رود بر مسائل اصلی کشور از جمله مبارزه با جنگ رسانه ای و اقتصادی دشمن و تلاش برای شکستن تحریم های آمریکا متمرکز شده و از طرح مسائل حاشیه ای اجتناب کنند.
وی اظهارامیدواری کرد مسئولان با توجه به نقش موثر مردم در اجرا و توفیق سیاست های اقتصادی دولت، گرانی و کاهش قدرت خرید مردم را مورد توجه ویژه قرار دهند.
وی تاکید کرد اقدام های دولت در راستای کنترل و کاهش گرانی و افزایش قدرت خرید مردم باعث می شود تا بخشی از فشارها بر طیف بزرگی از جامعه کاهش یابد.
امام جمعه نایین به آغاز هفته بسیج اشاره و اضافه کرد : بسیج مجموعه ای از جوانان آماده، شجاع و انقلابی است و جریانی وظیفه شناس، مسئولیت پذیر و خط شکن در عرصه های مختلف علمی، فناوری، محرومیت زدایی، جهاد و شهادت طلبی است.
سجادی در بخش دیگری یادآور شد : ما نیاز به وحدت داریم و جهان اسلام باید در کنار هم قرار بگیرند و از ارزش ها دفاع کنند.
7136

**هر چه داریم به برکت خون شهیدان است
امام جمعه سمیرم گفت: امروز هر چه داریم به برکت خون شهیدان عزیزی است که از جان خود برای بقا و جاودانگی دین، امنیت و آسایش ما گذشتند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیف الله دهقانی فیروز آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمیرم در حسینیه انقلاب اسلامی این شهر با یادآوری 25 آبان ماه روز حماسه و ایثار مردم اصفهان اظهارداشت: رمز ماندگاری و جاودانگی شهیدان این است که خود را فدای شجره طیبه توحید کردند.
وی خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران، ادای دین به آنان و زمینه ساز گسترش فرهنگ قدردانی و ارج نهادن به مقام و منزلت خانواده شهدای این آب و خاک است.
وی با بیان این که شهیدان نماد اقتدار ملت و سرمایه نظام مقدس اسلامی هستند، ادامه داد: اصفهان در 25 آبان جاودانه و تاریخ ساز شد و امروز باید ادامه دهنده راه شهیدان باشیم.
خطیب جمعه سمیرم با گرامیداشت هفته بسیج تصریح کرد: بسیج و بسیجیان نقطه امید نظام و انقلاب و باعث ناامیدی و عصبانیت نظام استکبار هستند.
دهقانی ادامه داد : دشمنان بشریت و انقلاب اسلامی ایران امروز بیش از هر زمانی به این موضوع آگاه شدند که تا زمانی که بسیج قهرمان پشت سر ولایت و گوش به فرمان رهبری است توطئه ها و نقشه های شوم آنان ثمر و نتیجه ای نخواهد داشت.
7147

**هدف آمریکا براندازی جمهوری اسلامی است
امام جمعه خور و بیابانک گفت : بهانه های هسته ای، حقوق بشر، بحث موشکی و دیگر مسائل مطرح شده از سوی سردمداران آمریکا به خاطر براندازی نظام اسلامی است که به دلیل بصیرت ملت ایران تا کنون موفق نشده اند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید احمد مهدی نژاد در خطبه های نماز جمعه شهر خور در جوار امامزاده سید داود (ع) این شهر افزود: اگر همه متحد و در کنار هم، روی توان و ظرفیت های داخلی خود ایستادگی و مقاومت کنیم، آمریکا و متحدانش نمی توانند به کشور آسیبی بزنند.
وی اظهارداشت: بی آبرویی، بد عهدی، بداخلاقی، ظلم، ستم و قتل عام ملت ها از سوی آمریکا در طول تاریخ به دنیا ثابت شده است.
امام جمعه خور و بیابانک خاطرنشان کرد : رمز پیروزی مقابل دشمن ایستادگی و پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.
مهدی نژاد ادامه داد : ملت ایران هم با یکپارچگی و حفظ اتحاد از آنها حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.
در پایان اقامه نماز جمعه امروز، جمع کثیری از مردم و نمازگزاران و مسئولان درحمایت از ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در این شهرستان راهپیمایی کردند.
شرکت کننده گان در این راهپیمایی برخورد با عوامل بی حجابی و بدحجابی در جامعه و به ویژه در مناطق گردشگری را خواستار شدند و مظاهر بد حجایی را محکوم کردند.
/6026/9860

** دوره غیبت و انتظار به معنای خودداری از درگیر شدن در فتنه ها است
نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کاشان با تسلیت شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع)، دوره غیبت و انتظار را به معنای کنار ایستادن و درگیر نشدن در فتنه ها دانست.
آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های نماز جمعه کاشان افزود: این مناسبت سالگرد واگذاری منصب امامت امت اسلامی و رهبری جهان تکوین و تشریح به حضرت امام زمان (عج) می باشد که در دوران انتظارشان فتنه های زیادی به وجود آمده و همچنان هم خواهد آمد.
وی با تاکید بر لزوم تحلیل و تفسیر واژه انتظار بیان کرد: غیب، دوره شعور، آگاهی، بصیرت و در نهایت انتظار است و انتظار به معنای گام برداشتن امت در جهت رضایت امام عصر (عج) می باشد.
نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان اضافه کرد: یکی از الزام های دوران غیبت، وحدت امت اسلامی است که امروز شرایط با اختلاف های سیاسی در جهان اسلام و حتی بین گروه ها و حزب های سیاسی درون کشور که یکدیگر را تخریب و تضعیف می کنند، به معنای انتظار نیست.
وی، گاو شیرده خواندن سعودی ها از سوی رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا را یادآور شد و تصریح کرد: معنی انتظار آن است که در فتنه ها هضم و نابود نشویم و بفرمایش امیر مومنان، حضرت امام علی (ع) باید مانند بچه شتری باشیم که نه توان سواری دادن و نه توان شیر دادن دارد.
آیت الله نمازی با اشاره به جنایت ضد بشری آمریکایی ها و سعودی ها در یمن گفت: این شرایط به برانگیختن خشم جهانی منجر شده، چنان که رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه ایالات متحده خواستار توقف حمله ها شدند.
وی همچنین به رسوایی عربستان در پرونده قتل جمال خاشقچی، روزنامه نگار سعودی اشاره کرد و یادآور شد: این حادثه به محکومیت و انزوای بیشتر آمریکا و عربستان منجر شد.
امام جمعه کاشان عنوان کرد: ولیعهد سعودی برای لاپوشانی فاجعه قتل در کنسولگری این کشور در ترکیه، با صهیونیست ها برای حمله هوایی تبانی کرد تا افکار عمومی جهان بار دیگر به نوار غزه جلب شود.
وی افزود: این نیرنگ اما به خودشان بازگشت و حمله های متقابل و شلیک 500 موشک و راکت به سمت سرزمین های اشغالی موجب شد تا وزیر دفاع رژیم غاصب صهیونیستی استعفا دهد.
آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب جایگاه ویژه ای در نظام توحیدی دارد، چنان که پیامبران الهی بر محور کتاب های آسمانی مبعوث می شدند.
وی تورات موسی (ع)، انجیل عیسی (ع) و قرآن محمد (ص) را یادآور شد و اضافه کرد: اهمیت موضوع از آن جهت است که انسان ها با کتاب راهنمای خوب هدایت می شوند و مسئولان حوزه فرهنگی نیز بر این اساس باید جامعه به ویژه نسل جدید را بسوی خواندن کتاب های مفید هدایت کنند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان با تاکید بر پرهیز از کتاب های ضاله عنوان کرد: کتابی که به گمراهی و ایجاد شبه منجر شود، محبوب و مطلوب نیست و خواندن، نشر و هدیه دادن آن حرام است.
وی تاکید کرد: مسئولان حوزه فرهنگی به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید کتاب های مفید در زمینه های گوناگون را برای جامعه و متناسب با سنین مختلف تدارک ببینند.
آیت الله نمازی در ادامه نیز به تجلیل رهبری معظم انقلاب اسلامی از مدال آوران بازی های پاراآسیایی 2018 جاکارتا در کشور اندونزی اشاره کرد و خواستار بازخوانی نکته های مورد اشاره معظم له در آن دیدار شد.
8123

** باید شعور جامعه برای ظهور ارتقا یابد
امام جمعه اردستان با تسلیت سالگرد شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) و تبریک آغاز دوره امامت حضرت مهدی موعود (عج) گفت: باید جامعه با ارتقای سطح شعور و آگاهی برای ظهور آماده شود.
حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های نماز جمعه اردستان افزود: مسلمانان به ویژه شیعیان با خواندن دعای سلامتی و فرج حضرت امام زمان (عج) باید این مناسبت را برجسته تر کنند که اصلاح امور از سوی ایشان و با همکاری مردم مسلمان انجام خواهد شد.
وی افزود: جامعه باید برای این امور آماده شود که این امر معنای انتظار ظهور می باشد.
دهشیری در ادامه با تاکید بر لزوم بازگو کردن واقعیت ها به دور از سیاه نمایی عنوان کرد: به رغم تبلیغات دشمن در مورد 13 آبان، اتفاقی روی نداد و پس از برخورد جدی قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی، بهای سکه و ارز هم کاهش یافت.
وی تصریح کرد: همچنان که با قاضی های متخلف و رشوه گیر نیز برخورد شده، اگر با چنین افرادی در هر سمتی برخورد شود، کشور آرامش پیدا می کند.
امام جمعه اردستان در ادامه از مسئولان این شهرستان خواست تا در جهت برطرف کردن مشکلات مردم به ویژه جوانان تلاش بیشتری داشته و زمینه اشتغال آنها را فراهم کنند.
وی همچنین به دیدار رهبری معظم انقلاب با ورزشکاران و مدال آوران بازی های پاراآسیایی اشاره داشت و تاکید کرد: اگر ورزش با ارزش همراه باشد، ارزشمند می شود، در غیر این صورت چندان اهمیتی ندارد.
دهشیری در ادامه نیز پیروزی فلسطین بر رژیم غاصب صهیونیستی را یادآور شد و گفت: این طبل خالی در برابر ملتی مظلوم شکست را پذیرفته و دولتش در حال سقوط قرار گرفته است.
وی همچنین با اشاره به جنگ یمن تصریح کرد: پیش بینی ها نشان می دهد که عربستان و حامیانش بزودی سر شکسته خواهند شد.
7431/8123

** جهان باید آماده تغییرات دوره ظهور شود
امام جمعه موقت آران و بیدگل با اشاره به شهادت حضرت امام حسن عسگری و آغاز امامت حضرت مهدی (عج) گفت: جهان با آغاز امامت تا دوره ظهور ایشان می بایست آهسته آهسته آماده شود تا تغییر کلی داشته باشد.
حجت الاسلام مهدی یوسفیان با اشاره به تلاش ها در زمینه از جمله جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: با ظهور مهدی موعود (عج) ریشه کفر در جهان برداشته خواهد شد؛ البته این مهم نیازمند تمهید شرایطی است که باید مسلمانان فراهم کنند.
وی در ادامه به نزدیکی هفته وحدت اشاره کرد و افزود: باید همه تلاش ها و محفل ها در راستای وحدت بین مسلمانان باشد تا بتوانیم در سایه همدلی، برابر دشمنان اسلام ایستادگی کنیم.
امام جمعه موقت آران و بیدگل تصریح کرد: دشمنان قسم خورده به دنبال ایجاد اختلاف بین مسلمانان هستند و با تحریک آنها علیه یکدیگر، در پی خدشه دار کردن اسلام می باشند که باید به این مهم توجه کنیم تا آب به آسیاب دشمن نریزیم.
وی ادامه داد: عملیات های انتحاری در کشورهای مختلف نتیجه همین سو استفاده دشمنان از ناپختگی برخی مسلمانان است که به خاک و خون کشیدن عده ای بیگناه منجر می شوند.
یوسفیان بیان کرد: دوستداران حقیقی اهل بیت (ع) باید در قلب خود تبری و تولی داشته، در عمل هم سنت ها و سفارش های پیامبر اسلام (ص) را الگو قرار دهند.
وی در ادامه به دیدار رهبری معظم انقلاب اسلامی با جانبازان و معلولان ورزشکار افتخار آفرین اشاره کرد و گفت: بیانات ارزنده معظم له در این دیدار باید چراغ راهی برای همه به ویژه ورزشکاران باشد که اهمیت تلاششان با ادغام ورزش و ارزش مشخص می شود.
7472/8123

نظر شما