شناسهٔ خبر: 29396851 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انقلاب اسلامی موجب وحدت جهان اسلام شد

تهران- ایرنا- امام جمعه موقت ورامین با تاکید بر وحدت میان جهان تشیع و تسنن گفت: انقلاب اسلامی ملت ایران باعث وحدت جهان اسلام و تشکیل صف واحد در برابر استکبار جهانی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های این هفته نماز جمعه ورامین اظهار داشت: دشمنان اسلام به ویژه سیاستمداران انگلیس تلاش کرده اند تا بین مذاهب اسلامی ایجاد اختلاف کنند ولی به برکت انقلاب اسلامی و تدبیر امام (ره) و اعلام هفته وحدت بسیاری از توطئه های دشمنان خنثی شد.
وی تصریح کرد: امروز همدلی علمای اهل سنت و شیعه در مراسمی نظیر اربعین حسینی باعث شد تا بسیاری از اهل سنت همگام با شیعیان پیاده روی کردند و در جبهه مقاومت اسلامی اهل سنت همگام با شیعه در برابر استکبار جهانی ایستادند.
امام جمعه موقت ورامین افزود : مذاهب اسلامی از توهین و تخریب یکدیگر می پرهیزند و همه با هم در برابر دشمن مشترک یعنی آمریکا همگام و همفکر هستند.
وی اظهار داشت: شیعه و سنی با وحدت خویش سبب انزوای افراطیون مذهبی می شوند و شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی را طرد می کنند.
حجت الاسلام محمودی به هفته کتاب و کتابخوانی نیز اشاره کرد و گفت: امروز توجه به کتاب مورد غفلت قرار گرفته و کتاب در خانه ها و سبد خرید مردم جایگاه خود را از دست داده است .
وی وجود شبکه های اجتماعی ، فضای مجازی و کانال های ماهوره ای را عاملی برای عدم تمایل مردم به کتابخوانی بیان کرد.
امام جمعه ورامین با بیان این که برخی از طریق ترویج کتاب ناسالم درصدد رسیدن به مقاصد شوم خود هستند، افزود :نخبگان و تاثیرگذاران فرهنگی لازم است تا منابع سالم را به جامعه و به ویژه جوانان معرفی و عرضه کنند و خانواده ها نیز اهدای کتاب را در سبد هدایای خود قرار دهند.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه ورامین با تاکید بر لزوم حفظ وحدت و جلوگیری از ورود نفوذی ها به کشور گفت: هراس ما از دشمنان بیرونی نیست بلکه باید از نفوذی ها، غرب زده ها و روشنفکرنماها بترسیم چرا که این افراد عامدانه و یا جاهلانه درصدد تخریب و تضعیف بنای انقلاب هستند.
امام جمعه موقت ورامین در ادامه با انتقاد از وضعیت ترافیک شهر ورامین گفت: بارها مسئولان امر وعده اصلاح وضع موجود را داده اند، اما این وعده ها بی عمل مانده، از مسئولان ترافیک شهری درخواست داریم تا علت این کوتاهی را برای افکار عمومی بیان کنند.
به گزارش ایرنا امام جمعه خیرآباد ورامین نیز در خطبه های نمازجمعه این شهر به پاسخ موشکی جنبش مقاومت به تهاجم اسرائیل غاصب اشاره کرد و گفت: محور مقاومت با وجود تحریم ها به چنان قدرتی دست یافته که شکست را بر رژیم صهیونیستی تحمیل می کند.
حجت الاسلام جعفر طزری اظهارداشت: در هفته گذشته رژیم صهیونیستی برای ربودن یکی از سران و فعالان جنبش مقاومت با اقدام نظامی به نوار غزه حمله کرد که با هوشیاری جنبش مقاومت این طرح به شکست انجامید و رژیم غاصب به هدف خود نرسید.
وی عنوان کرد: جنبش مقاومت با چند فروند موشک به این اقدام پاسخ داد که منجر به هلاکت و مجروح شدن عده ای از سربازان این رژیم شد و باعث شد تا اسرائیل دستور آتش بس را اعلام کند.
طزری گفت : امروز محور مقاومت با وجود تمامی تحریم ها به گونه ای قدرتمند شده که معادله جنگ را بر هم می ‌زند و اوست که پایان جنگ را بر رژیم غاصب تحمیل می‌کند.
وی تاکید کرد: اگر این پاسخ قاطع محور مقاومت نبود، رژیم اشغالگر قدس بارها اقدام به تجاوز می کرد و این مقاومت نشانه های افول و زوال رژیم غاصب صهیونیستی را بیش از پیش نمایان کرد.
امام جمعه خیرآباد ورامین با اشاره به اعدام دو نفر از مفسدان اقتصادی گفت: قوه قضائیه همانطور که با مجرمان اقتصادی برخورد می کند با افرادی که زمینه فاسد را فراهم کردند نیز برخورد کند.
وی بیان کرد: جرم کسانی که بدون تدبیر و بدون مدیریت میلیون‌ها دلار ارز کشور را در اختیار اینگونه افراد قرار داده اند، کمتر از مفسدان اقتصادی نیست.
تهرام/7254/6003

نظر شما