شناسهٔ خبر: 29396598 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مقام افغانستانی: آمریکا، افغانستان را به جهنم تبدیل کرده است

خبرگزاری میزان- یک عضو شورای صلح افغانستان با اشاره به ادامه جنگ در افغانستان گفت که آمریکا قصد پایان دادن به جنگ را ندارد و این کشور را به جهنم تبدیل کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، مشاور امور بین‌الملل شورای عالی صلح افغانستان درباره ناکامی‌ آمریکا برای پایان دادن به جنگ افغانستان و شکست طالبان به «آسوشیتدپرس» گفت که آمریکا یا نخواسته و یا نتوانسته این کار را انجام دهد.

قاسمی اکنون سوء‌ظن دارد که آمریکا و متحدش پاکستان بطور عمدی بذر ناآرامی را در افغانستان کاشتند تا حضور مداوم نیروهای خارجی در افغانستان را برای زیر نظر داشتن ایران، روسیه و چین توجیه کند.

قاسمی تصریح کرد که در بیش از 17 سال حضور نظامی، آمریکا «بهشت نه، بلکه جهنم برای ما ایجاد کرده است».

«حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان که به یکی از منتقدان سرسخت آمریکا در این کشور تبدیل شده نیز چندی پیش در مصاحبه‌ای گفت: در سال 2001 مردم افغانستان از آمدن آمریکا و جامعه جهانی حمایت کردند.

وی افزود: سپس شاهد آن بودیم که آمریکا یا تغییر رویکرد داد و یا نظرات مردم افغانستان و شرایط افغان‌ها را نادیده گرفت.

کرزی همچنین ناکامی آمریکا در از بین بردن پناهگاه‌های مخالفان مسلح دولت در پاکستان، بمباران منازل و روستاهای مردم افغانستان و دستگیری آن‌ها در حملات شبانه را سبب ادامه جنگ می‌داند.

برخی مردم افغانستان اما فساد دولتی، به عنوان یکی دیگر از میوه‌های تلخ حمله آمریکا، را سبب ادامه جنگ و وضعیت کنونی افغانستان می‌دانند.

انتهای پیام/

نظر شما