شناسهٔ خبر: 29396585 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه تبریز: ادبیات سخیف آمریکا نشان دهنده هراس آنها از شکست زودهنگام حربه تحریم‌ است

R7887/P1357/S6,47/CT11

با اشاره به اینکه ادبیات سخیف و تند مقامات آمریکایی در تهدید ملت ایران نشان دهنده هراس آنها از شکست زودهنگام حربه تحریم‌هاست گفت: این ادبیات سخیف یادآور رفتار سران مشرک قریش در دوران صدر اسلام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه ادبیات سخیف و تند مقامات آمریکایی در تهدید ملت ایران، نشان دهنده هراس آنها از شکست زودهنگام حربه تحریم‌هاست اظهار داشت: این ادبیات سخیف یادآور دوران صدر اسلام است که سران مشرک قریش در سال هفتم بعثت از مسلمین می‌خواستند در برابر دریافت غذا از آنان از عقاید خود دست بردارند. 

وی افزود: ملت قهرمان ایران اسلامی مصمم است تا آمریکا را در آخرین مرحله از تحریم‌ها علیه خود شکست داده و به تعبیر مقام معظم رهبری سیلی دیگری بر گوش آمریکا بنوازد.

امام جمعه تبریز با اشاره به بی‌اعتنایی مردم کشورمان نسبت به فراخوان آمریکا برای ایجاد اغتشاش داخلی، گفت: ثبات نسبی نرخ ارز در بازار و عدم افزایش قیمت آن و صدور بیانیه اتحادیه اروپا در مخالفت با تحریم‌ها بیانگر شکست مرحله اول سناریو کاخ سفید است و نتیجه انتخابات اخیر آمریکا با توجه به سیاست هردو حزب دموکرات و جمهوری خواه در قبال ایران نشان می‌دهد که تاثیری بر تحریم‌ها علیه کشورمان ندارد. 

وی پیام این انتخابات به برخی جریانات داخلی کشورمان را پرهیز از خوش‌بینی نسبت به تغییرات سیاسی در آمریکا و حتی تغییر ترامپ از سمت ریاست جمهوری دانست و افزود: به اعتقاد اندیشکده‌های آمریکایی سقوط این کشور از یک ابرقدرت به یک چالشگر بی‌تاثیر در تحولات جهانی چه با حضور ترامپ یا هر کس دیگر دیر یا زود اتفاق می‌افتد و ترامپ نقش تسهیل‌گر این روند سقوط آمریکا را دارد.

آل‌هاشم با اشاره به پایان زمان خدمت مجید خدابخش در سمت استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: با توجه به ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در مسئولیت‌های دولتی لازم می‌دانم از خدمت 14 ماهه خدابخش به عنوان استاندار از صمیم قلب تشکر کنم و ایشان فرد متدین، قرآنی بوده و یکی از امتیازاتش این است که در این مدت حتی یک بار حضور ایشان در نماز جمعه ترک نشده است. 

وی افزود: خدابخش مسائل سیاسی و جناحی را به مسائل کاری دخیل نکرد و ایشان مکررا در حال بازدید از پروژه‌ها و کارخانجات استان بوده و لازم است ضمن قدردانی برای ایشان آرزوی موفقیت داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به حضور بیش از دو میلیون نفر از زائران ایرانی در پیاده روی اربعین حسینی گفت: متاسفانه مشکلاتی در نحوه ارائه ارز رخ داد و زائران تحقیر شدند، مسئولان بانک مرکزی باید پاسخگوی عزت زائران باشند که چرا نتوانستند در عراق برای این کار خدمات شایسته انجام دهند. 

وی با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج و لزوم استقبال از این هفته، یادآور شد: بسیج در جامعه ما یک ارزش بوده و بسیجی واقعی از نظر حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری، دارای ویژگی‌های برجسته‌ای همچون ایمان، اخلاص، دغدغه مند بودن، مسئولیت پذیری، آرمان گرایی، واقع بینی، تکلیف گرایی و قانون‌مدار بودن است.

آل‌هاشم با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت، این مناسبت را فرصت مناسبی برای طرح نیازهای جهان اسلام و در راس آن اتحاد و همدلی و پرهیز  از اختلافات دانست و گفت: تلاش آمریکا این است که مانع برقرار شدن این وحدت میان مسلمانان باشند و منظور از وحدت با برادران اهل تسنن، نه وهابیت، این است که مسلمانان جهان اسلام ید واحده شده و در برابر سلطه گری مستکبران بایستند.

وی 26 آبان ماه را یادآور فداکاری‌های رزمندگان اسلام در سال 1359 و شکست حصر سوسنگرد دانست و افزود: سوسنگرد کلید فتح خوزستان بوده و اهمیت راهبردی داشت. نقش مقام معظم رهبری در آزادسازی سوسنگرد بسیار مهم بود و به عنوان نماینده امام(ره) به همراه شهید چمران اوضاع منطقه را به ایشان گزارش داده و امام(ره) به فرماندهان منطقه دستور شکستن حصر را می‌دهند.

امام جمعه تبریز با یادآوری فرارسیدن هفته کتاب و کتاب خوانی، موضوع کتاب، نگارش و مطالعه آن را از مهم ترین مسائل جامعه دانست و گفت: کتاب بزرگترین عامل صیانت و نگهبانی از علم دانشمندان است و همه باید بدانند که دستگاه‌های دیجیتالی جای کتاب را نمی‌گیرند.

وی همچنین در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تبریز، یکی از مصادیق آلودگی هوا را پدیده گردوغبار دانست و افزود: این پدیده علاوه بر عوامل تاثیرگذار با منشا خارجی از کشورهای همسایه، شامل عواملی همچون خشکسالی، کاهش بارش باران، فقدان پوشش گیاهی مناسب، تخریب مناطق جنگلی، بهره برداری بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی و کاهش رطوبت خاک و خشکی تالاب‌ها نیز می‌شود که امیدواریم مسئولان سازمان محیط زیست با همکاری سایر مسئولان جلوی این پدیده را بگیرند.

انتهای پیام/ح

نظر شما