شناسهٔ خبر: 29396515 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مبارزه چین با آلودگی هوا از طریق افزایش مصرف گاز طبیعی

R1012122/P1012122/S7,80,85/CT12

چین که در حال جایگزینی وابستگی به زغال سنگ است تا به آلودگی بی امان هوا مخصوصاً در مراکز بزرگ تر شهری پایان دهد قصد دارد حداقل ۱۰ درصد انرژی مورد نیاز کشور برای تولید برق تا سال ۲۰۲۰ گاز طبیعی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، با توجه به افت عرضه گاز طبیعی در زمستان سال گذشته، شرکت بزرگ انرژی دولتی چین، اسنوک قول افزایش 20 درصدی عرضه گاز طبیعی را داده است .
این شرکت که یکی از سه شرکت عمده دولتی است اعلام کرد در فصل سرما که این هفته آغاز می‌شود 24.6 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی عرضه خواهد کرد، یعنی 20 درصد افزایش سالانه، تا پاسخگوی نیاز کشورش باشد .
چین در حال جایگزینی وابستگی به زغال سنگ برای مصارف صنعتی و شهری است تا به آلودگی بی امان هوا مخصوصاً در مراکز بزرگ تر شهری پایان دهد. به دستور دولت حداقل 10 درصد انرژی مورد نیاز کشور برای تولید برق تا سال 2020 باید گاز طبیعی باشد. این مقدار برای 2030 بیشتر خواهد شد .
اسنوک، بزرگترین تولید کننده نفت و گاز چین اعلام کرد 61 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در اختیار 7 استان و شهرستان شمالی قرار خواهد گرفت، یعنی 63.5 درصد بیشتر از سال گذشته. این شرکت اضافه کرد که بیشتر گاز طبیعی که امسال تولید می‌کند از میادین دریایی و لایه های زغال سنگ و گاز مایع وارداتی تامین می شود .
طبق گزارشات، اسنوک در حال مذاکره با تولیدکنندگان ال ان جی مثل استرالیا، اندونزی، مالزی، قطر، نیجریه و روسیه است تا از عرضه کافی گاز مطمئن شود. هرچند به خاطر ادامه جنگ تجاری بین چین و آمریکا، خریدهای نقطه ای گاز اسنوک در بحبوحه وضع عوارض تلافی‌جویانه بر واردات ال ان جی از آمریکا متوقف خواهد شد.
سایر تولیدکنندگان ال ان جی هم احتمالاً قیمت های نقطه ای خود را در میان مدت افزایش خواهند داد و به قیمتی کمی بالاتر از ال ان جی آمریکا می‌رسانند و شرکت های چینی مجبور می‌شوند پول بیشتری بپردازند ولی برخلاف سال گذشته که چین وابسته به خریدهای نقطه ای برای پر کردن کمبود عرضه گاز بود، امسال شرکت های این کشور بیش از سال گذشته ذخایر گاز خود را پر کرده اند.
سایر شرکت های نفتی چینی هم برای زمستان امسال شتاب گرفته اند‌. سینوپک، بزرگترین پالایشگاه جهان از نظر مقدار، اعلام کرد که در طول فصل سرد سال 18.17 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی عرضه می کند که 17.7 درصد افزایش سالانه دارد و عرضه گاز به 7 استان شمالی 29.1 درصد بیشتر می‌شود. طبق گزارشی که در چاینا دیلی منتشر شد سینوپک ساخت و عملیاتی کردن خط لوله های جدید در مناطق شمالی را سرعت بخشیده است تا خرید نقطه ای ال ان جی را افزایش دهد. انتظار می رود هر سه پایانه ال ان جی چین با ظرفیت کامل کار کنند .
انتهای پیام/61

 

نظر شما