شناسهٔ خبر: 29396270 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه تبریز:

سناریوی تحریم نفتی ایران شکست خورده است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که ادبیات سخیف و تند مقامات آمریکایی نسبت به ملت ایران نشان دهنده هراس آنها است، گفت: سناریوی تحریم نفتی ایران شکست خورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به این‌که تلاش‌های آمریکا برای تحریم نفتی ایران با شکست مواجه شد، اظهار داشت: امروز شاهد سقوط آمریکا از یک ابر قدرت به یک چالش‌گر بی‌تاثیر در تحولات میدانی هستیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که ادبیات سخیف و تند مقامات آمریکایی نسبت به ملت ایران نشان دهنده هراس آنها است، خاطرنشان کرد: بی‌اعتنایی مردم به فراخوان آمریکا برای ایجاد اغتشاش و ثبات نسبی بازار ارز و همزمان صدور بیانیه اتحادیه اروپا در مخالفت با تحریم‌های آمریکا همه بیانگر شکست سناریوی کاخ سفید است.

وی خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته اوضاع سیاسی داخل آمریکا نیز نشان از منزوی شدن ترامپ و هم‌حزبی‌هایش داشت، چنانکه با دستیابی دموکرات‌ها به اکثریت مجلس نمایندگان و حفظ اکثریت سنا برای جمهوری خواهان باعث شد تا هر دو جناح خود را برنده انتخابات بدانند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: سیاست هر دو حزب آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران این حقیقت را ثابت کرده که این انتخابات تاثیری در روند تحریم‌ها علیه کشور نداشته است و پیام این انتخابات به برخی افراد کشور و جریانات کشور پرهیز از خوش‌بینی نسبت به تغییرات درون آمریکا و تغییر ترامپ می‌باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی اظهار داشت: کتاب بزرگترین عامل صیانت از اندیشه‌ها و علم دانشمندان است. بقایای علوم و اندیشه‌ها که باعث رشد علمی جامعه می‌شود به برکت وجود کتاب است؛ انتظار داریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رونق کتابخانه‌های عمومی تلاش کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در کشور را نیازمند نهادینه شدن برخی عادت‌های صحیح و دوری از تفکرات غلط رایج در جامعه دانست و افزود: شبکه‌های اجتماعی و مجازی و حتی کتاب‌های الکترونیکی هیچ‌گاه نمی‌توانند جای نشر مکتوب و مطبوعات را بگیرند.

آل‌هاشم در ادامه با اشاره به این‌که امروز آخرین روز خدمت استاندار آذربایجان‌شرقی است، گفت: آقای خدابخش با توجه به قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، نتوانستند در خدمت مردم استان باشند و از همین تریبون خدمات ۱۴ ماهه آقای مجید خدابخش را قدردان هستیم.

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت سالگرد شهادت ستارخان سالار ملی اظهار داشت: آن مجاهد آزادیخواه در مسیر آزادی وطن از استعمار بیگانگان و برقراری مشروطه مشروعه از جان گذشت و اجازه نداد تبریز زیر چکمه های بیگانه برود.

نظر شما