شناسهٔ خبر: 29396233 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

ویژگی‌های هیوندای توسان ۲۰۱۸ (+تصاویر)

صاحب‌خبر -

هیوندای توسان ۲۰۱۸ (Hyundai Tucson) در چند تریم مختلف با امکانات و مشخصات متنوع به بازار جهانی عرضه می‌شود. در این مطلب قصد داریم برخی از ویژگی‌های این نسل از هیوندای توسان را بررسی کنیم.

هیوندای توسان ۲۰۱۸ نسبت به مدل‌های پیشین با امکانات و تجهیزات پیشرفته‌تری طراحی و عرضه شده است. این شاسی بلند میان‌سایز با چهار تریم اکتیو، اکتیو ایکس، الیت و هایلندر به بازارهای جهانی عرضه شده که حدود ۷۷ درصد از کل فروش این خودرو به نسخه‌های اکتیو و اکتیو ایکس مربوط می‌شود. از طرفی نسخه اکتیو ایکس این خودرو به تنهایی توانسته است بیش از ۵۶ درصد از فروش از آن خود کند. این نسخه به امکاناتی نظیر صندلی‌های چرمی، شیفتر، غربیلک فرمان پریمیوم، رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی و آینه‌های تاشو برقی گرمکن مجهز است.

 

مشخصات فنی هیوندای توسان ۲۰۱۸

این خودرو به یک موتور ۱.۶ لیتری بنزینی توربوشارژ مجهز است، اما آیا این پیشرانه می‌تواند از این شاسی بلند ۱۷۰۰ کیلوگرمی پشتیبانی کند؟ در جواب این سوال باید بگوییم بله و اینکه هیوندای توسان ۲۰۱۸ از قدرت و انعطاف‌پذیری بسیار خوبی برخوردار است. موتور این خودرو قادر به تولید قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۲۶۵ نیوتن‌متر است که در دور موتور ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ این ظرفیت را فراهم می‌کند. از طرفی این موتور ۱.۶ لیتری در کنار یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه قرار می‌گیرد، در حالی که در نسخه‌های ۲ لیتری قبلی از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و دستی استفاده می‌شد.

 

هیوندای توسان 2018,اخبار خودرو,خبرهای خودرو,مقایسه خودرو

 

کشش خودرو هیوندای توسان ۲۰۱۸ در دنده‌های سنگین به لطف توربوشارژرهای دوقلو بسیار مناسب عمل می‌کند، اما در دنده سوم، این خودرو به پدال گاز با تاخیر محسوسی واکنش داده و گاهی به نظر می‌رسد که به معکوس کشیدن نیاز است. عملکرد فرمان این خودرو نیز بسیار راحت است و در هنگام پارک خودرو این ویژگی به خوبی حس می‌شود و برای مسافرت‌های طولانی بسیار کارآمد خواهد بود. هنگام رانندگی با هیوندای توسان ۲۰۱۸ وقتی از پیچ‌ها عبور می‌کنید به خوبی با سرزندگی و محکم بودن این خودرو آشنا خواهید شد؛ چرا که عملکرد سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب به خوبی انجام می‌شود.

 

کمک‌ فنرهای این خودرو از سفتی خاصی برخوردارند که در هنگام برخورد با ناهمواری‌های بزرگ به خوبی واکنش نشان داده و فشار وارده به سیستم تعلیق جذب می‌شود، اما در جاده‌های غیر هموار با درگیری‌های زیادی از سوی سیستم تعلیق مواجه خواهید شد که برای راننده کمی حوصله‌بر است.

 

امکانات داخلی خودرو 

هیوندای توسان 2018,اخبار خودرو,خبرهای خودرو,مقایسه خودرو

 

خودرو هیوندای توسان ۲۰۱۸ از صندلی‌های چرمی برخوردار است که به راحتی بدن سرنشین را در خود جای داده و تطبیق‌پذیری مناسبی دارد، اما این صندلی با کمی سفتی همراه بوده که انتظار می‌رفت برای این خودروی سطح بالا، متریال بهتری در نظر می‌گرفتند. از طرفی طراحان برای نقاط مختلف کابین خودرو سعی کردند از متریال نرمی استفاده کنند، اما در طراحی کابین توسان هایلندر از مواد پلاستیکی خشک و کم‌کیفیتی استفاده شده است که دور از انتظار بود.

 

از طرفی وقتی داخل این خودرو می‌نشینید به بیرون از خودرو دید خوبی دارید. ابعاد خودرو به گونه‌ای است که ۵ سرنشین بزرگسال به خوبی در آن جای گرفته و فضای خوبی برای سر، پا و آرنچ آن‌ها وجود دارد. سازندگان این خودرو به خوبی کابین را عایق‌بندی‌ کرده‌اند تا در ترافیک، محیط‌های پر سروصدا و حتی صدای موتور خودرو نیز به داخل کابین نفوذ نکند و سرنشینان از آرامش مطلوبی بهره‌مند شوند، اما زمانی که دور موتور به ۵۰۰۰ برسد شرایط کمی متفاوت خواهد بود.

 

هیوندای توسان 2018,اخبار خودرو,خبرهای خودرو,مقایسه خودرو

 

طراحان برای کابین خودرو فضا‌های جانبی خوبی در نظر گرفته‌اند تا نگهداری وسایلی نظیر گوشی موبایل، بطری آب، کیف پول و دیگر وسایل این‌چنینی برای سرنشینان دغدغه‌ای را ایجاد نکند. از طرفی برای سرنشینان جلو دو عدد پورت برق ۱۲ ولت، یک عدد پورت USB و یک عدد پورت جک ۳.۵ میلی‌متری تعبیه شده و جعبه داشبورد نیز از روشنایی و خنک‌ساز بهره می‌برد.

 

هیوندای توسان 2018,اخبار خودرو,خبرهای خودرو,مقایسه خودرو

 

هیوندای توسان ۲۰۱۸ از فضای بار مناسبی برخوردار بوده که از لحاظ ارتفاع و پهنا به خوبی طراحی شده تا چمدان‌های بزرگ و سایر وسایل مسافرتی به خوبی در آن جای بگیرد. چرخ زاپاس این خودرو در کف محفظه بار پنهان شده و دو جعبه کوچک جهت نگهداری وسایل قیمتی در آن وجود دارد. همچنین به کمک چهار قلاب طراحی شده در محفظه بار می‌توانید تمامی وسایل خودتان را به خوبی سر جایشان محکم کنید.

 

هیوندای توسان 2018,اخبار خودرو,خبرهای خودرو,مقایسه خودرو

 

تجهیزات هیوندای توسان ۲۰۱۸

محصول جدید هیوندای به تجهیزات بسیاری خوبی مجهز است که از آن‌ها می‌توان به امکاناتی نظیر صندلی‌های برقی جلو مجهز به گرمکن و سردکن، سانروف پانوراما، چراغ‌های LED، آینه تاریک‌شونده، درب پشت برقی، ترمز دستی برقی، سیستم ناوبری جدید، اپل کارپلی و اندروید اتو، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، استارت دکمه‌ای به همراه کلید مجاورت اشاره کرد.

 

قیمت هیوندای توسان ۲۰۱۸

هیوندای توسان 2018,اخبار خودرو,خبرهای خودرو,مقایسه خودرو

 

شرکت هیوندای برای نسخه اکتیو قیمت ۳۱ هزار ۵۹۰ دلار و برای نسخه اکتیو ایکس قیمت ۳۳ هزار و ۶۵۰ دلار را در نظر گرفته است. تریم‌های الیت و هایلندر هیوندای توسان ۲۰۱۸ به پیشرانه بنزینی و سامانه چهار چرخ محرک مجهز هستند و از موتور ۱.۶ لیتری بنزینی توربوشارژ بهره می‌برند. برای خرید نسخه الیت باید مبلغ ۳۹ هزار و ۲۵۰ دلار و برای نسخه هایلندر ۴۵ هزار و ۴۵۰ دلار هزینه کنید.

 

جمع‌بندی

خودرو هیوندای توسان ۲۰۱۸ همانند تمامی مدل‌های خود که در سال‌های گذشته به بازار عرضه شده است، خودرو محبوبی بوده و سواری بسیار مناسبی را ارائه می‌دهد. این خودرو به دلیل بهره‌مندی از کیت‌های تکنولوژیک مختلف می‌تواند در ردیف خودروهای پیشرفته قرار بگیرد. از نظر ما نسخه الیت این خودرو به دلیل اینکه نسبت به تریم‌ هایلندر قیمت کمتری دارد و حدود ۶ هزار دلار صرفه‌جویی اقتصادی را به همراه دارد، گزینه‌ بهتری است. البته مدل اکتیو ایکس ۶ هزار دلار ارزان‌تر از نسخه الیت است و به دلیل برخورداری از رینگ‌های کوچکتر سواری نرمی را به همراه داشته و گزینه پرطرفداری محسوب می‌شود. خودرو هیوندای توسان ۲۰۱۸ در بازارهای جهانی رقبای زیادی داشته که خودرو کیا اسپورتیج رقیب اصلی آن به شمار می‌آید.

 

نظر شما