شناسهٔ خبر: 29396114 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

سازمان توسعه تجارت ایران: کاهش 14 درصدی صادرات فرش ایران

معاون سازمان توسعه تجارت ایران اخیرا در نشست خبری سومین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران از کاهش ۱۴ درصدی صادرات فرش و صنایع دستی خبر داد.

صاحب‌خبر -

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران از کاهش بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری ارزش صادرات فرش خبر داد و دلیل آن را ناشی از عوامل داخلی و خارجی دانست.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران اخیرا در نشست خبری سومین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران از کاهش ۱۴ درصدی صادرات فرش و صنایع دستی خبر داد که در این رابطه رضی حاجی آقامیری - رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران - در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تایید این خبر اظهار کرد: ارزش سالانه صادرات فرش ایران حدود ۴۰۰ میلیون دلار بود که ۱۲۰ میلیون دلار آن به آمریکا صادر می‌شد.

وی از اروپا، کشورهای عربی و خاور دور به عنوان دیگر مقاصد صادرات فرش ایران یاد کرد و گفت: در سال‌های گذشته ارزش صادرات فرش ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار بوده که رقم کمی است.

حاجی آقامیری با بیان این‌که وضعیت صادرات فرش پیش از توقف صادرات به آمریکا نیز خوب نبود، اظهار کرد: کاهش صادرات فرش ایران ناشی از عوامل داخلی و خارجی است، چرا که از طرفی تقاضای فرش دستبافت بویژه از سوی اروپا کم شده و در مواردی نیز رقبا در بازار جای ایران را گرفته‌اند. از طرف دیگر سیاست‌های دولت‌های مختلف در بخش صادرات و به ویژه صادرات محصولات غیرنفتی مناسب نبوده است.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران همچنین مشکلات مربوط به نقل و انتقالات مالی ناشی از تحریم‌ها و اجرای پیمان‌سپاری ارزی را از عوامل کاهش صادرات محصولات ایرانی برشمرد.

انتهای پیام

نظر شما