شناسهٔ خبر: 29396084 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برخورد قاطعانه قوه قضائیه با اخلالگران اقتصادی به مردم امید داد

قوه قضائیه با قاطعیت به مردم امید داد و باید مدیرانی که زمینه افساد فی الارض را فراهم کرده‌اند نیز حداقل محاکمه شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، امام جمعه مشهد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی گفت: یک کار در این مملکت شد و مردم امیدوار شدند و آن اعدام دو اخلالگر ارز بود؛ قوه قضائیه با قاطعیت به مردم امید داد و باید مدیرانی که زمینه افساد فی الارض را فراهم کرده‌اند نیز حداقل محاکمه شوند.

آیت الله سیداحمد علم الهدی با تسلیت شهادت امام عسگری(ع) اظهار داشت: انواع مظالم و جنایات و فجایع در طول امامت امام حسن عسکری(ع) بر آن حضرت وارد کردند و همواره منزل ایشان در محاصره نیروهای نظامی دستگاه خلافت قرار داشت و ایشان در سن 28 سالگی و در جوانی به شهادت رسیدند و دوران امامت 6 ساله ایشان در دل مظالم بود.

امام جمعه مشهدمقدس گفت: از مانند فردا، امامت امام زمان(عج) پنج ساله آغاز می‌شود؛ در جریان امام هادی و جواد(ع) نیز این قضیه تکرار شد که در سنین پائین به امامت رسیدند؛ وجود مقدس امام زمان(عج) از روز نخست در پس پرده غیبت قرار گرفت و تا امروز دست شیعه از دامن ایشان کوتاه است و 1170 سال از آن روز می‌گذرد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه مهم این است که امام در این عرصه غیبت چگونه جامعه را اداره و امت را مدیریت می‌کند افزود: سه اصل در مدیریت امام زمان(عج) وجود دارد که شامل اصل ارشاد و اجرا در مدیریت است که این دو اصل از روز غیبت توسط نواب امام صورت گرفته و اجرا شده است.

وی اظهار داشت: وجود مقدس امام زمان(عج) وظیفه خود در ارشاد و مدیریت جامعه را با مباشرت نواب عام صورت می‌دهند اما مهم اصل سوم است که هدایت امام در جریان‌ها و بحران‌های اجتماعی است که این جریان هدایت مستقیم به وسیله خود امام صورت می‌گیرد؛ در جریان بحران‌های امت، وجود اقدس امام این مسائل را هدایت می‌کنند و در این موقعیت‌ها، احتیاجی به ظهور و بروز ندارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اینکه وجود مقدس امام زمان(عج) دارای ولایت مطلقه الهی هستند تصریح کرد: این هدایت امام زمان(عج) است که در این انقلاب نمونه‌‌هایی از آن را شاهد بوده‌ایم.

آیت الله علم الهدی افزود: حرکت اخیر آمریکا را ببینید؛ از مردادماه تلاش کردند مردم را از تحریم آمریکا بترسانند و تحلیل این بود که 13 آبان امسال، تظاهرات ضدآمریکایی به تظاهرات ضدنظام مبدل می‌شود و پیش بینی اقتصادی این بود که دلار به 30 هزار تومان می‌رسد اما از شکست آمریکا کسی خبر نداشت اما مقام معظم رهبری در سخنرانی 12 مهرماه فرمودند آمریکا در جریان آخرین تحریم‌ها نیز شکست خواهد خورد و این یک سیلی از سوی ایران است.

وی بیان کرد: این عقب نشینی آمریکا از تحریم‌ها به عنوان یک شکست مسئله‌ای است که تحلیلگران آمریکایی نیز به آن اذعان دارند .

آیت الله علم الهدی افزود: مسئولان این مملکت به صورت جدی اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند. رهنمود رهبری را عمل کنند. اینها را باور کنند و گوش به فرمان رهبری دهند.

نظر شما