شناسهٔ خبر: 29396024 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اختلاف نظر احزاب سیاسی و کمیسیون انتخابات افغانستان برای اعلام تقویم انتخاباتی

R36461/P36447/S8,87,1413/CT10

کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که هنوز موفق نشده تا با احزاب سیاسی و نهادهای ناظر بر انتخابات درباره چگونگی برگزاری این روند توافق کند بنابراین همین دلیل سبب تعویق در اعلام تقویم انتخاباتی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای تسنیم، «ذبیح‌الله سادات» معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان درباره دلیل تعویق اعلام تقویم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت که عدم توافق بین احزاب سیاسی و نهادهای ناظر انتخاباتی سبب این تاخیر شده است.

سادات اظهارداشت که گفت‌وگوهای دولت، احزاب سیاسی، نهادهای ناظر بر انتخابات و جامعه مدنی همچنان درباره چگونگی تامین امنیت انتخابات، بودجه و آماده‌سازی ظرفیت‌ها برای برگزاری آن در جریان است.

وی به صدای آمریکا در تشریح عناصر مورد بحث گفت: پیش‌نویس چند طرح آماده شده است و گفت‌وگوها درباره آن نیز ادامه دارد که آیا انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات غزنی بطور همزمان انجام شود، انتخابات شورای ولایتی نیز با دیگر انتخابات برگزار شود و یا همه آن‌ها بطور جداگانه برگزار شوند؟

معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان افزود: طرفها مزایا و معایب هر کدام از این طرح‌ها و همچنین مدت زمان روند ثبت‌نام انتخاباتی را بررسی می‌کنند و بزودی تصمیم‌ها در این موارد نهایی خواهد شد.

پیش از این «عبدالبدیع صیاد» رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان زمان اعلام تقویم انتخاباتی را هفته گذشته اعلام کرده بود.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان قرار است در 31 فروردین ماه سال آینده برگزار شود.

کمیسیون انتخابات افغانستان همچنین باید انتخابات پارلمانی در ولایت غزنی و انتخابات شورای شهرستان‌ها را که به تعویق افتاده است را نیز برگزار کند.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

نظر شما