شناسهٔ خبر: 29395933 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

انتقاد واتیکان از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران

خبرگزاری میزان- وزیر خارجه واتیکان در دیدار معاون سیاسی وزیر خارجه ایران ضمن انتقاد از تحریم‌های آمریکا علیه تهران، اعلام کرد که واتیکان همگام با دیگر کشورهای اروپایی به دنبال سازوکارهایی برای کاهش اثرات تحریم‌هاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران،در سفر به واتیکان با اسقف اعظم «پل ریچارد گالاگر» وزیر امور خارجه واتیکان دیدار و گفت‌‎وگو کرد.

اسقف اعظم «پل ریچارد گالاگر» وزیر امور خارجه واتیکان در دیدار با عراقچی، برجام را برای صلح و ثبات منطقه مثبت ارزیابی و از تحریم‌های آمریکا علیه ایران انتقاد کرد.

وی افزود: واتیکان به طور رسمی مخالف اعمال اینگونه تحریم‌ها بوده و همگام با دیگر کشور‌های اروپایی سازوکار‌هایی را برای کاهش تحریم‌ها دنبال می‌کند.

وزیر امور خارجه واتیکان همچنین با مثبت ارزیابی کردن روابط ایران و واتیکان، خواهان توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های دوجانبه شد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار به تشریح توافقنامه برجام پرداخت و گفت: آمریکا در برجام به هیچ کدام از تعهدات خود پایبند نبوده است.

عراقچی افزود: آمریکا با خروج از این توافق مهم نه تنها به اعتبار خود در صحنه جهانی آسیب زد، بلکه با اعمال شدیدترین تحریم‌های جدید علیه ایران نقص قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را مرتکب شده است.

عراقچی پنجشنبه شب و پس از دیدار خود از واتیکان، رم را به مقصد مادرید ترک کرد.

انتهای پیام/

نظر شما