شناسهٔ خبر: 29395165 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بازیگر «خانم یایا»: این فیلم برای «هنر و تجربه» مناسب‌تر است

بازیگر فیلم سینمایی «خانم یایا» که سطح نازل آن با اعتراض گسترده تماشاچیان مواجه شده است، اذعان کرد: برای دیدن این قبیل فیلم‌ها سینمای هنر و تجربه مناسب‌تر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، «خانم یایا» از جمعه هفته گذشته به سینماهای ایران آمد، فیلمی که بر کمدی نبودن آن در شعار خود تأکید دارد اما از بازیگران ژانر کمدی بهره برده است. جدیدترین ساخته عبدالرضا کاهانی از سوی تماشاچیان به عنوان ضعیف‌ترین ساخته او لقب گرفته و موجی از نارضایتی را میان مخاطبان به همراه داشته است.

شوخی‌های سطحی و بداهه در کنار از‌ هم‌ گسیختگی فیلمنامه و داستان بی‌سرو‌ته فیلم باعث شده «خانم یایا» از سوی تماشاچیان به عنوان یکی از جدی‌ترین نامزدهای کسب عنوان «بدترین فیلم سال ۹۷» مطرح شود.

حتی بازی بازیگران مطرح کمدی در «خانم یایا» کمکی به نجات فیلم نکرده و بعید است در گیشه هم توفیقی کسب کند. نه تنها تماشاچیان که سینماگران هم بر ضعیف بودن این فیلم صحه می‌گذارند. به عنوان نمونه، رئیس هیئت مدیره شورای عالی تهیه‌کنندگان معتقد است: «خانم یایا» به دلیل حضور بازیگران مطرح سینمای کمدی وارد سالن می‌شود و فیلم دلخواه خود را نمی‌یابد. این موضوع به سابقه و برند بازیگران کمدی این فیلم لطمه می‌زند. (+)

 

 

موج اعتراض‌ها باعث شده حمید فرخ‌نژاد ـ یکی از بازیگران «خانم یایا» ـ نسبت به موضوع واکنش نشان دهد و در صفحه مجازی خود بنویسد: ساخت فیلم‌های متفاوت و تجربه‌گرایانه و خارج از نورم سینمای رایج چیز بد یا عجیبی نیست و همکاری با این نوع فیلم‌ها افساد فی‌الارض محسوب نمی‌گردد!

وی ادامه داده است: قدر مسلم در این مورد، مشکل از آنجا ناشی می‌شود که فیلم‌های با رویکرد خاص نباید در مجرای سینمای رایج اکران بشوند، تماشاگر عام عادت به دیدن این نوع نگاه ندارد، برای دیدن این قبیل فیلم‌ها جاهایی مثل سینمای هنر و تجربه با تماشاگران خاص خودش مناسب‌تر است.

فرخ‌نژاد با بیان اینکه به عنوان بازیگر نقشی در اکران نامناسب فیلم ندارد، ادامه داده است: جهت اطلاع عرض کنم بازیگران برای فیلم‌های صرفاً طنز به نسبت این نوع فیلم‌ها به لحاظ مالی بیشتر منتفع می‌شوند که صد البته حق بدهید که نابلد آن کار هم نیستیم!

این بازیگر خطاب به تماشاچیان که به شدت از «خانم یایا» انتقاد می‌کنند، اظهار داشت: اینکه روحیه مطالبه‌گری و بازخواست در بین تماشاگران سینما به وجود آمده؛ خیلی خیلی اتفاق خوب و ارزنده‌ای است و ای کاش بیشتر در دایره ادب باشد و همه‌مان اینقدر در همه مورد عصبی نباشیم... این حجم از عصبانیت برای قلب جامعه خوب نیست!

انتهای پیام/

نظر شما