شناسهٔ خبر: 29395037 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خطیب نماز جمعه تهران:

مسئولان در مسایل اقتصادی ریزبین باشند

تهران - ایرنا - امام جمعه موقت تهران گفت: همانگونه که رهبری بارها توصیه کرده اند، مسئولان و کسانی که دست اندرکار مسایل اقتصادی هستند ریز بین و جدی باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم امروز(۲۵ آبان) نماز جمعه تهران
که در دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه مسایل اقتصادی از سوی قوه قضاییه دنبال می شود که البته در راس این قوه فقیه عادل قرار دارد، گفت که پیگیری این مسایل با دقت و بر اساس موازین فقهی و شرعی انجام می شود و باید از تمام زحماتی که در این راستا کشیده می شود تشکر و قدردانی کرد.
وی ادامه داد: محاربه تنها با شمشیر کشیدن نیست؛ اختلال در نظام زندگی یکی از موارد است که با غارت اموال و بردن اموال، نظام اقتصادی یک کشور را با مشکل روبرو می کند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت:دشمنان جمهوری اسلامی به ویژه ترامپ با جنگ رسانه‌ای و دروغ افکنی می خواهند خودشان را موفق نشان دهند در حالی که دنیا می داند ناموفق هستند.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: ببینید امروز امریکا در کجا قراردارد با این همه جنگ و خونریزی که انجام می دهد و آل سعود و رژیم صهیونیستی که از آن حمایت می کند و همه دوستان آنها در این خیانت شریک هستند و می خواهند با تبلیغات دروغ خود را بالا ببرند و فکر می کنند این بزرگی با دروغ گفتن و تهمت زدن حل می شود ولی آنها می دانند که امتحان خود را پس داده اند .
آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه در مجمع عمومی سازمان ملل دیدید همه به ترامپ با توجه به این همه دروغی که درباره جمهوری اسلامی ایران می گوید، خندیدند، افزود: با جنگ رسانه ای می خواهد به جنایات خود سرپوش بگذارد ولی ببینید امروز جمهوری اسلامی ایران در کجا قراردارد و عزتی که ایران در دنیا دارد؛ تمام دنیا به ایران با صدق و امانت و اینکه مردم با فضیلتی هستند نگاه می کنند.
وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به سالگرد رحلت آیت الله طباطبایی خاطر نشان کرد: این هفته بنام هفته کتاب خوانی نامگذاری شده است و به رغم وجود اینترنت،کتابخانه ها و فضای مجازی؛ برای افزایش دانش باید مطالعه کتاب داشته باشیم،البته فضای مجازی در جستجو مطالب کمک می کند ولی مطالعه کتاب است که دانش را افزایش می دهد و باید به کتاب اهمیت دهیم .
امام جمعه موقت تهران همچنین با عذرخواهی از مردم نمازگزاران که در سرما در دانشگاه تهران حاضر شده اند، گفت: اینکه مدیران مصلی چه مشکلاتی دارند کاری ندارم ولی مدیریت باید طوری باشد که تمام جهات معلوم شود یعنی روزی که گرم است و مثل امروز سرما است نمازگزاران که صاحبان مصلی هستند به زحمت نیافتند.
امامی کاشانی خطاب به مدیران تصریح کرد: اگر کار برای خود کنید و شخصی باشد همان فکر و کار است ولی کار برای اجتماع غیر از فکر و عمل چیز دیگر هم می خواهد و آن دلسوزی است و آدم باید دلسوز جامعه باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید خوب عمل کنید تا دنیا بداند شیعه چیست و دل آنها هم به سوی ما بیاید، افزود:اعمالمان را تطبیق دهیم و نباید در کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران اینقدر در مسایل اقتصادی سود جویی شود؛ این کلاهبرداری ها، خیانت ها، احتکارها و اینکه اگر جایی خلافی کرد در سکه یا دلار فوری قیمت را بالا برد و بعد هم پایین نیاورد اینها کار شیعه نیست.
امام جمعه موقت تهران افزود:مودت را باید جلب کنیم و امین باشیم و در مسایل اقتصادی اخلال نکنید. در تولید خیانت نکنید تولیدتان درست باشد و به مردم عرضه کنید تا گران نشود، احتکار موجب قبح است.
خطیب نماز جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه تهران نیز گفت: به تمام انسانهای حق جو و نمازگزاران تسلیت عرض می کنم که سالروز شهادت امام عسگری (ع) است و تبریک عرض می کنم که در همین لحظه که شهادت آن حضرت است وعده الهی که خدا به انسانها داده که روزی جهان سراسر پر از عدل و داد خواهد بود و آنچه انبیا و پیامبران آوردند آن حضرت همه را به کرسی عمل و تحقق خواهد نشاند .
امامی کاشانی افزود: معنای اسوه یعنی رهبر و راهنما و مقتدی و اسوه کسی است که انسانها فکر و اخلاق و عمل را با او منطبق می کنند و این اسوه را خدای متعال خلق می کند و تعیین می کند.
وی ادامه داد: این اسوه و مقتدی که خداوند قرار داده به نفع بشریت است. یعنی پیامبر و انبیا خودش را فدای انسانها می کنند تا مردم سعادتمند باشند. حضرت ابا عبدالله و تمام ائمه همه آنها تلاش کردند شهید شدند و این شهادت برای رشد انسان ها و شکستن درب زندانهای ظلم وفساد است.
امام جمعه موقت تهران اظهارداشت:اسوه حسنه است. انسان هایی هستند که در هر عصر و زمان، خدا قرار داده تا اسوه باشند؛ کسی اسوه است که از وحی و هستی باخبر باشد و سر تا پای نظام وجود را بفهمد و انسانها دنبال او باشند، لذا هرکسی اسوه و مقتدی نیست؛ سلمان ها و بوعلی سیناها هم مقتدی نیستند مقتدی انسانهایی هستند که انسانها به همراه آنها هستند.
وی خاطر نشان کرد:بعضی از علمای اهل سنت می گویند حضرت مهدی (ع) در سال 255 هجرت به دنیا آمده و روز شهادت امام عسکری 5 ساله بوده است والان در غیبت به سر می برد ولی برخی علمای اهل سنت می گویند چه فایده ای دارد در سال 255 حالا قرن ها بگذرد در غیبت است اسوه کسی باید باشد که در منظر مردم باشد و مردم او را ببینند و این مطلبی که گفته می شود برخی بزرگان شیعه هم با این مشکل روبرو بوده اند .
خطیب موقت جمعه تهران اضافه کرد:امام عصر در جواب یکی از اصحاب در این باره می گوید همانطوری که خورشید در پس ابر نور دارد من هم نور دارم ولی خورشید آنچنان آشکار نیست و ابرها آمده که همان مشکلات اجتماعی دنیا است و ظهور حضرت را با تاخیر انداخته است .شما این سئوالات را نکنید و خود را به مشکل نیاندازید و این را خدا قرار داده و روزی حکمت غیبت معلوم خواهد شد.
1053**1440

نظر شما