شناسهٔ خبر: 29394891 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برخورد قاطعانه قوه قضائیه با اخلالگران اقتصادی به مردم امید داد/مدیرانی که زمینه فساد را فراهم کرده‌اند باید محاکمه شوند

امام جمعه مشهد گفت:شروع بیعت‌شکنی ناکثین منجر به جنگ جمل بود و این مهم سرآغاز صریح امام ستیزی بود.

صاحب‌خبر -
جنگ جمل سرآغاز امام ستیزی در اسلام استامام جمعه مشهد گفت:مسئولان به صورت جدی اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند و به رهنمودهای رهبری عمل کنند.
 
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  مشهد ، آیت الله سیداحمد علم الهدی امام جمعه مشهد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی گفت: خداوند متعال در قرآن، شیطان را به ما معرفی می‌کند و حضرت علی (ع) در نهج البلاغه، جریان شیطانی را به ما معرفی می‌کنند. ایشان می‌فرمایند: شیطان حزبش را به راه انداخت.

وی تصریح کرد: این مطالبی که حضرت علی (ع) در مورد شیطان فرمودند: در مقابل بیعت شکنی ناکثین بود ؛ شروع بیعت‌شکنی ناکثین منجر به جنگ جمل بود و این مهم سرآغاز صریح امام ستیزی و علی ستیزی بود.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با تسلیت شهادت امام عسگری (ع) گفت: امام عسگری (ع) و امام هادی (ع) و امام جواد (ع) را ابن الرضا (ع) می‌گفتند؛ اطلاق امام جواد به این عنوان طبیعی است، اما باید در مورد دو امام دیگر دانست دلیل آن چیست. شیعیان عنوان می‌کردند ابن الرضا (ع) به این معنا که شخصیت باعظمتی که شیعه را به عنوان یک جریان قطعی در عرصه سیاسی و اجتماعی امت جا انداخت.

آیت الله علم الهدی افزود: شیعه برحسب ارادت خود به ائمه بعد از امام رضا (ع) ابن الرضا می‌گفت؛ جریان بنی عباس نیز به این ائمه ابن الرضا می‌گفتند و منظورشان این بود که همان خطری که امام رضا (ع) برای بنی عباس داشت توسط فرزندان آن حضرت نیز وجود دارد؛ اضمحلال خلافت عباسی و خطر بزرگ برای ادامه حکومت بنی عباس در امام جواد (ع) و امام هادی و عسگری (ع) نیز بود.

وی تصریح کرد: انواع مظالم و جنایات و فجایع در طول امامت عسگری (ع) بر آن حضرت وارد کردند؛ عسگر به معنای ارتش است و وجود مقدس امام یازدهم همیشه در محاصره ارتش و نیرو‌های ارتش بودند و همواره منزل ایشان در محاصره نیرو‌های نظامی دستگاه خلافت قرار داشت و ایشان در سن ۲۸ سالگی و در جوانی به شهادت رسیدند و دوران امامت ۶ ساله ایشان در دل مظالم بود.

امام جمعه مشهد گفت: از مانند فردا، امامت امام زمان (عج) پنج ساله آغاز می‌شود؛ در جریان امام هادی و جواد (ع) نیز این قضیه تکرار شد که در سنین پائین به امامت رسیدند؛ وجود مقدس امام زمان (عج) از روز نخست در پس پرده غیبت قرار گرفت و تا امروز دست شیعه از دامن ایشان کوتاه است و ۱۱۷۰ سال از آن روز می‌گذرد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه مهم این است که امام در این عرصه غیبت چگونه جامعه را اداره و امت را مدیریت می‌کند افزود: سه اصل در مدیریت امام زمان (عج) وجود دارد که شامل اصل ارشاد و اجرا در مدیریت است که این دو اصل از روز غیبت توسط نواب امام صورت گرفته و اجرا شده است.

وی تصریح کرد: وجود مقدس امام زمان (عج) وظیفه خود در ارشاد و مدیریت جامعه را با مباشرت نواب عام صورت می‌دهند، اما مهم اصل سوم است که هدایت امام در جریان‌ها و بحران‌های اجتماعی است که این جریان هدایت مستقیم به وسیله خود امام صورت می‌گیرد؛ در جریان بحران‌های امت، وجود اقدس امام این مسائل را هدایت می‌کنند و در این موقعیت‌ها، احتیاجی به ظهور و بروز ندارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اینکه وجود مقدس امام زمان (عج) دارای ولایت مطلقه الهیه هستند گفت: این هدایت امام زمان (عج) است که در این انقلاب نمونه‌هایی از آن را شاهد بوده‌ایم؛ شهید مطهری می‌فرمود: زمانی که امام در پاریس بودند با ایشان تماس گرفتم و عنوان کردم شورای انقلاب تصمیم گرفته شما فعلا به ایران نیایید، زیرا خطرناک است و با این کیفیت، تشریف فرمایی شما مناسب نیست، اما امام پاسخ دادند بنده بعد از توسل به امام زمان (عج)، تصمیم خود را گرفته و به ایران می‌آیم. صاحب ولایت مطلقه الهیه در فکر امام نفوذ کرده و ایشان تشریف آوردند و آن نقطه عطف در انقلاب شکل گرفت.

آیت الله علم الهدی افزود: مهمترین سلاح مردم در شب بیست و یکم بهمن، چوبدستی بود، اما در ۲۲ بهمن، اسلحه‌ها در اختیار مردم بود و مساجد پر از اسلحه بود و با هیچ پیش بینی این مهم محقق نمی‌شد و باید در این مسائل سر انگشتر غیبی امام زمان (عج) را دید؛ حرکت اخیر آمریکا را ببینید؛ از مردادماه تلاش کردند مردم را از تحریم آمریکا بترسانند و تحلیل این بود که ۱۳ آبان امسال، تظاهرات ضدآمریکایی به تظاهرات ضدنظام مبدل می‌شود و پیش بینی اقتصادی این بود که دلار به ۳۰ هزار تومان می‌رسد، اما از شکست آمریکا کسی خبر نداشت، اما مقام معظم رهبری در سخنرانی ۱۲ مهرماه فرمودند: آمریکا در جریان آخرین تحریم‌ها نیز شکست خواهد خورد و این یک سیلی از سوی ایران است.

وی تصریح کرد: این عقب نشینی آمریکا از تحریم‌ها به عنوان یک شکست مسئله‌ای است که تحلیلگران آمریکایی نیز به آن اذعان دارند و در سایت هرالد تریبون که از مهمترین سایت‌های خبری و تحلیلی آمریکاست آمده که با شکست تحریم‌ها ثابت شد که با ایران در عرصه نظامی و اقتصادی نمی‌توان جنگید و فقط یک راه داریم و آن هم مذاکره است. این سایت گفته دو جریان تجدیدنظر طلب در ایران و آمریکا هستند که توسط این‌ها می‌توان مذاکره کرد و وقت آن نیز اکنون است.

امام جمعه مشهد گفت: این سایت ادامه می‌دهد اگر بتوانیم رهبری ایران را در فضای مذاکره قرار دهیم، مذاکره ممکن است و این تنها راه ما است؛ البته این سایت عنوان می‌کند ممکن نیست رهبری ایران در فضای مذاکره قرار گیرد، زیرا رهبری ایران در داخل و بیرون، بسیار هوشمند عمل کرده و هدایت ایشان به سوی زمین بازی کار آسانی نیست.

آیت الله علم الهدی افزود: اینکه دشمن به این مسئله اذعان و اعتراف دارد این هوشمندی رهبری معلول چیست؟ جز این است که کلید کار در اختیار خود امام زمان (عج) است؟ مسئولان این مملکت این حرف‌ها را باور کنند و به صورت جدی اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند. رهنمود رهبری را عمل کنند. این‌ها را باور کنند و گوش به فرمان رهبری دهند. یک کار در این مملکت شد و مردم امیدوار شدند و آن اعدام دو اخلالگر ارز بود؛ قوه قضائیه با قاطعیت به مردم امید داد و باید مدیرانی که زمینه افساد فی الارض را فراهم کرده‌اند نیز حداقل محاکمه شوند.

وی تصریح کرد:مقام معظم رهبری فرمودند: چرا دنبال کسانی هستید که پول گرفتند؟ دنبال کسانی باشید که پول را دادند. اگر اخلال اقتصادی فساد فی الارض است، پول دادن هم فساد است و باید عوامل آن نیز محاکمه شوند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

قوه قضاییه به مردم امید داد

برچسب‌ها:

نظر شما