شناسهٔ خبر: 29394623 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تریبون | لینک خبر

کشور ما خودش برای مبارزه با پول‌شویی قانون دارد/ دولت باید این قانون داخلی را اجرا کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در بحث مبارزه با پول‌شویی چندین سال است که در کشور قانون تصویب شده‌است و کشور ما خودش برای مبارزه با پول‌شویی قانون دارد. آقای ظریف اگر از مصداق پول‌شویی اطلاع دارد باید به مراجع قضائی معرفی کند. در غیر این صورت خودش مقصر است

صاحب‌خبر -
علی‌اکبر کریمی نماینده‌ی مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر محمدجواد ظریف، درباره‌ی سود بردن عده‌ای از مخالفان FATF در زمینه‌ی پول‌شویی در گفت‌وگو با  سراج۲۴ گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته درباره‌ی برجام هم این تهمت‌ها را نسبت به مخالفین مطرح می‌کردند. مصاحبه‌ی آقای ظریف به هیچ وجه خوب نبود و انتظار نمیرفت که او این چنین موضع‌گیری کند.

وی ادامه داد: اگرچه سخنگوی وزارت خارجه گفت منظور ظریف مخالفان FATF نبوده‌است، اما موضع‌گیری و نوع صحبت کردن او به نحوی بود که هر کسی این برداشت را می‌کرد که عده‌ای از مخالفت با FATF در زمینه‌ی پول‌شویی سود می‌برند.

نماینده‌ی مردم اراک تصریح کرد: بسیاری از نمایندگان مجلس نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. آقای ظریف باید در مجلس حاضر شود تا ابهاماتی که ایجاد شده را رفع کند و اگر از مصداق پول‌شویی اطلاع دارد باید به مراجع قضائی معرفی کند. در غیر این صورت خودش مقصر است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید داشت: در بحث مبارزه با پول‌شویی چندین سال است که در کشور قانون تصویب شده‌است و کشور ما خودش برای مبارزه با پول‌شویی قانون دارد. هیچ‌کس مخالف مبارزه با پول‌شویی نیست. این دولت است که باید تلاش کند تا اجرای این قانون داخلی با شدت و جدیت انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما