شناسهٔ خبر: 29394160 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مسکو و ریاض، جای تهران را گرفتند

اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کردند تولید نفت روسیه، عربستان سعودی و امارات متحده عربی افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روزنامه ودمستی، اعضای اوپک و کشورهای خارج از آن توانستند کاهش استخراج نفت ونزوئلا و ایران را جبران کرده و حتی از آن فراتر بروند. برقرار شدن ثبات در سطح استخراج و ورود نفت بیشتر به بازار باعث شد قیمت از اول اکتبر تاکنون 20 درصد سقوط کند.

استخراج نفت ایران در رابطه با تهدید تحریم‌ها فقط طی ماه‌های سپتامبر و اکتبر 8,6 درصد سقوط کرده و به 3,3 میلیون بشکه رسید، سقوط استخراج نفت ونزوئلا 5,5 درصد (تا 1,2 میلیون بشکه در روز) بود. مجموعاً کاهش استخراج 382 هزار بشکه در روز بود. اعضای اوپک از ماه اوت، استخراج نفت را 263 هزار و روسیه 200 هزار بشکه در روز بالا برده‌اند. استخراج نفت روسیه هم از 10,9 میلیون بشکه در روز در ژوئیه تا 11,2 میلیون بشکه در روز در اوت رشد کرده اما در اکتبر به 11,397 میلیون بشکه رسید.

واسیلی تانورکوف (Vasili Tanurkov) تحلیل‌گر روس می‌گوید نفت در نتیجه جبران کاهش استخراج نفت ایران و ونزوئلا از طرف روسیه و عربستان سعودی سقوط می‌کند. ایالات متحده هم به برخی کشورها اجازه داد خرید نفت از ایران را ادامه دهند. نگرانی در مورد ایران اغراق آمیز از آب در آمد. استخراج نفت در آمریکا هم بشدت رشد کرد در حالی که تقاضای جهانی کند می‌شود. دمیتری مارینیچف (Dmitri Marinichev) یکی از مدیران شرکت Fitch می‌گوید روسیه و عربستان سعودی از قرار سعی می‌کنند مکانیزم اوپک+ را حفظ کنند تا از تکرار موقعیت سال 2016 که باعث سقوط شدید قیمت نفت شد، جلوگیری کنند. حداقل باید استخراج نفت در سال 2019 در سطح کنونی نگاه داشته شده یا حتی کاهش یابد.

5252

نظر شما