شناسهٔ خبر: 29394093 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: صداقت سرلوحه عملکردم در خراسان رضوی بود

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: صداقت و پرهیز از تزویر و دورویی سرلوحه عملکردم طی دوران مسئولیت و تعامل با مردم و مسئولان این استان بود.

صاحب‌خبر -

علیرضا رشیدیان که آخرین لحظات مسئولیت خود به عنوان استاندار خراسان رضوی را سپری می کند، پنجشنبه شب در نشست صمیمی با جمعی از خبرنگاران افزود: صداقت مهم ترین عامل موفقیت برای هر مدیر در تعامل با مردم است و نه سیاستی که مظهر دروغ و دو رویی است.
وی اظهار داشت: اینجانب طی پنج سال گذشته به باور خود با صداقت رفتار کردم، بطوریکه اگر چیزی در ذهنم بوده، گفته ام و نگذاشتم چیزی به زبان بیاورم که در دلم نباشد.
وی با بیان اینکه پیدا کردن جایگزین کار سختی نیست، گفت: تصور من این است که مدیران بهتر، کارآمدتر و با انگیزه بیشتر عهده دار استانداری خراسان رضوی خواهند شد.
رشیدیان افزود: اینجانب هیچگاه به خود اجازه ندادم که انگیزه ام نسبت به روز اول کمتر شود و تا دقیقه 90 برای پیشرفت امور تلاش کردم.
وی اظهار داشت: با جذب سه هزار و 300 ملیارد تومان سرمایه در حاشیه شهر مشهد این توفیق را داشتم که هر جمعه به جز چند مورد استثنا از پروژه های در حال اجرای این مناطق بازدید داشته باشم.
وی گفت: شروع زحماتی که امروز اعلام می شود از استانداران قبلی بوده و استاندار جدید نیز می تواند از ظرفیت هایی که استانداران قبلی ایجاد کرده اند، بهره گیری لازم را در جهت توسعه و پیشرفت استان داشته باشد.

* اجرای 4000 پروژه عمرانی در استان
استاندار خراسان رضوی با اشاره به طرحهایی که در این استان طی سالهای گذشته به ثمر رسید افزود: در آغاز کارم یک هزار و 800 پروژه عمرانی نیمه تمام در خراسان رضوی وجود داشت که اکنون یک هزار و 400 پروژه از این تعداد به سرانجام رسیده است.
وی اظهار داشت: به جز تکمیل طرحهای نیمه تمام بیش از چهار هزار پروژه عمرانی در بخش های مختلف طی پنج سال گذشته در این استان اجرا شد.
وی انجام مطالعات طرح بزرگ انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور ، اجرای شبکه ریلی چابهار، زاهدان، بیرجند و مشهد و همچنین راه آهن مشهد، خواف، هرات با هدف تسهیل ترانزیت شمال و جنوب و طرح برقی شدن قطار مشهد - تهران را از اولویت های مهم استان دانست و گفت: این طرحها هم اکنون عملیات اجرایی را طی می کند.
رشیدیان با اظهار امیدواری نسبت به اجرای طرحهای مزبور در موعد مقرر افزود: از این نگرانم که به طور مثال اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان که یک راهکار بلند مدت برای تامین آب مردم است، به تعویق افتد.

* خراسان رضوی شاگرد اول در اشتغال
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه کارنامه اقتصادی استان در چند سال گذشته قابل دفاع است، اظهار داشت: مهار نرخ بیکاری و افزایش مشارکت اقتصادی بزرگترین موفقیت استان در این زمینه بود.
وی گفت: با اقدامات انجام شده در زمینه اشتغالزایی، خراسان رضوی سال گذشته شاگرد اول کشور در اشتغالزایی شد و با ایجاد 124 هزار شغل، سهم 16 درصدی اشتغال را در کشور به خود اختصاص داد.
وی افزود: در سال جاری نیز تاکنون 67 هزار فرصت شغلی در استان خراسان رضوی ایجاد شده است.
رشیدیان ادامه داد: این در حالی است که به دنبال تحریم ها و مشکلات اقتصادی امسال با ریزش شغلی 6 هزار نفر به خاطر تعدیل نیرو روبرو بودیم.
وی با اشاره به سهم 95 درصدی بخش خصوصی در تولید استان اظهار داشت: در حوزه معدنی فولاد تولید گندله از صفر به 12.5 میلیون تن طی سالهای گذشته افزایش یافت.
وی گفت: تولید کنسانتره سنگان خواف 980 تن بود که اکنون به بیش از هفت میلیون تن رسیده و تا پایان سال به حدود 12 میلیون تن خواهد رسید.
رشیدیان افزود: طی سالهای گذشته خراسان رضوی موفقیت های بسیار در حوزه کاغذ، شیشه و صادرات آنها، صنعت خودروسازی، حوزه چینی و تحول در بخش کشاورزی با ایجاد 59 هزار آبیاری تحت فشار داشته است.

*مشهد پیشگام در جذب سرمایه گذار
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مشهد و این استان از پیشگامان جذب سرمایه گذار در کشور می باشد، اظهار داشت: به دنبال اقدامات انجام شده در سال جاری افزایش 30 درصدی صادرات در استان را شاهد بوده ایم.
وی گفت: این استان طی سالهای گذشته با 90 کشور تبادل و تعامل اقتصادی داشته است.
وی افزود: سال گذشته بیش از 500 میلیون دلار جذب سرمایه در استان خراسان رضوی گزارش شده است که از نظر تعداد رتبه اول و از نظر حجم رتبه سوم کشور را کسب کرده ایم.
رشیدیان همچنین اظهار داشت: برخی قانون FATF و CFT را به قدری تاریک عنوان می کنند که با تصویب آنها انگار ناموس کشور به باد می رود و برخی هم آنقدر نقش آنها را بزرگ می کنند که انگار روزی ما به آن بستگی دارد.

*مدیریت واقعه دی ماه در مشهد
استاندار خراسان رضوی در پاسخ به سوالی در باره اعتراض هایی که از مشهد آغاز شد، گفت: این استان منشاء واقعه دی ماه سال گذشته در کشور بود و پس از آن تمام تلاش این بود که نگذاریم مشکلات امنیتی، خود را در کف خیابان نشان دهد.
وی افزود: با تدابیر اندیشیده شده آن وقایع کمترین خسارت را در خراسان رضوی داشت به طوریکه خونی از دماغ کسی نریخت، درحالی که در استان های دیگر این چنین نبود.
وی با بیان اینکه وجود کانون های مقابل دولت در خراسان رضوی امری روشن است، اظهار داشت: مسئله مهم این است که در زمان انتخابات ریاست جمهوری 2 تجمع بزرگ از 2 نامزد را در یک روز در مشهد بدون تنش و درگیری تجربه کردیم.
رشیدیان گفت: 2 تجمع بزرگ انتخاباتی مدیریت و بدون هیچ اتفاقی برپا شد، درحالی که در همان شب در خیابان شیرازی مشهد 2 بمب کشف شد که اگر منفجر می شد فاجعه داشت.

* گروههای تندرو باید آستانه تحمل خود را افزایش دهند
استاندار خراسان رضوی با اشاره به مدیریت گروههای تندرو در این استان افزود: رعایت اعتدال در همه گروههای سیاسی و جناحها سرلوحه اقدامات در این راستا بود، اگرچه بهتر از این می توانست باشد اما در مجموع مدیریت گروههای فشار در این استان خوب بود.
وی اظهار داشت: بزرگترین انتقاد من نسبت به دولت قبل این بود که اختلاف سلیقه بین برادران یک خانواده را تبدیل به یک کینه و بغض کرد و بدین طریق اخلاق ما در تعامل با هم بهم ریخت، در حالی که می توان یکدیگر را به عنوان رقیب پذیرفت و با هم کار کرد.
وی گفت: نگرش گروههای فشار فرهنگ تعاملی دولت قبل است که طرف مخالف را دشمن می پنداشتند، از این رو این گروهها باید ظرفیت و آستانه تحمل خود را برای شنیدن و تعامل افزایش دهند و چنین فکر کنند که هر کس حق دارد هر سلیقه ای داشته باشد.

* عدم دخالت نماینده ولی فقیه در امور اجرایی
استاندار خراسان رضوی در پاسخ به پرسشی پیرامون تعاملات با امام جمعه مشهد افزود: نماینده ولی فقیه در این استان طی چند سال گذشته حتی یک مرتبه برای انتصابها دخالتی نداشته و برخلاف تصور برخی، ایشان در مسائل اجرایی دخالتی ندارند.
وی اظهار داشت: در زمینه برگزاری کنسرت ها نیز در شورای فرهنگ عمومی تعاملات خوبی صورت گرفت و چنین عنوان شد که ما بنا نداریم کشور را بر مبنای نظرات فقهی علمای محترم اداره کنیم، چرا که کشور بر اساس نظرات فقهی رهبر معظم انقلاب اداره می شود.
وی گفت: به دنبال اقدامات انجام شده در سال گذشته شاهد اجراهای صحنه ای مختلف در مشهد و دیگر شهرستان های استان بدون تنش و درگیری بودیم.
رشیدیان افزود: ارتباط ما با آیت الله علم الهدی و حجت الاسلام رئیسی خوب و نزدیک است و با آنها مشکلی نداریم، اگرچه آنها مخالف دولت هستند ولی در این مدت تلاش شد از این 2 جایگاه به نفع مردم استفاده شود.
وی همچنین با اشاره به رویداد مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 اظهار داشت: حفظ این عنوان برای سالهای بعد و استفاده از این ظرفیت در تعاملات مورد تاکید بوده است.
وی گفت: با توجه به ظرفیت امام رئوف، حضرت امام رضا (ع) تلاش بر این بوده است که در جوار آن حضرت همه نحله ها در کنار همدیگر جمع شوند.
رشیدیان افزود: در دهه آخر صفر شاهد تجمع گسترده علمای اهل سنت در کنار شیعه در مشهد بودیم و استفاده از این ظرفیت از اهمیت بسزایی در جهت گفت و گو و تبادلات فرهنگی و مذهبی برخوردار است.
علیرضا رشیدیان در سال 1339 در یک خانواده مذهبی در تهران متولد شد، وی اکنون دارای چهار فرزند شامل یک دختر و سه پسر است.
وی تحصیلات خود را در رشته علوم سیاسی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دنبال کرده و اکنون در مرحله دفاع از پایان نامه خود در رشته حقوق کیفری و جرم شناسی در مقطع دکتری است.
رشیدیان در سال 1359 در دوران جنگ تحمیلی وارد تشکیلات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شده و مسئولیت های مختلف عهده دار گشت.
وی در دولت خاتمی مدت چهار سال به عنوان معاون وزیر اطلاعات و در دولت احمدی نژاد نیز مدت 2 سال با همین عنوان فعالیت کرد.
رشیدیان همچنین مدیر کلی اطلاعات استان خراسان رضوی به مدت هفت سال و مسئولیت نظارت و بازرسی حوزه نماینده ولی فقیه در حج و زیارت را در کارنامه مسئولیتی خویش دارد.
3027 / 6053

نظر شما