شناسهٔ خبر: 29394070 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار در جمع منتظران ظهور:

انقلاب اسلامی ثمره تلاش‌های اهل‌بیت (ع) است

حوزه/حجت‌الاسلام‌والمسلمین طائب با بیان اینکه دشمنان بسیاری از نیروهای اهل‌بیت (ع) را مانند جامعه امروز با پول می‌خریدند، گفت: به‌واسطه تلاش‌های اهل‌بیت (ع) در طول تاریخ امروز قدرت اسلام ناب محمدی(ص) در جامعه اسلامی و انقلاب اسلامی متجلی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی طائب، صبح روز جمعه، در جمع منتظران ظهور و ندبه خوانان، به میزبانی مسجد المهدی (ع) شهرستان سمنان، با اشاره به ماجرای رحلت پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) برای پیشگیری از بدعت‌ها، فرمود: «ای مردم، آتش فتنه شعله‌ور شده و فتنه‌ها مانند پاره‌های شب تاریک، رو آورده و شما هیچ دستاویزی علیه من ندارید؛ زیرا من حلال نکردم مگر آنچه قرآن حلال دانسته و حرام نکردم مگر آنچه قرآن حرام داشته است.»

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با بیان اینکه پیامبر (ص) پس‌ازاین هشدار به منزل «ام‌سلمه» رفتند و دو روز در آنجا ماندند و فرمودند «خدایا تو شاهد باش که من حقایق را ابلاغ کردم»، تصریح کرد: پیامبر (ص) سپس به منزل رفت و جماعتی به حضور طلبید و گفت: «مگر به شما امر نکردم که با جیش (اسامه) بروید؟ چرا نرفتید؟» یکی از صحابی گفت: رفتم؛ ولی دوباره برگشتم تا تجدیدعهد کنم. یکی دیگر نیز گفت: نرفتم؛ چون نمی‌توانستم منتظر باشم تا حال شما را از کاروانیان بپرسم.

وی افزود: رسول خدا (ص) از تخلف آنان سخت ناراحت شد و با همان حال کسالت به مسجد رفت و خطاب به اعتراض‌کنندگان فرمود: این چه سخنی است که دربارهٔ فرماندهی «اسامه» می‌شنوم شما پیش‌ازاین به فرماندهی پدرش هم طعن می‌زدید به خدا سوگند او برای فرماندهی لشکر سزاوار بود و فرزندش اسامه نیز برای این کار شایسته است. رسول خدا در بستر بیماری مرتباً به عیادت کنندگان خود به‌طور مرتب می‌فرمود، سپاه اسامه را حرکت دهید. پیامبر (ص) فرمود: «نفذ و اجیش اسامه» «وی در اینجا متخلفان از جیش اسامه را لعن کرد.»

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طائب با بیان اینکه پیامبر (ص) سپس بی‌هوش شدند و تمام زنان و کودکان می‌گریستند، خاطرنشان کرد: لحظاتی بعد پیامبر (ص) به هوش آمدند و دستور دادند که برایش قلم و دواتی بیاورند تا برایشان چیزی بنویسند که پس‌ازآن هرگز گمراه نشوید. در این میان برخی به دنبال آوردن صحیفه و دوات رفتند؛ که عمر گفت: بیماری بر پیامبر (ص) چیره گشته است، «ارجع فانه یهجر» برگرد؛. قرآن نزد شماست، کتاب خدا برای شما کافی است؛ حاضران بعضی با نظر او مخالفت کردند و بعضی دیگر جانب او را گرفتند. رسول خدا (ص) از اختلاف و سخنان جسارت‌آمیز آنان سخت ناراحت شد و فرمود: «برخیزید و از من دور شوید».

وی با بیان اینکه دشمن برای اینکه کاری را انجام دهد و اقدامی و یا عملی را دنبال کند از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی می‌کند، با اشاره به ایام تشکیل سقیفه و نقش حضرت زهرا (س) در ولایت امام علی (ع) گفت: حضرت زهرا (س) پس از رحلت پیامبر اکرم (ص)، علی (ع) را در مسجد تبدیل به یک گفتمان کرد.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با اشاره به این که به‌واسطه تلاش‌های اهل‌بیت (ع) در طول تاریخ امروز قدرت اسلام ناب محمدی(ص) در جامعه اسلامی و انقلاب اسلامی متجلی شده است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که «آمریکا بعضی از چیزها را از چشم ما می‌بیند و ما را هم تهدید می‌کند که «اگر جوانان فلان کشور همسایه به نیروهای ما حمله کنند، ما شما را مقصر می‌دانیم.» خب شما غلط می‌کنید که ما را مقصر می‌دانید!».

انتهای پیام/

نظر شما