شناسهٔ خبر: 29393882 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

غرب آمریکا همچنان می‌سوزد

افزایش شمار تلفات مهیب‌ترین آتش‌سوزی تاریخ کالیفرنیا؛ کشف سرنخ‌هایی از علت حادثه

با گذشت یک هفته از آغاز آتش َسوزی جنگلی در کالیفرنیا، مقام‌های محلی از افزایش تلفات این حادثه به بیش از ۶۰ کشته خبر می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بنا بر اعلام منابع محلی در ایالت «کالیفرنیا» آمریکا، با کشف هفت جسد دیگر، شمار کشته های آتش‌سوزی مهیب در این ایالت به ۶۳ نفر و تعداد افراد مفقود شده به ۶۳۱ رسیده است.

«آتش سوزی کمپ» (Camp Fire) که از آن به عنوان مخرب‌ترین و مرگبارترین آتش‌سوزی تاریخ کالیفرنیا نام برده می‌شود تاکنون علاوه بر تلفات جانی، نزدیک به ۱۲۰۰۰ ساختمان را نیز ویران کرده است.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا پس از اعلام وضع فوق‌العاده در کالیفرنیا و با گذشت کمی بیش از یک هفته از آغاز آتش‌سوزی، روز شنبه برای برآورد خرابی‌ها و دیدار با افراد آسیب دیده به این ایالت سفر می کند.

در حال حاضر حدود ۹۵۰۰ آتش‌نشان در تلاش برای اطفای حریق هستند.هواپیمای غول پیکر آتش‌نشانی بوئینگ ۷۴۷ که بزرگترین نوع از خاموش کننده‌ها در جهان است نیز به کمک آتش‌نشان آمده است.

 

آتش‌سوزی کمپ ( این نام از مکان آتش‌سوزی گرفته شده است) که هشت روز پیش شعله ور شد، به سرعت در نوار شمالی ایالت پیشروی کرد و وزش باد نیز باعث بدتر شدن اوضاع شد تا ساکنان این مناطق زمان اندکی برای فرار از «جهنم» داشته باشند.

«کوری هونیا»، کلانتر منطقه «بات کانتی» می‌گوید: «هرج‌و مرجی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم فوق تصور است و شمار مفقودین ممکن است تغییر کند».

آتش‌نشانی کالیفرنیا اعلام کرده است تاکنون موفق شده تنها ۴۰% از آتش را مهار کند. «کِن پیملات» رئیس سازمان آتش‌نشانی کالیفرنیا نیز از تلاش نیروهایش برای «نبرد همه جانبه» با آتش سخن می‌گوید.

مقامات آمریکایی می گویند انتظار این را ندارند آتشی که ۵۶ هزار هکتار از اراضی کالیفرنیا را سوزانده، تا پایان ماه جاری میلادی (نوامبر) که حدود نیمی از روزهای آن باقی مانده، مهار شود.

مقام‌های ایالتی می گویند شهر «پارادایس» بدترین وضع را دارد به طوری‌که کار «بازسازی کامل» آن چندین سال زمان خواهد برد.

تصاویر هوایی نیز که از پاردایس گرفته شده، نشان می‌دهد این شهر کوچک به تلی از خاکستر تبدیل شده است.

نیروهای نظامی، تیم‌های پزشکی قانونی و سگ‌های زنده‌یاب نیز به جست‌وجو برای کشف اجساد و یا افرادی که ممکن است زنده باشند، ادامه می‌دهند. مقام های ایالتی هشدار داده اند عملیات جست‌وجو ممکن است هفته ها به طول بیانجامد.

 

شهر سوخته «پارادایس»

 

مقام‌های کالیفرنیا همچنان از علت آتش‌سوزی اطلاع دقیقی در دست ندارند.

برخی از افراد شکایتی را علیه شرکت «Pacific Gas & Electric» که به اختصار «پی.جی اند ای» خوانده می‌شود تنظیم کرده‌اند. «کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا» روز دوشنبه اعلام کرد تحقیقات درباره نقش «پی. جی اند ای» و همچنین شرکت «Southern California Edison» را در ارتباط با آتش‌سوزی اخیر آغاز کرده است.

گزارش ها حاکی از آن است دقایقی پیش از آتش‌سوزی، این دو شرکت که در زمینه انرژی فعالیت می‌کنند، مشکلاتی را در ارتباط با خطوط برق‌رسانی در همان مناطقی که آتش شعله‌ور شده بود را گزارش کرده‌اند.

دو روز قبل از آغاز آتش‌سوزی، این دو شرکت به مشترکان خود هشدار داده بودند به دلیل شرایط آب‌وهوایی نامساعد، باد شدید و خشکی منطقه ممکن است با قطعی برق مواجه شوند.

آنها همچنین هشدار داده بودند به دلیل نگرانی های ایمنی ممکن است برق را در برخی نقاط قطع کنند اما هیچ کدام از این شرکت‌ها این اقدام را در مقیاس وسیعی از منطقه صورت نداند و حتی روز پنج شنبه (روز آتش سوزی) قطع برقی صورت نگرفت.

با این‌حال مقام‌های آمریکایی می گویند به دلیل پیچیدگی اوضاع ممکن است مشخص شدن دلیل اصلی آتش‌سوزی ماه‌ها زمان ببرد.


نقاط درگیر آتش‌سوزی

از بعد تاریخی «فصل آتش‌سوزی جنگلی» در کالیفرنیا از تابستان آغاز می‌شود و تا پائیز ادامه می‌باید اما کارشناسان هشدار داده اند با اوضاع پیش آمده ممکن است آتش‌سوزی‌ها در طول سال نیز ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما