شناسهٔ خبر: 29393665 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

۲۶ تا ۳۰ آبان ماه؛

«جشنواره ملی فرهنگ و هنر اقوام ایرانی» در دانشگاه شریف برگزار می‌شود

دانشگاه صنعتی شریف «جشنواره ملی فرهنگ و هنر اقوام ایرانی» را با هدف ارتقای اهداف فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و تقویت وحدت ملی و انسجام اقوام برگزار می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ جشنواره ملی فرهنگ و هنر اقوام ایرانی روز‌های ۲۶ تا ۳۰ آبان ماه سال جاری به مدت ۵ روز توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شریف و با پیام ایران، در شریف برگزار می‌شود.

هدف اصلی این همایش، ارتقای اهداف فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، کمک به نشاط و بالندگی دانشجویان و دانشگاهیان، تقویت وحدت ملی و انسجام اقوام از طریق ارتقاء تعلق روحی به فرهنگ بومی و حفظ میراث فرهنگی مناطق مختلف کشور می‌باشد. ویژگی مهم و برجسته این جشنواره، پرهیز از نگاه محدود به ارزش‌ها و مولفه‌های فرهنگی هنری اقوام و دوری از اجرای جشنواره‌ی نمایش اقوام به معنای عامیانه است. این همایش با اهداف متعالی، محتوایی و با تاکید بر محور‌های آموزشی، مطالعاتی، ترویجی و پژوهشی تالیف و طراحی شده و معرفی، ترویج فرهنگ و هنر تیره‌های مختلف اقوام و حفظ ارزشها، دستاورد‌ها و هویت اقوام در مسیر جهانی شدن است.

از مهمترین محورهای این همایش می‌توان به برگزاری جشنواره تئاتر آیینی استان‌ها، جشنواره موسیقی اصیل و محلی استان‌ها، جشنواره غذای محلی استان‌ها، نمایشگاه آثار نفیس قرآنی و نمایشگاه عکس و نقاشی شهدا و مشاهیر استان‌ها اشاره کرد.

منتشر نشود //////

گفتنی است؛ علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.farhang.sharif.ir مراجعه نمایند.

نظر شما