شناسهٔ خبر: 29393397 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

مجلس ایتالیا:همکاری با ایران یکی از اولویت های رم است

'مارتا گرانده' رئیس کمیسیون خارجی مجلس نمایندگان ایتالیا تاکید کرد: همکاری با ایران در منطقه غرب آسیا قطعا یکی از اولویت های دولت رم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از رم، گرانده در دیدار با عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان ضمن ابراز نگرانی عمیق خود از وضعیت برجام پس از خروج آمریکا، افزود : اروپا مصمم به کار با ایران در چارچوب برجام است و در روند اجرای ساز و کار مالی نیز مشغول بررسی تمامی جوانب و رفع موانع آن است. 

 

عراقچی نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی برای سیزدهمین بار، صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران را تایید کرده است، گفت: آمریکا بدون هیچ دلیل و منطقی از برجام خارج شد. 

 

وی افزود: برجام یک توافق دو جانبه میان ایران و امریکا و یا ایران و کشورهای پنج بعلاوه یک نیست، بلکه توافقی بین المللی است که بیانگر اراده شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشد. 

 

عراقچی در سفر یک روزه خود به ایتالیا روز پنجشنبه پس از یک صبحانه کاری با خبرنگاران و پژوهشگران ایتالیایی با خانم 'بلونی' دبیر کل وزارت خارجه ، 'پتروچلی' رئیس کمیسیون امور خارجی سنا، 'گرانده' رئیس کمیسون امور خارجه مجلس نمایندگان، 'گالاگر' وزیر امور خارجه واتیکان دیدار و مواضع جمهوری اسلامی ایران را در خصوص برجام و وضعیت همکاری با اروپا و ایتالیا تشریح کرد. 

 

برچسب‌ها:

نظر شما