شناسهٔ خبر: 29393375 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه سراب: ولایت و امامت محور اتحاد مسلمانان است

آستارا - ایرنا - امام جمعه شهرستان سراب گفت: ولایت و امامت محور اصلی وحدت مسلمانان است و امت اسلامی را در مقابل توطئه های دشمنان متحد می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام علی اکبر اکرمی شامگاه پنجشنبه در آئین شب شهادت امام حسن عسگری (ع) در مسجد عباسیه آستارا افزود: ارزش و نقش کلیدی ولایت، همواره در تاریخ تبیین شده و وظیفه ما در دوران معاصر، تبیین ولایت نشات گرفته از امامان معصوم (ع) است و این امر، امت اسلامی را از آسیب ها مصون می دارد.
وی بیان کرد: هوشیاری و بیداری مسلمانان، فتنه های دشمنان را خنثی می کند و آگاهی مردم نسبت به مسائل دینی و جریان های فکری، برای مبارزه با تفرقه افکنان ضروری است.
وی ادامه داد: دشمنان از عظمت جهان اسلام و تجلی آن در تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی هراس دارند و پیاده روی 20 میلیون زائر کربلا، خاری در چشم آنان است.
امام جمعه سراب گفت: امام حسن عسگری (ع) در دوران امامت خویش با وجود فشار حکومت، به حمایت از شیعیان اقدام و آنها را برای دوران غیبت امام زمان (عج) آماده می کرد.
اکرمی افزود: این امام عزیز به وحدت شیعه و سنی سفارش و تاکید زیاد داشت اما در دنیای معاصر، دشمنان در برخی کشورهای اسلامی از شکاف بین مذاهب و فرقه های اسلامی سوء استفاده می کنند.
مداحی و ذکر مصیبت از بخش های دیگر این آئین بود.
امام حسن عسکری (ع ) در سال 232 هجری در مدینه متولد و بعد از 29 سال عمر و ترویج اسلام، در هشتم ربیع الاول سال 260 هجری قمری شهید شد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124 /6030

نظر شما