شناسهٔ خبر: 29393373 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهار بیمارستان موقوفه تخصصی سرطان در کشور ساخته می شود

همدان- ایرنا- مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: هم اکنون ساخت چهار بیمارستان موقوفه تخصصی سرطان در شهرهای تهران، شیراز، اراک و کرمانشاه در دستور کار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمد نوروز پور شامگاه پنجشنبه درآیین افتتاح سالن غذاخوری دبیرستان نمونه موقوفه سیفیه ملایر اظهار داشت: ساخت این مراکز درمانی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام شده و با استقبال خوبی از سوی مردم و خیران مواجه شده است.
وی افزود: در این راستا مردم با اوراق مشارکتی وقف یک میلیون ریالی ورود پیدا می کنند و با ازای هر یک میلیون ریال یک سهم، واقف ساخت یک بیمارستان می شوند.
نوروزی پور با بیان اینکه در دیگر شهرها و استان های کشور نسبت به نیازسنجی وقف تاکید کرده ایم بیان کرد: از مسئولان همدان نیز خواسته ایم با اعلام نیازهای این استان برای ایجاد وقف مشارکت اعلام آمادگی کنند.
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: هم اکنون عملیات ساخت و ساز حدود یک هزارو 258 بقعه در دستور کار قرار گرفته و طرح جامع آن مصوب شده است.
نوروزی پور گفت: در حال حاضر عملیات مرمت و بازسازی بیش از 2 هزار بقعه متبرکه در سراسر کشور در دستور اجرا است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان نیز اجرای امینانه نیات واقفان را مهمترین اولویت این سازمان برشمرد و افزود: همزمان با دهه وقف هفت طرح عمرانی و آموزشی در این استان افتتاح شد.
حجت الاسلام محمد کاروند اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح ها را بیش از 10 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این تعداد 2 طرح عمرانی و آموزشی نیز در ملایر بهره برداری شد.
وی ملایر را یکی از شهرهای پیشرو در حوزه وقف برشمرد و بیان کرد: همزمان با دهه وقف موزه امامزاده عبدالله(ع) همدان افتتاح شد که در کشور اقدامی کم نظیر است.
حجت الاسلام کاروند افزود: همزمان با دهه وقف 15 مورد وقف جدید در سطح استان همدان انجام شد.
وی تعداد موقوفات همدان را سه هزارو 400 و تعداد رقبات را 46 هزار مورد عنوان و بیان کرد: از این تعداد موقوفه 700 مورد منفعتی و درآمد زا است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به افتتاح 2 طرح عمرانی و آموزشی این شهر افزود: این طرح ها شامل سالن غذاخوری دبیرستان سیفیه و یک کلاس درس در مدرسه سه و چهار سیفیه است و 2 میلیون و 200 هزار ریال اعتبار هزینه شد.
پژمان جعفری ادامه داد: از این میزان یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای تحهیز و بازسازی سالن غذاخوری دبیرستان موقوفه سیفیه و 700 میلیون ریال برای ساخت یک کلاس درس در مدرسه سیفیه 3سه و چهار از محل درآمد موقوفات شادروان سیف الدوله هزینه شده است.
به گزارش ایرنا، 63.5 درصد از اراضی شهرستان ملایر موقوفه است.
7528/2087

نظر شما