شناسهٔ خبر: 29393189 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تمدن اسلامی با وقف گره خورده است

گروه اجتماعی ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمان با اشاره به اینکه تمدن اسلامی با وقف گره خورده است، گفت: وقف باید در خدمت انقلاب، نظام، دولت و جامعه باشد و در راستای اهداف انقلاب فعالیت کند.

صاحب‌خبر -

تمدن اسلامی با وقف گره خورده است

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان شب گذشته، 24 آبان‌ماه در همایش یاوران وقف استان یزد اظهار کرد: اوقاف از نهادهای انقلاب اسلامی است که در انقلاب به حالت اولیه اسلامی خود برگشت.
وی ادامه داد: وقف باید در خدمت انقلاب، نظام، دولت و جامعه باشد و در این سمت حرکت کند و در اهداف انقلاب فعالیت کند و همه مسیر همراه با هم اثرات بسیار زیادی برای انقلاب و اسلام داشته و دارد.
تدینی افزود: تمام تحریم‌ها و سر و صداها مربوط به بیداری اسلامی است و اگر بخواهیم انقلاب در ایران محدود شود هیچ مشکلی نیست ولی چون کشورهای دیگر بیداری اسلامی داشته و از انقلاب ما سرمشق گرفته اند لذا انواع دشمنی و کارشکنی ها در همین زمینه است تا بیداری اسلامی متوقف شود.
وی ادامه داد: انواع و اقسام توطئه ها جهت جلوگیری از گسترش انقلاب است و مولود وقف که پرورش یافته انقلاب است یکی از مسیرهایی است که می تواند در آن مسیر کمک کار و یاری رسان انقلاب و جامعه باشد.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمان با اشاره به لزوم وقف های جدید براساس نیاز های جامعه گفت: باید در جامعه امروزی به وقف علم و فناوری توجه بیشتری صورت گیرد چرا که دانشگاه های برتر جهان موقوفه است.
وی نقش سازمان اوقاف را یادآور شد و افزود: باید نیارهای روز جامعه بیان شود و در این راستا باید در مسایل فکری و اندیشه و سپس در علم و فناوری فعالیت کنیم.
تدینی با اشاره به اینکه در بحث تمدن نوین اسلامی عرصه زندگی و سبک زندگی مطرح است گفت: در این راستا نیز باید به سبک زندگی مردم کمک کنیم چرا که غربی ها همه امکانات را دارند اما آرامش ندارند چون سبک زندگی آنها محوریت لازم را ندارد.
وی ادامه داد: تمدن اسلامی را با وقف گره زدند و اگر ضعفی وجود دارد باید طبق برنامه ریزی درست و صحیح و تلاش و کمک بقاع در جهت حل آن تلاش شود چرا که دشمن کانون خانواده را هدف گذاری کرده و بیشترین پرونده قضایی مربوط به خانواده است.
حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد نیز در این همایش گفت: اصحاب رسانه یاوران وقف هستند و یکی از گروه هایی که در حفظ و ایجاد موقوفات کمک می کنند و همچنین نقش مهمی در احیای موقوفات دارند دوستان رسانه ای هستند.
وی ادامه داد: خدمت به وقف سنت حسنه ای است که خداوند توفیق آن را به ما داده و در استان یزد نیز بیش از 60 درصد موقوفات مربوط به حضرت سیدالشهدا است و مایه افتخار برای ما است که در این فضای مقدس فعالیت می کنیم.
زارع زاده افزود: خوشبختانه مردم استان یزد در کشور در زمینه خیرخواهی و نیک اندیشی زبانزد هستند و ان شاءالله در سال جدید نیز شاهد فعالیت بیشتر در زمینه موقوفات جدید و احیای موقوفات قدیم باشیم .
یادآور می شود، در پایان این مراسم که با حضور عباس حیدری فرماندار یزد و جمعی از اقشار مختلف در محل سالن اجتماعات امامزاده جعفر ع یزد برگزار شد از مدیران فعال در امر وقف در دستگاه های مختلف استان، فعالان قرآنی، واقفان برتر، یاوران وقف و رسانه های برتر در سال 1397 با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام

نظر شما