شناسهٔ خبر: 29393180 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

کشورگردی آمریکایی‌ها برای قطع سوخت‎رسانی به هواپیماهای ایران

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: امروز آمریکا، کشور به کشور و شرکت به شرکت، تحریم های نفتی را پیگیری می کند و مصمم است که شرایط را برای ایرلاین های ما در بحث تأمین سوخت سخت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدابوالفضل موسوی بیوکی در واکنش به توقف فروش سوخت به هواپیماهای ایرانی توسط برخی از کشورهای منطقه ای، گفت: ایران در شرایط کنونی تحت تحریم های همه جانبه آمریکا قرار گرفته و به نظر می رسد که دوره جدید تحریم ها نسبت به تحریم های قبل از برجام بسیار شدیدتر است.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا با تمام توان و ابزارهای اقتصادی و سیاسی خود به شرکت های فروش سوخت فشار وارد می کند، تا آن ها از فروش سوخت به هواپیماهای کشورمان  منصرف شوند، که این مسئله موجب شده که برخی از فرودگاه های کشورهای منطقه در این راستا حرکت کنند.

ایالات متحده، کشور به کشور و شرکت به شرکت، تحریم های نفتی را پیگیری می کند

وی افزود: امروز ایالات متحده، کشور به کشور و شرکت به شرکت، تحریم های نفتی را پیگیری می کند و مصمم است که شرایط را برای ایرلاین های ما در بحث تأمین سوخت تنگ و سخت کند، بنابر این بسیار طبیعی است که شرکت های نفتی که ماهیتی خصوصی دارند به سرعت با تحریم ها همراه شوند.

وزارت راه و شهرسازی باید استراتژی دور زدن تحریم سوخت هواپیما را تدوین کند

موسوی ادامه داد: مهم ترین کار، تعیین استراتژی و برنامه از سوی وزارت راه و شهرسازی جهت دور زدن تحریم های سوخت است، البته در نشست اخیر کمیسیون عمران با اسلامی وزیر راه تمام این مسائل مورد بررسی و بحث قرار گرفت وقطعا وزارتخانه برای مقابله با تحریم های طالمانه برنامه گسترده ای دارد.

آمریکا به دنبال اخلال در حمل و نقل هوایی است

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: طبق گفته مسئولان دولتی، آمریکا به دنبال اخلال در حمل و نقل هوایی است، اما ما همواره حتی در شرایط دشوارتر از امروز توانسته ایم، احتیاجات خود را تأمین و رفع کنیم.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه به خانه ملت گفت: یکی از مسائل مهم و حیاتی در فعالیت ایرلاین ها مسئله سوخت است، از این رو اگر در این روند اخلال صورت گیرد، شرکت های هواپیمایی دچار مشکل می شوند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما