شناسهٔ خبر: 29392907 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

کانون‌های فرهنگی؛ رابط اصلی جوانان با مساجد

کانون خبرنگاران نبأ ــ نماینده مردم نایین و خوروبیابانک گفت: مدیران کانون‌های فرهنگی مساجد از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند چرا که این کانون‌ها رابط اصلی و سازنده با جوانان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ عباسعلی پوربافرانی، نماینده مردم نایین و خوروبیابانک در نشست مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی مساجد نایین روز گذشته، 25 آبان‌ماه گفت: کار فرهنگی در سند فرهنگ اسلامی مورد تاکید مقام معظم رهبری است و می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی مساجد در تنظیم و اجرای سند با مشکلاتی مواجه بوده که با شرایط و مشکلات اقتصادی امروز گره خورده است.

وی با اشاره به اینکه زمینه‌های فرهنگی باید در همه موارد وجود داشته باشد، بیان کرد: این نیست که به خاطر پیشرفت و توسعه، زمینه‌های اسلامی، فرهنگی را تضعیف و متزلزل کنیم؛ به عنوان نمونه در حوزه گردشگری که امروز می‌تواند در کویر و شهرستان‌های نایین و خوروبیابانک در توسعه و پیشرفت منطقه و اقتصاد منطقه موثر باشد؛مشکلاتی ایجاد شده که نیازمند پیوست فرهنگی آنها است.

پوربافرانی افزود: در کشورهای اسلامی بدون اینکه هزینه‌ای پرداخت شود محافل بسیار عظیم و گسترده‌ای ایجاد می‌شود و به راحتی می‌توان از محافل عظیم و گسترده استفاده و بهره‌برداری کرد که در راس آنها مساجد، حسینیه و هیئت است که بدون هیچ هزینه‌ای و با مشارکت مردم می‌توان در جهت توسعه و ترویج فرهنگ ناب شیعی قدم برداشت.

این نماینده مجلس افزود: در بازدیدی از مساجد، مسئولان آن به خاطر کاهش جمعیت مسجد گله مند بودند که شرایط اقتصادی باعث بروز این مشکل شده در صورتی که قرار نیست عملکرد مجلس و دولت به دین و مساجد لطمه بزند و اگر جوان ما به خاطر شرایط اقتصادی و به خاطر عملکرد مجلس و دولت به مسجد نیاید این خود یک فاجعه است.

وی تصریح کرد: کانون فرهنگی مساجد باید با کارهای فرهنگی همچون اکران فیلم، ارائه اطلاعات در مورد وضعیت کشور و شرایط اقتصادی موجود نسبت به جذب جوانان و اقشار مردم اقدام کند.

این نماینده بیان کرد: امروز با وجود رسانه‌های اجتماعی، جوانان با الگوگیری از آنها ممکن است از راه و مسیر مسجد دور شوند و این وظیفه مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی است که هم می‌تواند پر رنگ و نیز می‌تواند موثر عمل کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در حوزه تامین کانون‌ها با مشکلاتی روبه‌رو هستند، خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی مطالبات خود را از طریق فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان منعکس کنند تا مجلس براساس مطالبات کانون‌های فرهنگی برنامه‌هایی در چارچوب خاص طراحی کند.

ماشااله فخارزاده، مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنانی گفت: در جلسه کانون‌های فرهنگی مساجد تصمیم بر این گرفته شد که سند چشم‌انداز کانون‌ها و اتاق فکر آنها تشکیل شود و گزارش کاملی از فعالیت‌های کانون‌ها را جمع بندی کنیم و به نماینده شهرستان تحویل داده تا اعتبارات لازم جذب شود.

گفتنی است، تعداد 33 کانون فرهنگی در سطح شهرستان نایین و نواحی اطراف آن فعالیت می‌کنند و 5 کانون در حال ثبت و پیگیری مجوز است.

فاطمه محمدی

انتهای پیام

نظر شما