شناسهٔ خبر: 29392827 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس:

1200 کیلومتر راه روستایی فاقد آسفات در جنوب کرمان وجود دارد

جیرفت - ایرنا - نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: یکهزار و 200 کیلومتر راه روستایی فاقد آسفالت در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان وجود دارد که نیازمند تامین اعتبار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، یحیی کمالی پور شامگاه پنجشنبه در آئین افتتاح خط ریل جیرفت - بم ضمن تقدیر از وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: بافت قدیم شهرستان‌های جنوبی نیاز به حمایت دارد چرا که شهرداری‌ها توان انجام این فعالیت را ندارند.
وی به طرح ریل جیرفت به سه راهی بم اشاره کرد و گفت: امروز یکی از روزهای فراموش نشدنی در تاریخ جنوب کرمان است چرا که یکی از آرزوهای دیرین مردم این منطقه محقق شد.
کمالی پور ادامه داد: از همه نمایندگان ادوار گذشته مجلس جنوب کرمان که در این مسیر حرکت کردند تشکر می کنم لذا این مهم با وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان محقق شد.
وی ادامه داد: با توجه به احداث خط ریل، آینده‌ای روشن برای مردم این منطقه پیش بینی می‌شود.
این نماینده مجلس به خدمات دولت تدبیر امید در جیرفت اشاره کرد و گفت: گازرسانی به جیرفت در آینده نزدیک، شهر شدن علی آباد و بخش شدن اسفندقه از برنامه های مهم پیش رو است.
**شاخص بهره‌مندی مردم جنوب کرمان از راه‌های روستایی پایین است
نماینده پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه شاخص بهره‌مندی مردم جنوب استان کرمان از راه‌های روستایی بسیار پایین است گفت: بسیاری از روستاهای جنوب استان کرمان جاده مناسبی ندارند.
احمد حمزه در ادامه این آئین بیان کرد: شبکه ریلی جیرفت - بم به بندر جاسک و سپس راه‌آهن سراسری وصل می‌شود.
وی با بیان اینکه سالیانه حدود پنج میلیون تن محصول کشاورزی در جنوب استان کرمان داریم گفت: خط زمینی، جوابگوی این مقدار محصول نبوده است و نیازمند به خط ریلی و هوایی هستیم.
این نماینده مجلس با بیان اینکه جنوب کرمان در پشتیبانی از منطقه جاسک نقش بسیار مهمی برعهده دارد تصریح کرد: در بحث راه روستایی مشکل بزرگی داریم و شاخص بهره‌مندی مردم جنوب استان کرمان از راه‌های روستایی بسیار پایین است.
حمزه با اشاره به اینکه هزار و 600 کیلومتر راه روستایی در جنوب کرمان داریم، بیان کرد: بسیاری از روستاهای بالای 50 خانوار در این منطقه جاده مناسبی ندارند.
نماینده پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از نقاط جنوب کرمان به دلیل نداشتن جاده مناسب به قتلگاه تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه اسناد خانه های مردم در جنوب کرمان به یک معضل بزرگ تبدیل شده است اظهار داشت: در شهرستان منوجان تنها هفت هکتار مستثنیات در نظر گرفته شده که این، یک مشکل برای مردم منطقه ایجاد کرده است و باید مشکل زمین‌های واگذاری شده به ادارات نیز برطرف شود.
7450/7429/ 5054

نظر شما