شناسهٔ خبر: 29392754 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک کارشناس مسائل فلسطین:

توانمندی مقاومت به آزادی فلسطین ختم خواهد شد

یک کارشناس مسائل فلسطین با تاکید بر این‌که توانمندی مقاومت تاحدی بالاست که اجازه نمی‌دهد صهیونیست‌ها حتی یک عملیات کوچک در داخل نوار غزه انجام دهند، گفت: آتش بس در فلسطین نشان می‌دهد مقاومت در میدان عمل و حوزه امنیتی دست برتر را دارد و توانمندی مقاومت با گذشت زمان می‌تواند به آزادی فلسطین ختم شود.

صاحب‌خبر -

سید جعفر رضوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به پیروزی ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت در مقابله با تجاوز ارتش صهیونیستی اظهار کرد: ماجرای این جریانات از دو روز قبل و از یک عملیات نفوذ دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی آغاز شد.  آن‌ها تلاش کردند با یک عملیات نفوذ، عملیات اطلاعاتی- امنیتی داخل نوار غزه انجام دهند، اما به محض این که وارد نوار غزه شدند، مورد شناسایی قرار گرفته و با عکس العمل گروه‌های مقاومت به ویژه گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس مواجه شدند.

وی افزود: این مساله چند نکته را بیان می‌کند که اولا مقاومت کاملا هشیار است و به هیچ وجه صهیونیست‌ها قادر نیستند کاری را انجام دهند که از چشم مقاومت مخفی بماند، دوما توانمندی‌های مقاومت تا اندازه‌ای بالاست که اجازه نمی‌دهد، آن‌ها حتی یک عملیات کوچک و سطحی را داخل نوار غزه انجام دهند.

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین بیان کرد:  در واقع در حوزه عملیاتی، مقاومت آن اندازه دست برتر را در اختیار دارد که به محض این‌که صهیونیست‌ها یک اقدام تجاوزکارانه را انجام ‌دهند و یا خبطی را مرتکب شوند سریعا مجازات  کرده و آن‌ها را مجبور می‌کند تا به جای قبلی خودشان برگردند.  بنابراین در خواست آتش بسی که مطرح و اکنون اجرایی شده نتیجه دست برتر مقاومت در میدان و حوزه امنیتی است.

 رضوی در ادامه به استعفای لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و گفت: استعفای لیبرمن کاملا با توانمندی مقاومت در ارتباط کامل است، از این حیث که استعفای لیبرمن بر اساس یک اختلاف در داخل کابینه رژیم صهیونیستی رقم خورد، در داخل کابینه نشست چند ساعته‌ای برگزار شد و کابینه پیشنهادی که مطرح شده بود را بدون رای گیری به‌عنوان مصوبه اعلام کرد و از آن‌جایی که لیبرمن مخالفت داشت و همان‌طور که قبلا هم گفته بود استعفای خود را ارائه کرد.

وی ادامه داد: بنابراین، استعفای لیبرمن نتیجه یک اختلاف داخل کابینه رژیم صهیونیستی است، اما این اختلاف را توانمندی مقاومت رقم زده است، یعنی مقاومت به خاطر این که ابتکارعمل، قدرت و توانمندی خود  را به رخ صهیونیست‌ها کشید در داخل آن‌ها این شکاف به وجود آمد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: لیبرمن معتقد بود که باید ضربه سختی به مقاومت زده شود و بعد به سمت آتش بس بروند اما سایر اعضای کابینه معتقد بودند اگر ضربه سختی را به فلسطینی‌ها وارد کنند ممکن است مانند جنگ  51 روزه این جنگ به درازا بکشد وهزینه‌های بالایی را برایشان داشته باشد، لذا با این پیشنهاد مخالفت کردند.

وی تصریح کرد: آنچه امروز باید به آن توجه کنیم این است که حقیقتا به قول رهبری دوره بزن در رویی برای صهیونیست‌ها به پایان رسیده است و  آنها نمی‌توانند ضربه‌ای را زده و فرار کنند و از مجازات ‌آن در امان باشند، لذا امروز می‌بینیم هر اقدامی که انجام می‌دهند بلافاصله توسط مقاومت مجازات می شوند و این نوید را می دهد که توانمندی مقاومت با گذشت زمان می تواند به آزادی فلسطین ختم شود.

رضوی ابراز کرد: نکته مهمی که وجود دارد این است که صهیونیست‌ها هیچ وقت به هیچ قانونی عمل نکردند، جز ضربات سختی که خوردند مقاومت قطعا می تواند صهیونیست‌ها را برای همیشه متوقف کند به شرط این که به مجازات صهیونیست‌ها در قبال اقدامات  تجاوزکارانه ادامه دهد، یعنی ادامه مجازات صهیونیست‌ها با ضربات سختی از جنس خودشان و یا بدتر، آن‌ها را متوقف می‌کند.

این کارشناس مسائل فلسطین  خاطرنشان  کرد:‌ تجربه چند سال گذشته مقاومت یعنی از سال 2000 به این سمت در فلسطین، لبنان و دیگر نقاط منطقه به مراتب اثبات کرده، هر جا مقاومت کوچترین نرمشی در مقابل صهیونیست‌ها نشان داده آن‌ها جلوتر آمدند و ضربات بیش‌تری زدند و هر جا مقاومت به آن‌ها سخت تر گرفته آن‌ها عقب نشینی کردند، بنابراین قطعا مقاومت می‌تواند آن‌ها را متوقف کند به شرط این که در قبال هر  اقدام، ضربه سنگین‌تری را به آن‌ها وارد کند.

وی در ادامه با اشاره به فرافکنی رسانه‌های حامی رژیم صهیونیستی و  جناح غربی درباره این‌که مقاومت موشک‌هایی را به منظور هدف قرار دادن شهروندان عادی شلیک کرده است، گفت:‌ باید توجه کرد که در شهرک‌های اطراف نوار غزه، نه افراد معمولی هستند و نه اصلا فلسفه وجودی شان فلسفه زندگی و حیات شهروندی است، بلکه این شهرک‌ها  بخشی از استراتژی  و راهبرد امنیتی رژیم صهیونیستی است، آن‌ها این شهرک‌ها را به وجود می آورند و نظامیان بازنشسته را به آن‌ جا می‌برند و کسانی را که حاضر می شوند در آنجا زندگی کنند مسلح می کنند برای این که خود این شهرک نشین‌ها بازدارندگی برای مقاومت و فلسطینی‌ها داشته باشد.

این کارشناس مسائل فلسطین در پایان گفت: شهرک‌ها به این دلیل به وجود آمده تا به نوعی حفظ امنیت کند، در واقع ماهیت این شهرک‌ها نظامی و امنیتی است و اگر مورد هدف هم قرار گیرد این‌گونه نیست که شهروندان عادی باشند بلکه افراد در آن‌جا مسلح هستند. البته این رژیم صهیونیستی بوده که عملیات و حمله را آغاز کرده و فلسطینی ها در دفاع از خود موشک‌ها را پرتاب کرده‌اند.

انتهای پیام  

نظر شما