شناسهٔ خبر: 29392751 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

یک کار آفرین صنایع غذایی درگفتگو با قدس آنلاین:

تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی در صنایع غذایی است

تهیه مستمر و ایمن مواد اولیه و کمک به تامین سرمایه در گردش برای کارخانجات شهرکهای صنعتی مهمترین مشکلات این واحدهای تولیدی در حوزه صنایع غذایی وتغذیه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، مهندس ایمان غروری، مدیرعامل کارخانجات صنایع غذایی فراپخت با بیان این مطلب به خبرنگار قدس آنلاین گفت:بهره گیری از تکنولوژی روزآمد و روی آوری به کسب کارهای نوپدید و بهره گیری از فضای مجازی یک ضرورت برای ایجاد توان رقابت در بازار سنتی صنایع غذایی است.

وی با اشاره به مشکلات غذایی و مصرف دارویی مردم در جامعه به دلیل غلط بودن نوع تغذیه اظهار داشت:روز آمد سازی تولید مواد غذایی، استفاده ازپخت به شیوه بخارپز وکاهش زمان تولید غذا تا مصرف آن می تواند از رشد میکربهای احتمای در فرآیند غذابکاهد و تغذیه ای سالم را در سفره های مردم ایجادکند.
این کار آفرین صنعت غذا در خراسان رضوی که بزرگترین واحد خط تولیدغذای گرم در مشهد را بدون تسهیلات بانکی راه اندازی کرده افزود:خراسان رضوی به دلیل دارا بودن اقلیم مناسب و زیر ساختهای اولیه امکانات خوبی برای افزایش تولیدات داخلی دارد اما با توجه به شرایط تحریم در این زمینه دولت باید با حمایتهای قانونی به داد تولید کنندگان برسد.
او همچنین تصریح کرد: هم اکنون کارخانجات صنایع غذایی فراپخت با ظرفیت ۲ سوم توان ظرفیت اسمی درحال کار است وتوانسته است برای  ۲۶۰ نفر بصورت مستقیم و ۱۵۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی کند.

این کارشناس بازار مواد غذایی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه تاثیر تحریمها و مشکل افزایش قیمت در مواد اولیه ایجادبازار و نظارت کارآمدبرای تامین مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات تولیدی برای حمایت از اشتغال جوانان ضروری است.

غروری بابیان اینکه این روی آوری به صنعتی سازی غذاهای سنتی ایرانی در دستور کار کارکنان این مجموعه قرار دارد یادآور شد: این واحد تولیدی در حال حاضر ۲۰ منوی معروف غذای ایرانی را در حال پخت و ارائه دارد و در صورت نیاز بازار می تواند روزانه تا ۷۵هزار غذای استاندارد گرم براساس سلیقه و درخواست مشتریان تولیدوبرایشان ارسال کند.

این واحدتولیدغذای گرم با سرمایه‌گذاری بالغ‌ بر ١٢میلیارد تومان و تزریق سرمایه ثانویه  5هزار میلیارد تومانی به بهره‌برداری رسیده ودر زیربنای ٣٥٠٠ متر احداث‌شده است.
 پخت غذای گرم بوسیله بخار در این کارخانه و پخت‌وپز در دیگ‌های صنعتی کاملاً مکانیزه، ورعایت تمام استانداردهای روز اروپایی و صرفه‌جویی در زمان و مصرف انرژی از  ویژگی‌های این کارخانه عنوان شده است.

پایان پیام/

نظر شما