شناسهٔ خبر: 29392743 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

واکنش فعالان دانشجویی به‌تقدیر از استاندار خراسان رضوی

چطور استانداری که در جمع دانشجویان حاضر نمی‌شود توسط روسای دانشگاه تجلیل می‌شود؟

مسؤول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: چطور رئیس بزرگ‌ترین دانشگاه شرق کشور با اینکه خودش نسبت به‌عملکرد استاندار و عدم حضور آقای رشیدیان بین دانشجویان و عدم ارتباطشان با قشر دانشگاهی اطلاع دارد، جرأت می‌کند از وی به‌عنوان کسی که فضای دانشگاه و ارتباطات دانشگاه و مسؤولان را بهتر کرده است، تقدیر کند؟

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، بعد از تصویب و ابلاغ قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان تعداد زیادی از مدیران در استان شامل این قانون شدند و تا نیمه آذر باید از سمت خود خداحافظی کنند، با توجه به‌اینکه استاندار خراسان رضوی نیز از جمله بازنشستگانی است که نهایتا تا نیمه آذر ماه در این پست بوده، مراسمی برای تقدیر و تشکر از علیرضا رشیدیان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور روسای دانشگاه‌های خراسان رضوی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد طی اظهاراتی از بهترین افتخارات استانداری خراسان رضوی در پس از انقلاب و در زمان تصدی آقای رشیدیان به‌عنوان استاندار را، تعامل و همکاری بیش‌ازپیش این نهاد با دانشگاه‌های استان ارزیابی کرد.

از آنجا که دانشگاه با دانشجو معنا پیدا می‌کند و نظر دانشجویان نیز در این زمینه حائز اهمیت است، برخی مسؤولان تشکل‌های دانشجویی در این زمینه اظهاراتی داشتند که خواندن نظراتشان واقعیت این تقدیر را بیشتر مشخص می‌کند.

*استاندار خراسان رضوی به‌دعوت بسیج دانشجویی پاسخی نداد

مسؤول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص به‌خبرنگار فارس گفت: در این پنج سالی که از مدیریت آقای رشیدیان در استان می‌گذرد، ما شاهد دعوت تشکل‌های مختلف از آقای استاندار بودیم از جمله بسیج دانشجویی که بارها از وی برای حضور در جمع دانشجویان دعوت کرد که به‌عنوان مهمان و مدعو برنامه یا به‌عنوان سخنران یا به‌عنوان پاسخگو نسبت به‌عملکرد خودشان و عملکرد دولت که به‌عنوان نماینده آن در استان هستند.

احمد میرحسینی ادامه داد: اما هیچ‌کدام از نامه‌های ما هیچ پاسخی دریافت نکرد و وقتی حضوری دعوت را مطرح کردیم، با برخورد خیلی بدی پاسخ منفی نسبت به‌دعوت‌ها دادند، ولی خب شاهد بودیم در دیدارها و جلسات سیاسی که بعضا در زمان ریاست سابق دانشگاه آزاد که یکی از افراد تندرو در جریان اصلاح طلب بود، آقای استاندار به‌راحتی حاضر می‌شد و در برنامه‌ها شرکت و سخنرانی می‌کرد.

وی تصریح کرد: چطور رئیس بزرگ‌ترین دانشگاه شرق کشور با اینکه خودش نسبت به‌عملکرد استاندار و عدم حضور آقای رشیدیان بین دانشجویان و عدم ارتباطشان با قشر دانشگاهی اطلاع دارد، جرأت می‌کند از وی به‌عنوان کسی که فضای دانشگاه و ارتباطات دانشگاه و مسؤولان را بهتر کرده است، تقدیر کند؟ این می‌تواند یک دهن کجی به‌جنبش دانشجویی و فضای دانشگاهی باشد.

مسؤول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: چنین تقدیرهایی بیشتر این را به‌ذهن می‌رساند که این‌ها فرمایشی است و بدون داشتن هیچ دستاورد و عملکردی فقط از هم تقدیر می‌کنند.

میرحسینی با اشاره به‌عملکرد کلان اقتصادی در استان شخص استاندار را موظف به‌پاسخگویی درخصوص عملکرد همه دستگاه‌های اجرایی استان دانست و گفت: علاوه بر اینکه استانداری و شخص استاندار هیچ برنامه‌ای برای وضع اقتصادی استان ندارند، وقتی مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان حدود یک ماه به‌مسافرت خارج از کشور رفت با توجه به‌اینکه اداره‌ای است که باید در درجه اول فضای اقتصادی استان را این اداره مدیریت کند و برنامه‌ریزی و اجرای مباحث اقتصادی از جمله وظایفش است، مدیرکل آن اداره هیچ حضوری در استان نداشت، استاندار هم هیچ اقدامی چه از جهت اعتراض چه از جهت جابه‌جایی چه از جهت بازخواست و هر واکنش دیگری که نیاز باشد در این رابطه نکرد.

*رفتار امروز مسؤولان می‌تواند الگو دانشجویان باشد

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد نیز فعال دانشجویی دیگری بود که نظرش را در این خصوص جویا شدیم و وی ضمن تاکید بر این مسئله که اظهاراتش به‌صورت کلی خطاب به‌همه مسؤولان است، گفت: دانشجوی امروز مسؤول فردا می‌شود و قطعا مسؤولان کشور از دانشجویان اکنون هستند.

ایمان جعفری افزود: بنابراین، رفتار امروز مسؤولان قطعا یکی از الگوهایی است که دانشجوی امروز یعنی مسؤول فردا دارد و باید به‌این نکته دقت شود، در این راستا، شنیدن صحبت‌ها و نظرات دانشجویان هم باید از این جهت باشد که نظرات و دیدگاه‌های مختلف را در حدی که امکان دارد شنید، نه فقط برای نمایش رسانه‌ای باشد و نه جو بسته‌ای درست کرد.

وی ادامه داد: هر دیدگاهی محترم است و باید در فضای منطقی و عقلانی و به‌دور از احساس و تعصب شنیده شود، اما نکته‌ای که در مورد شخص استاندار مطرح می‌کنم این است که اگر مسؤول جمهوری اسلامی واقعا می‌خواهد نظرات دانشجویان را بداند و آن‌ها را بشنود باید خودش به‌دانشگاه بیاید نه اینکه دانشجویان را دعوت کند تا در استانداری نظر خودشان را بگویند، این اشتباهی است که وجود دارد و باید اصلاح شود.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) خیلی پیگیر بود تا راه انتقادی سازنده از زمام‌داران که خودش هم جزوشان بود به‌وجود بیاید و می‌گفت، انتقاد سازنده سبب می‌شود که مردم دیگر با هدف چاپلوسی و تملق طرف مسؤولان نیایند، بلکه با هدف اصلاح بیایند و نظراتشان را بیان کنند، چه بسا در عهدنامه مالک اشتر هم خیلی به‌مالک اشتر توصیه می‌کرد از چاپلوسان و متملقین پرهیز کند.

جنبش دانشجویی که وابسته به‌افراد و جریان‌های مختلف نیست و حریت خود را حفظ کرده، شاید ملاک و معیار دقیق‌تری برای سنجش عملکرد مسؤولان باشد و در این میان آنچه از شواهد امر پیدا است، تقدیر مدیران از مدیران نشان‌دهنده کارنامه و تاثیرات عملکرد مدیر اول اجرایی در استان در فضای دانشگاهی و دانشجویی نیست و خطاب به‌آقای استاندار عرض می‌کنیم در این فرصت باقیمانده به‌دور از فضای تشریفاتی به‌میان قشر دانشجو بروید تا بتوانید به‌درستی از عملکرد خود آگاه شوید.
منبع:فارس

  پایان پیام/

نظر شما