شناسهٔ خبر: 29392719 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

تصاویر ناسا از آتش سوزی کالیفرنیا

‌ آی‌تی‌ایران

صاحب‌خبر -

دو آتش سوزی گسترده طی 1 هفته گذشته خسارت‌های عظیمی را در ایالت کالیفرنیای آمریکا به جای گذاشته‌اند.

تیم عکسبرداری و تحلیل ناسا به‌صورت لحظه‌ای در حال دنبال کردن این فاجعه و خرابی‌های به جا مانده از این آتش سوزی است. البته در این زمینه ناسا با آژانس هوافضای اروپا و ماهواره‌ای این سازمان همکاری می‌کند. تصاویر ثبت شده را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

ناسا روز دوشنبه تصاویر ثبت شده از کالیفرنیا شمالی در روز 10 نوامبر و همچنین تصاویر آتش سوزی جنوب کالیفرنیا در تاریخ 11 نوامبر را نیز منتشر کرده است. نقاط زرد و قرمزی که در تصاویر می‌بینید تغییرات سطح زمین در این مناطق را نشان می‌دهند و رنگ قرمز در اصل آتش سوزی‌های شدید را نشان می‌دهد.

ناسا درباره این تصاویر می‌گوید: شاید این تصاویر برای سازمان آتش نشانی خیلی قابل اطمینان نباشد اما حداقل مردم می‌توانند گستردگی و شدت این آتش سوزی را به خوبی از طریق تصاویر مشاهده کنند.

آتش سوزی شمال کالیفرنیا تا کنون باعث تخلیه کامل شهر پارادایس و همچنین کشته شدن دست کم 42 نفر در این منطقه شده است.این بزرگترین و مرگبارترین آتش سوزی ایالت کالیفرنیا محسوب می‌شود. آتش سوزی جنوب کالیفرنیا که در نزدیکی لس آنجلس در حال رخ دادن است هم تا کنون جان 2 نفر را گرفته و همچنین موجب سوختن کامل مطنقه مسکونی مالیبو شده است.

طبق گفته سازمان آتش نشانی ایالات متحده این آتش سوزی تا کنون موجب سوختن بیش از 200 کیلومتر مربع از جنگل‌های کالیفرنیای شمالی و بالغ بر 170 کیلومتر مربع از جنگل‌های جنوب کالیفرنیا شده است. آتش نشانان همچنان در حال تلاش برای مقابله و خاموش کردن آتش هستند.

منبع: سی نت

نظر شما