شناسهٔ خبر: 29392718 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وقف می‌تواند به احیای کتابخانه‌ها کمک کند/وقف یکی از مصادیق و موارد کتاب و کتاب خوانی است

امام جمعه کاشمر گفت:در دنیا هیچ ملتی نباید بیشتر از مسلمانان کتاب بخوانند.

صاحب‌خبر -
وقف می‌تواند به احیای کتابخانه‌ها کمک کند/وقف یکی از مصادیق و موارد کتاب و کتاب خوانی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  مشهد ، حجت الاسلام سید محمد کاظم طباطبایی با تاکید بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: ملت بزرگ ایران و ملت مسلمان، ولایتمدار و عاشقان اهل بیت پیروان پیامبر اکرم (ص) باید در عرصه کتاب و کتابخوانی پیشتاز باشند.

وی با بیان اینکه اولین کلمه خطاب به پیغمبر با خواندن آغاز می‌شود، تصریح کرد:در دنیا هیچ ملتی نباید بیشتر از مسلمانان کتاب خوان باشد ما باید بر دیگران سبقت بگیریم، اما متاسفانه اینطور نیست.

امام جمعه کاشمر گفت: خودمان و فرزندانمان را تشویق کنیم که بروند دنبال مطالعه، دنبال کتاب خوانی، با کتاب انس بگیریم و این فاصله را از بین ببریم.

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به اینکه نباید سنت حسنه وقف را فراموش کنیم، زیرا این ذخیره آخرت، باقیات الصالحات و صدقه جاریه است، افزود: یکی از مصادیق و موارد وقف برای کتاب و کتابخوانی است و برای این امور هم وقف کنیم تا کتابخانه‌ها احیا شوند تا مشکلات مربوط به کتابخانه‌ها و مطالعه کم حل شود.
 
وی با بیان اینکه باید بتوانیم فرصت در اختیار بودن کتاب در همه مکان‌ها را برای مردم فراهم کنیم، تصریح کرد: در هر جایی حتی در داخل وسایل نقلیه عمومی و مکان‌های انتظار کتاب در دسترس مردم باشد تا مطالعه کنند و واقفان و خیرین می‌توانند در این عرصه پیشگام باشند.
 
انتهای پیام//و.ت
 

کتاب باید در دسترس مردم باشد

برچسب‌ها:

نظر شما