شناسهٔ خبر: 29392443 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

از فردا با حضور وزیر علوم شاهد خواهیم بود؛

آغاز رقابت 320 دانشجو در مهم‌ترین جشنواره قرآنی دانشگاهی

گروه مسابقات ــ رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، ضمن بیان جزئیات سی و سومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان، گفت: در بخش آوایی این جشنواره 320 شرکت‌کننده حضور دارند.

صاحب‌خبر -

پنج‌شنبه////////آغاز رقابت 320 دانشجو در بزرگ‌ترین جشنواره قرآنی دانشگاهی / تجلیل از شخصیت موثر قرآنیرشید جعفرپور، رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به برگزاری سی و سومین دوره جشنواره ملی دانشجویان کشور از 25 تا 28 آبان ماه، گفت: این دوره از جشنواره به میزبانی دانشگاه فردوسی و در شهر مقدس مشهد برگزار می‌شود.
جعفرپور در ادامه با تأکید بر حضور وزیر علوم و رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها در مراسم افتتاحیه جشنواره، در مورد جزئیات این دوره، افزود: مراسم افتتاحیه صبح روز شنبه 26 آبان‌ماه ساعت هشت آغاز می‌شود. در این مراسم وزیر علوم، معاون فرهنگی – دانشجویی وزیر علوم و جمعی از مسئولان قرآنی حضور خواهند داشت.
وی تصریح کرد: رقابت‌ها که عمدتاً به بخش آوایی مربوط می‌شود بعد از برپایی مراسم افتتاحیه آغاز و در رشته‌های حفظ در اجزاء مختلف، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، تواشیح، اذان و ... برگزار می‌شود. روز اختتامیه این دوره نیز بعد از اقامه نماز مغرب و عشا روز یکشنبه، 27 آبان‌ماه خواهد بود که با حضور مسئولان قرآنی کشورمان برپا می‌شود.
رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین به برگزاری رقابت‌ها در بخش معارفی اشاره و اظهار کرد: در زمان برگزاری مسابقات در بخش آوایی، شاهد مسابقات بخش معارفی نیز خواهیم بود.
وی همچنین در مورد تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره از جشنواره بیان کرد: بر اساس آخرین آمار در بخش آوایی 320 شرکت‌کننده حضور دارند که 124 نفر آنها را بانوان و 196 نفر نیز آقایان تشکیل می‌دهد. همچنین در بخش معارفی نیز 205 نفر حضور دارند که از بین آنها 127 نفر خانم و 178 نفر نیز آقا هستند. در بخش ارسال آثار نیز 48 برگزیده در بخش‌‌های پژوهشی، ادبی، هنری و فناوری به عنوان نفرات برتر مشخص شده‌اند که در مراسم افتتاحیه تجلیل خواهند شد.
جعفرپور در مورد برنامه‌های جنبی این دوره از جشنواره نیز به بازدید از فضاهای مذهبی شهر مشهد اشاره کرد و گفت: تقدیر از یک شخصیت فرهنگی و قرآنی برجسته یکی دیگر از ویژه‌برنامه‌های این دوره از جشنواره خواهد بود. همچنین از آثاری که در بخش‌های هنری و ... داوری شده است، نمایشگاهی برپا خواهد شد که شامل آثاری همچون، نقاشی، خوشنویسی، تذهیب، عکس و ... خواهد بود.
رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مورد میزان جوایز برگزیدگان به خصوص در بخش آوایی، گفت: هر سال و در هر دوره از جشنواره شاهد رشد میزان جوایز نسبت به دوره قبل بوده‌ایم و در این دوره نیز شرایط به همین نحو خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما