شناسهٔ خبر: 29392208 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نگاه سطحی به هنر جامعه را از مواهب فرهنگی محروم می‌کند

گروه فرهنگی ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی نگاه سلیقه‌ای و سطحی به هنر را موجب محروم ماندن جامعه از مواهب فرهنگی دانست

صاحب‌خبر -

نگاه سطحی به هنر جامعه را از مواهب فرهنگی محروم می‌کند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی روز گذشته، 24 آبان‌ماه در آیین اختتامیه سومین جشنواره تئاتراستانی بسیج در مجتمع فرهنگی و هنری تبریز، نگاه سلیقه‌ای و سطحی به هنر را موجب محروم ماندن جامعه از مواهب فرهنگی عنوان کرد و گفت: این نوع نگاه ضمن اینکه محرومیت فرهنگی ایجاد می کند جریان بهره‌وری را نیز سد می‌کند.

وی تاکید کرد: باید بهره‌وری از هنر به دور از نگاه سلیقه‌ای و با نگاه تخصصی باشد تا توسعه فرهنگ با نگاه متوازن و همه جانبه اتفاق بیفتد.

محمدپور با اشاره به اهمیت هنر نمایش، تولید محتوای نمایشی را از ضرورت‌های این حوزه عنوان کرد و افزود: باید محتوای نمایش امروز نشان گر ارزش‌ها و تاریخ و تمدن و هویت اسلامی و ایرانی ما باشد.

وی برگزاری جشنواره تئاتر بسیج را حرکتی برای شتاب‌بخشی بیشتر به تعالی و بالندگی این هنر در جامعه دانست.

محمدپور همچنین از رشد فزاینده اجرای تئاتر در شش ماهه‌ اول امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال در ٦ ماهه اول سال، ٩١ مجوز اجرای تئاتر صادر شده و در سال جاری یکهزار و ٢٣١ دفعه نمایش به روی صحنه رفته که بیش از ٢٧ هزار تماشاگر از آنها دیدن کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه تعداد نمایش های اجرا شده و تماشاگران آن در استان نسبت به سال پیش افزایش خوبی داشته است، اظهارکرد: سال گذشته ١٥١ مجوز اجرا صادر شده بود و یک‌هزار و ٧٨٧ دفعه نمایش به صحنه رفت و بیش از ٢٥ هزار نفر تماشاگر این تئاتر ها بودند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ٧٦ سالن نمایش با ٢٠ هزار و ٦٤ صندلی در آذربایجان شرقی فعال است و از این تعداد تنها ٩ سالن از استانداردهای لازم برخوردار است.

محمدپور بیان کرد: فرهنگ و هنر خود مسیرش را برای حرکت پیدا می‌کند و نمی توان سدی در برابر آن ایجاد کرد و این حرکت را خود هنرمندان موجب می‌شوند.

انتهای پیام

نظر شما