شناسهٔ خبر: 29392078 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استقبال صندوق بین المللی از تجارب مالزی در مقابله با فساد

کوالالامپور- ایرنا- کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول در حاشیه سی و سومین اجلاس سران اتحادیه جنوب شرق آسیا 'آسه آن' در دیدار با ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی خواستار کسب تجربیات از مالزی در برنامه های مقابله با فساد مالی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا، ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی که اردیبهشت سال جاری قدرت را در این کشور به دست گرفت، مقابله با فساد مالی و رفع بدهی های کلان کشور را اولویت اصلی دولت خود اعلام کرد.
لاگارد در حاشیه سی و سومین اجلاس سران آسه آن که در سنگاپور برگزار شد در دیدار با ماهاتیر محمد اظهار کرد که صندوق بین المللی پول در صدد است از تجربیات و سیاست های جدید مالزی برای مقابله با فساد مالی استفاده کند.
وی روز جاری با اعلام این موضوع در صفحه توئیتری خود، همچنین نوشت که با نخست وزیر مالزی، گفت وگوی مفصلی در این زمینه داشته است.
لاگارد اضافه کرد: با ماهاتیر محمد برای همکاری و کسب تجربیات در این زمینه توافق کردیم.
ماهاتیر نیز در گفت وگو با خبرنگاران در سنگاپور، در این زمینه گفت که اقدامات مالی و استراتژی دولت مالزی در جهت بهبود شرایط اقتصادی و مقابله با فساد در کشور مورد توجه قرار گرفته است.
سی و سومین اجلاس سران آسه آن روز پنجشنبه هفته جاری پس از چهار روز فعالیت به کار خود پایان داد.
گفتنی است؛ وزیر اقتصاد دولت پاکاتان هاراپان به رهبری ماهاتیر محمد ماه گذشته بودجه سال آینده این کشور را به مجلس ارائه کرد و گفت که یکی از مشکل ترین لوایح بودجه در کشور تنظیم و ارائه شده؛ زیرا کشور در حال حل و فصل دو چالش اصلی فساد مالی و بدهی های کلان است.
بر اساس اعلام دولت پاکاتان هاراپان، مالزی با 1.1 تریلیون رینگیت معادل 363 میلیارد دلار بدهی رو به روست که تصمیم دارد ظرف مدت سه سال آن را پرداخت کند.
در این بودجه، پیش بینی شده درآمدهای دولت از طریق مالیات ها دربخش های مختلف از جمله تجارت الکترونیک، مصرف شکر، صنایع کربنی افزایش یابد.
ماهاتیر محمد به عنوان نخست وزیر هفتم مالزی، وعده آینده‌ای روشن برای مالزیایی ها همراه با برقراری عدالت و مبارزه با فساد را داده است.
کمیسیون مبارزه با فساد مالزی در ششماهه گذشته، نجیب رزاق نخست وزیر سابق و همسرش و شماری از مسؤولان سابق این کشور را متهم به فساد مالی و اداری کرده و این پرونده ها را مورد پیگیری قضایی قرار داده است.
شبس**آساق**1599**1504

نظر شما