شناسهٔ خبر: 29392022 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نتایج یک نظرسنجی؛

ساکنان سرزمین های اشغالی، حماس را پیروز درگیری ها می دانند

تهران - ایرنا - نتایج حاصل از تازه ترین نظرسنجی در سرزمین های اشغالی حکایت از آن دارد که 49 درصد ساکنان سرزمین های اشغالی (اسرائیلی ها) ، بر این باورند که حماس پیروز تنش اخیر در نوار غزه با تل آویو بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، این نظرسنجی را «سازمان پخش عمومی» رژیم صهیونیستی برگزار کرده است.
براساس این نظرسنجی، 21 درصد ساکنان سرزمین های اشغالی بر این باورند که در درگیری های اخیر رژیم تل آویو پیروز بود، در حالی که 15 درصد باقی مانده، پیروزی طرفین درگیری (حماس و اسرائیل) را برابر دانسته اند و 15 درصد هم ممتنع هستند.
این نظرسنجی نشان می دهد: 74 درصد اسرائیلی ها از عملکرد 'بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و 73 درصد نیز از عملکرد «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ مستعفی تل آویو در عملیات نظامی رضایت ندارند.
شکست رژیم صهیونیستی در نبرد اخیر با گروه های مقاومت فلسطینی ، سرانجام رژیم تل آویو را مجبور کرد که روز سه شنبه به آتش بس با فلسطینی ها تن بدهد.
این آتش بس با میانجی گری مصر و تلاش سازمان ملل متحد اجرا شد، موضوعی که مخالفان دولت ائتلاف نتانیاهو از آن به شکست تل آویو دربرابر جنبش حماس تعبیر کردند.
پس از اعلام آتش بس از سوی تل آویو، لیبرمن در کنفرانس مطبوعاتی، از سمت خود استعفا کرد، تا دولت ائتلافی نتانیاهو با بحران جدید روبرو شود و احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام قوت بگیرد.
موج جدید جنگ افروزی رژیم صهیونیستی که از روز یکشنبه هفته گذشته با یورش این رژیم به نوار غزه آغاز شد، علاوه بر شهادت 14 فلسطینی، موجب کشته شدن 2 صهیونیست و زخمی شدن بیش از 50 تن شد.
درپی حمله صهیونیست ها، گروه های مقاومت نیز 300 راکت از نوار غزه به اسرائیل شلیک کردند که به گفته مقام های صهیونیست بی سابقه بوده است.
شبس**9363**1859

نظر شما