شناسهٔ خبر: 29391952 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با برنا :

جوانان باتجربه بهتر از نخبگان بی تجربه / نمی توانیم پست های حساس را در اختیار افراد بی تجربه قرار دهیم

خدادادی گفت: یکی از اهداف اجرای قانون منع بکارگیری از بازنشستگان، جوانگرایی است اما شرط انتخاب افراد جایگزین تنها جوان بودن نیست بلکه برای حفظ تجارب و داشته ها باید سابقه داران پست های مدیریتی و افراد آموزش دیده در بدنه دستگاه ها برای تصدی پست ها در نظر گرفته شوند.

صاحب‌خبر -

سلمان خدادادی عضو کمیسون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا با تاید براینکه  یکی از اهداف اجرای قانون منع بکارگیری از بازنشستگان، جوانگرایی است اما شرط انتخاب افراد جایگزین تنها جوان بودن نیست گفت :  باید سابقه داران پست های مدیریتی و افراد آموزش دیده در بدنه دستگاه ها برای تصدی پست ها در نظر گرفته شوند.

وی تصریح کرد: به طور حتم جوان با تجربه و آموزش دیده از میان نیروهای موجود در سازمان های مشمول این قانون، برای تصدی پست های مدیریتی وجایگزین وجود دارند که به امورات مسلط تر از جوانانی است که در بیرون از سازمان تنها نخبه بوده و هیچ گونه سابقه مدیریتی ندارند.

خدادادی ادامه داد: ما می توانیم با برنامه ریزی درست نخبگان بی تجربه را وارد سازمان ها کنیم تا این افراد برای سال های آینده به صورت پلکانی تجربه کسب کرده و آموزش ببینند به اعتقاد بنده اجرای این روند باعث می شود تا راه استخدام افراد توانمند در خارج از محیط سازمان ها، که در رشته تحصیلی و حیطه کاریشان نتوانستند مشغول به کار شوند، باز شود.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا بکارگیری افراد جوان تنها از بدنه سازمان ها در این قانون، اجحاف در حق جوانان نخبه ای که نتوانسته اند مطابق با رشته تحصیلی خود وارد دستگاه های دولتی شوند، نخواهد بود؟ بیان داشت: ما هیچگاه نمی توانیم پست های حساس را در اختیار فردی که هیچ گونه سابقه و تجربه ای از شرایط ندارد قرار دهیم حتی اگر فرد مورد نظر دارای مدارک عالیه و از نخبگان ما باشد باز هم باید سابقه مدیریتی داشته باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای آموزش جوانان برای تصدی پست های مدیریتی وجود دارد یا خیر، افزود: شروع این گونه برنامه ها می تواند از اجرای قانون منع بکارگیری از بازنشستگان آغاز شود چرا که با کناره گیری بازنشسته ها به طور حتم جوانان وارد عرصه اشتغال خواهند شد.

 

نظر شما