شناسهٔ خبر: 29391603 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه:

دورنمای توسعه روابط ایران و روسیه را مثبت می بینیم

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه ادامه داد: ما رویکرد سیاسی خود را درباره روابط و همکاری های ایران و روسیه بارها اعلام کرده و گفته ایم که تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران را غیرقانونی می دانیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه اعلام کرد، مسکو از گسترش همکاری ها با ایران در عرصه های مختلف حمایت و برای تحقق آن تلاش می کند.

«ماریا زاخارووا» روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی و در پاسخ به پرسش در خصوص برنامه روسیه برای توسعه همکاری ها با ایران و جلوگیری از کاهش سطح همکاری ها این مطلب را بیان کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه ادامه داد: ما رویکرد سیاسی خود را درباره روابط و همکاری های ایران و روسیه بارها اعلام کرده و گفته ایم که تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران را غیرقانونی می دانیم.

وی در عین حال این را هم گفت که دولت روسیه نمی تواند در امور برخی مراکز اقتصادی روسیه (بخش خصوصی) و تصمیم گیری احتمالی آنان در مورد نحوه همکاری در ایران دخالت کند و این مساله به تصمیم آنان باز می گردد.

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه ادامه داد: در مورد دورنمای توسعه روابط ایران و روسیه هم باید بگویم آن را مثبت می بینیم و معتقدم که دورنمای خوبی هم برای حرکت رو به جلو در روابط و همکاری های ایران و روسیه وجود دارد و در این خصوص موضع مسکو شفاف بارها اعلام شده است.

زاخارووا در پاسخ به پرسش در این باره که منطقه امن ادلب چه زمانی تشکیل می شود، گفت: ترکیه برای این منظور تلاش می کند هر چند که هنوز این منطقه تشکیل نشده است اما (بدون اشاره به زمان) تاریخی برای آغاز کار منطقه امن ادلب تعیین شده است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه گذشته خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند.

ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است اما تجربه ماه های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچگاه به هدف خود دست نخواهد یافت.

تحریم هایی که آمریکا یک جانبه علیه ملت ایران اعلام می کند، از مدت ها قبل شروع شده و جامعه جهانی با آنها همراهی نکرده است و ترامپ ناگزیر برخی کشور های خریدار نفت را از تحریم معاف کرده است.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است هیچ تحریمی نیست که آمریکا بخواهد بعدا انجام دهد، بعضی از افرادی که در آمریکا به دنبال تحریم ایران بودند بیش فعال بودند و تحرکات آمریکا در این عرصه یک موضوع کاملا تبلیغی و روانی است.

انتهای پیام

نظر شما