شناسهٔ خبر: 29391598 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

سه راهکار کاهش عوارض جراحی زیبایی

منبع: مهر

رئیس سمپوزیوم صورت ایران، از بمباران تبلیغاتی زیبایی، به عنوان یکی از عوامل گرایش به انجام جراحی های زیبایی صورت در جامعه نام برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، غلامرضا شیرانی، در حاشیه برگزاری اولین سمپوزیوم صورت ایران، گفت: موضوع گرایش به انجام کارهای زیبایی صورت باید از جنبه های جامعه شناختی و روان شناختی، مورد توجه قرار گیرد تا از افراط و تفریط پرهیز شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بمباران تبلیغاتی زیبایی را یکی از دلایل گرایش به انجام کارهای زیبایی بر روی صورت دانست و افزود: وقتی یک فرد دچار اضطراب و مشکلات روحی و روانی باشد، برای خلاص شدن از این وضعیت به سمت تغییر در چهره ظاهری خود می رود.

به گفته وی، اضطراب ناشی از مشکلات حاکم بر جامعه بر تشدید این نوع رفتارها اثرگذار است.

شیرانی ادامه داد: وقتی جامعه دچار اضطراب باشد، افراد فکر می کنند به لحاظ ظاهری مشکل دارند و سراغ این قبیل رفتارها می روند. در حالی که اگر جامعه ای آرام و به دور از اضطراب و استرس باشد، افراد به مسائل مهم تر فکر می کنند.

بیشتر بخوانید:

اعمال زیبایی نامتعارف در ایران بیشتر از دنیا

فریب بازار مکاره جراحی‌های زیبایی را نخورید

این جراح دهان، فک و صورت، تاکید کرد: اگر سه فاکتور در اعمال جراحی زیبایی صورت رعایت شود، عوارض این قبیل جراحی ها تا حدود زیادی کاهش خواهد یافت.

وی افزود: انتخاب درست بیمار توسط پزشک، طرح درمان مناسب و دانش و تجربه کافی، می تواند تا حدود زیادی از عوارض این قبیل اعمال جراحی زیبایی بکاهد. ضمن اینکه می تواند از تحمیل بار مالی اضافی به نظام سلامت نیز جلوگیری کند. زیرا، اگر عمل زیبایی بینی و سایر نقاط صورت در همان نوبت اول رضایت بخش نباشد، شاهد انجام جراحی های پی در پی خواهیم بود.

شیرانی، از جراحی زیبایی بینی به عنوان شایع ترین عمل زیبایی صورت در کشور نام برد و گفت: تزریق ژل و بوتاکس نیز رو به افزایش است.

وی در خصوص اینکه کدام یک از کارهای زیبایی صورت در مطب قابل انجام است، اظهارداشت: برای آن دسته از کارهایی زیبایی صورت که نیاز به داروی بیهوشی نباشد، در مطب قابل انجام است.

نظر شما