شناسهٔ خبر: 29391589 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

توضیحات احمد توکلی در مورد فعالیت های «دیده‌بان شفافیت و عدالت»

رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: این سازمان 350 نفر عضو دارد که از میان آن‌ها فقط 9 نفر حقوق می‌گیرند و ما تاکنون توانسته ایم در 22 استان شعبه بزنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: مردم به سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت اعتماد و با آن همکاری خوبی دارند و اطلاعات خوبی به ما ارائه می‌کنند.

احمد توکلی در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی در دفتر ایشان عنوان کرد: از نظر گسترش فساد در کشور  وضع مناسبی نداریم و فعالیت دستگاه‌های رسمی نیز در مبارزه با فساد موجود کفایت نمی کردند. فلذا ما احساس تکلیف و امربه معروف و نهی از منکر کردیم.

وی افزود: ما دیدیم شرط مبارزه با فساد و نهی از منکر، آگاهی رسانی به مردم و ایجاد شفافیت است زیرا  آگاهی رسانی منجر به افزایش مطالبه گری می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: به خاطر همین احساس تکلیف، ما بر آن شدیم تا سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت را تاسیس کنیم که قید مردم نهاد آن به معنای غیرانتفاعی بودن، غیرسیاسی بودن و غیردولتی بودن آن است.

وی همچنین گفت: این سازمان 350 نفر عضو دارد که از میان آن‌ها فقط 9 نفر حقوق می‌گیرند و ما تاکنون توانسته ایم در 22 استان شعبه بزنیم.

احمد توکلی با توضیح این امر که هم با فساد مبارزه می‌کنند و هم با مفسد، تصریح کرد: در راستای مبارزه با فساد با قوه‌ی مجریه و دولت همکاری می‌کنیم و در زمینه‌ی فساد های موجود به آنها راه حل ارائه می‌کنیم و برای مبارزه با مفسدان، از طریق شکایت و ارائه‌ی دادخواست به قوه‌ی قضاییه پیگیر می‌شویم.

وی همچنین خبر داد: مردم به سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت اعتماد و با آن همکاری خوبی دارند و اطلاعات خوبی به ما ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به ماده 66 قانون آیین دادرسی کیفری اظهار کرد: ما اولین سازمان غیردولتی هستیم که داریم از حق قانونی خود مبنی بر پیگیری فساد و ایجاد شفافیت و عدالت استفاده می‌کنیم و بر اساس همین ماده ما در تمامی مراحل رسیدگی به شکایتمان تا رسیدن به انتها حضور داریم.

انتهای پیام

نظر شما