شناسهٔ خبر: 29391576 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برنامه پنتاگون برای خروج نیروهای آمریکایی از آفریقا به منظور تمرکز بر تهدیدهای چین و روسیه

ارتش آمریکا برای حمایت از افزایش تمرکز پنتاگون بر «تهدیدهای چین و روسیه»، صدها تن از نیروهای خود را از آفریقا خارج می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ یک مقام وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه گفت طی چند سال آینده ارتش آمریکا برای حمایت از افزایش تمرکز پنتاگون بر «تهدیدهای چین و روسیه»، صدها نفر از نیروهای خود را که بر فعالیت های ضد تروریستی در آفریقا متمرکز هستند، از این قاره خارج می کند.

بر این اساس ،اوایل سال جاری، ارتش آمریکا مسئله مقابله با چین و روسیه را در مرکز استراتژی جدید دفاع ملی خود قرار داد، موضوعی که بیشتر نشان می دهد اولویت های آمریکا پس از بیش از یک دهه و نیم تمرکز بر مبارزه علیه افراط گرایی در کشورهای آفریقایی، تغییر کرده است.

کاندیس ترسچ، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: «برنامه ریزی شده است تا کاهش کادر نظامی کمتر از 10 درصد از مجموع هفت هزار و 200 نفر نیروهای نظامی باشد.»

ترسچ افزود این اقدام فعالیت های کنونی مبارزه با افراط‎گرایی را در چندین کشور از جمله سومالی، جیبوتی و لیبی به طور گسترده دست نخورده باقی خواهد گذاشت.

وی گفت در بخش های دیگر منطقه از جمله غرب آفریقا این اقدام باعث می شود تا «کمک های تاکتیکی به مشاوره، مشارکت و به اشتراک گذاری اطلاعات» تغییر یابد.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد کاهش نیروهای نظامی آمریکا طی سه سال آینده انجام خواهد گرفت و شامل کشورهایی مانند کنیا، کامرون و مالی می شود. پنتاگون در حالی این برنامه را اجرایی می کند که روسیه و چین به دنبال افزایش نفوذ در آفریقا هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما