شناسهٔ خبر: 29391571 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

دولت فاصله درآمد گروههای جامعه را با بسته حمایتی کم می کند

گرگان - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که دولت با پرداخت بسته های حمایتی فاصله بین حداقل دستمزد و معیشت دهک های پایین و کم درآمد جامعه را با سایر اقشار کاهش می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد شریعتمداری امروز پنجشنبه پس از جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان اظهار داشت: این بسته های حمایتی به فراخور جمعیت خانوارها در اختیار افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، کارمندان و بیمه شدگان تامین اجتماعی قرار داده می شود.
بر اساس مصوبه پنجم آبان ماه هیات وزیران نخستین مرحله اجرای طرح حمایت غذایی از اقشار کم‌ درآمد جامعه توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از 22 آبان ماه آغاز شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین بیان کرد: این بسته حمایتی در سه مرحله و متناسب با وضعیت خانوار بسته های حمایتی بین 100 تا 300 هزار تومان تعیین شده است.
شریعتمداری افزود: این بسته حمایتی سبد کالایی متنوع با اختیار خرید کالاهای گوناگون است که ابتدا به افراد تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و یا افرادی که در نوبت پیوستن به این سازمانها هستند، تعلق می گیرد.
وی ادامه داد: علاوه بر آن همه افراد با حقوق کمتر از 3 میلیون تومان از جمله کارکنان دولت و بازنشستگان در راستای اجرای این بسته حمایتی از افزایش حقوق متوسط 200 هزار تومانی در ماه بهره مند می شوند.
وی گفت: بسته حمایتی دیگر مورد نظر دولت به کارگران ساختمانی، رانندگان، زنبورداران، صیادان و دیگر بیمه شدگان تامین اجتماعی تعلق خواهد گرفت که این افراد با تایید مراجع ذیصلاح و با اثبات درآمد کمتر از 3 میلیون تومان در ماه از این کمک متوسط زیر 200 هزار تومان دولت بهره مند خواهند شد.
گفتنی است پیش از این نیز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه ای اعلان کرد: خانوارها می توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح اقدام به خرید اقلام متنوع مواد غذایی مورد نیاز خود کنند.
مواد غذایی نظیر گوشت، مرغ، برنج، حبوبات، روغن و سایر مواد خوراکی مورد نیاز خانوارها کالاهای هدف این طرح است و سرپرستان خانوار با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند.
فروشگاه های رفاه، اتکا، افق کوروش، هفت، امکان، اسکاد، فرهنگیان، جانبو، تعاونی مصرف محلی و تعاونی روستایی کشور در فهرست فروشگاه های طرف قرارداد هستند.
3091/2729

منبع: ایرنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما