شناسهٔ خبر: 29391553 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت الاسلام انصاریان تشریح کرد:

ویژگی مبلغ واقعی از نگاه قرآن

گروه حوزه‌های علمیه ــ حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: مبلغ واقعی از نگاه قرآن کسی است که تنها از خدا بترسد و بداند خدا برای او کافی است.

صاحب‌خبر -

انبه گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، 24 آبان ماه در ششمین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه با موضوع «محوریت قرآن و نهج البلاغه در تبلیغ» در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) با اشاره به آیه 30 سوره احزاب «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَى بِاللَّهِ حَسِيبًا» گفت: یکی از آیات اساسی قرآن در مورد تبلیغ که کار همه انبیاء الهی بود همین آیه است و در این آیه یک نکته وجود دارد و آن تداوم و استمرار در تبلیغ است. در تبلیغ نباید سرد و ناامید شویم و نباید شرایط منفی سبب سکوت مبلغ شود و او را وادار به کناره‌گیری ‌کند بلكه تا زنده است و نفس می‌کشد این کار با عظمت را انجام ‌دهد.

انصاریان بیان کرد: انبیاء و ائمه طاهرین(ع) نشان دادند که تبلیغاتشان تا لحظه آخر عمر تداوم داشته است؛ بیماری چنان بدن پیامبر(ص) را تحت تاثیر قرار داد که نمی‌توانستند حرکت کنند و از امام علی(ع) خواستند زیر بغلشان را بگیرند و ایشان در حالی که از منبر نمی‌توانست بالا برود به مسجد آمدند و به تبلیغ پرداختند.

این مبلغ و سخنران برجسته کشور تصریح کرد: ایشان مهمترین مطلب در تاریخ را در اواخر عمر فرمودند که همان روایت شریف ثقلین بود و جمله عجیبی را تاکید فرمودند که همان تمسکتم بهما است؛ یعنی محور تبلیغ قرآن و ائمه(ع) هستند.

انصاریان با بیان اینکه وصیت امام علی(ع) بر مبنای تبلیغ تنطیم شده است، تصریح کرد: امام صادق(ع) نیز وقتی احساس کردند از دنیا می‌روند همه اقوام را جمع کرده و در مورد نماز تبلیغ کردند و در وسائل‌الشیعه نیز از همه 124هزار پیامبر آمده که به تبلیغ نماز و دین پرداختند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به ماجرایی از آیت الله میلانی ادامه داد: ایشان وقتی از دنیا رفتند در لحظات آخر عمر خود، درخواست کردند که برایشان روضه حضرت زینب(س) را بخوانند و میان روضه خوانی دار فانی را وداع گفتند.

انصاریان تصریح کرد: چهار سال بعد از وفات ایشان، تصمیم گرفتم منبر را تعطیل و برای ادامه تحصیل به قم بیایم و کسی از این نیتم خبر نداشت؛ شب آن روز ایشان را خواب دیدم و ایشان فرمود حق تعطیلی تبلیغ را نداری زیرا تبلیغ شما به ما گزارش می‌شود؛ پس از این خواب تصمیم گرفتم تبلیغ را ادامه دهم.

انصاریان با بیان اینکه منظور خدا از مبلغین در آیه شریفه کسانی هستند که جز از خدا در تبلیغ واهمه و خشیت ندارند و مزد آنان تنها بر عهده خداوند است، اظهار کرد: این آیه باید همیشه آویزه گوش مبلغ باشد. 

یادآور می‌شود، در این مراسم از حجج اسلام انصاریان، نورمفیدی، علامه جعفر مرتضی به عنوان مبلغان برجسته تجلیل شد.

انتهای پیام

نظر شما