شناسهٔ خبر: 29391530 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ارکستر سمفونیک در تالار وحدت برگزار شد؛

روحانی "نی‌نوا" علیزاده را اجرا کرد

ارکستر سمفونیک تهران چهارشنبه شب به رهبری شهرداد روحانی در تالار وحدت رپرتواری از آثار آهنگسازان را اجرا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ علاقه مندان به موسیقی و مخاطبان ارکستر سمفونیک وارد سالن شدند. یک به یک صندلی ها پر شد و هریک از مخاطبان در جای خود قرار گرفتند. رفته رفته سالن مملو شده از کسانی که علاقه مند به موسیقی هستند. تماشاگران انتظار ورود اعضای ارکستر را می کشیدند و با گوش جان منتظر شنیدن قطعات این ارکستر بودند. پس از گذشت دقایقی تنها نور استیج بود که در سالن تالار، روشنایی بخش بود. اعضای ارکستر یک به یک وارد شدند و در میان تشویق تماشاگران در جای خود استقرار یافتند تشویق ها ادامه یافت و شهرداد روحانی، رهبر ارکستر به همراه پاشا هنجنی و ایمان موسی زاده به عنوان نی زن وارد شدند.

نخستین قطعه منتخب برای این اجرا قطعه معروف حسین علیزاده یعنی "نی نوا" بود. دستان روحانی آرشه ها را به سمت سازها راهنمایی کرد و آرامش قطعه نی نوا، سالن را به سکوت عظیمی فرو برد.

 رضایت تماشاگران از طنازی نوازندگان با سازهایشان و دستان روحانی که به خوبی این نوازندگان را همسو می کرد، از تشویق ممتد و ایستاده آن ها پس از اتمام اجرای این قطعه مشهود بود.

در پارت دوم قطعه ای از مهدی کلانتری با عنوان "سایه روشن برای کنترباس و ارکستر" با همراهی مهدی کلانتری که در میان تشویق تماشاگران وارد سالن شد به اجرا درآمد. او پس از اجرای قطعه خود از سالن خارج شد و به این ترتیب ارکستر وارد پارت بعدی خود نیز شد.

ارکستر+سمفونیک+تهران+ (3)

ارسلان کامکار با عود خود وارد شد و در جای خود قرار گرفت. او با قطعه "کنسرتو عود" دقایقی را برای مخاطبان خود رقم زد تا آرامش یارشان شود و رضایت شان از اجرای این قطعه قوت گیرد.

ارکستر+سمفونیک+تهران+ (4)

پارت بعدی یکی از ساخته های علی بیرنگ بنام "مرثیه برای یک درد ممتد"اجرا شد که سولیست ویلن در اجرای ارکستر سمفونیک از این قطعه، پدرام فریوسفی بود. صدای روح انگیز ویولن پدرام فریوسفی در فضای تالار وحدت طنین انداز شد و پس از آن "فانتزی اورتور پل" اثر مهران روحانی به عنوان آخرین قطعه برای تماشاگران به اجرا درآمد.

ارکستر+سمفونیک+تهران+ (5)

با اتمام قطعه پایانی و پس از تشویق های ممتدِ مردم، روحانی دوباره به صحنه بازگشت و رو به مخاطبان خود گفت: از حمایت شما از طرف خودم و اعضای ارکستر تشکر می کنم. حمایت شماست که انگیزه می دهد تا هر روز فعالیت‌مان بهتر از گذشته شود. امسال در این کنسرت قطعات ایرانی را اجرا کردیم و سال بعد هم حتما چنین اجرایی خواهیم داشت.

روحانی افزود: این سومین سال است که رهبری این کنسرت را بر عهده داشتم و اگر حمایت شما نبود قطعا ارکستر سمفونیک نمی‌توانست بهتر از گذشته باشد و به کار خود ادامه دهد.

ارکستر+سمفونیک+تهران+ (1)

وی در پایان مطرح کرد: به عنوان حسن ختام برنامه قطعه‌ای دیگر که از نوشته هایم خودم است با عنوان "فریاد تهی" را تقدیم شما عزیزان می‌کنم. این قطعه در زمان هشت سال جنگ ساخته شده و من هم مثل بسیاری از هنرمندان دیگر در طول این مدت آثاری نوشتم. ما باید یاد این عزیزان را زنده نگه داریم چراکه آن ها باعث شدند حتی یک وجب از خاک کشورمان از دست نرود. جنگ خوب نیست ولی این فداکاری هاست که می‌ماند. یاد این عزیزان همیشه باید زنده نگه داشته شود و این قطعه را برای شما و به یاد شهیدان اجرا می کنیم.

پس از اتمام قطعه "فریاد تهی" مردم ایستاده و ممتد به تشویق اعضای ارکستر سمفونیک پرداختند.

ارکستر+سمفونیک+تهران+ (1)

ارکستر+سمفونیک+تهران+ (6)

نظر شما