شناسهٔ خبر: 29391480 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دادستان اردبیل خبر داد؛

۶ کارمند متخلف بانک در اردبیل تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند

اردبیل - دادستان اردبیل گفت: شش کارمند بانک در استان اردبیل به دلیل همکاری با متهمان اصلی یکی از پرونده‌های بزرگ اقتصادی تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر عتباتی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کارمندان متخلف بانک در استان اردبیل به دلیل معاونت در جرم و فراهم آوردن زمینه تخلف برای یکی از متهمین بزرگ اقتصادی تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه چهار نفر از مرتکیبن این تخلف مالی از بانک رفاه و دو نفر نیز از کارکنان بانک ملت بودند، توضیح داد: متهم با جعل سند و مهر به دریافت چندین فقره تسهیلات با ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال اقدام کرده بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز ردبیل ادامه داد: در شرایطی که تسهیلات اخذ شده به منظور کارآفرینی و رونق تولید اخذ شده بود، در تخلفی آشکار در محل‌های دیگری به مانند سفته‌بازی و خرید و فروش مورد سرمایه‌گذاری قرار گرفته بود.

وی افزود: قسمتی از تسهیلات دریافت شده این متهم از محل صندوق توسعه ملی بوده و بررسی فعالیت‌های مالی متهم از عدم پرداخت مالیات ۲۳ میلیارد ریالی نیز خبر می‌دهد.

عتباتی تصریح کرد: همکاری اداره‌کل اطلاعات استان اردبیل در شناسایی متهمان این پرونده بسیار ارزشمند بود و مطمئنا دستگاه قضا و نهادهای امنیتی در مواجهه با هرگونه فساد اقتصادی برخورد قاطعانه‌ای را از خود نشان خواهد داد.

نظر شما