شناسهٔ خبر: 29391015 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشکده ادیان در قم: تقریب ادیان الهی یکی از سیره‌های بارز امام رضا(ع) است

نمایندگی قم

رئیس دانشکده ادیان در قم گفت: تقریب اسلام و ادیان الهی یکی از سیره‌های بارز امام رضا(ع) است و در مناظرات ایشان با رهبران ادیان الهی می‌توان چنین ویژگی هایی را دریافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، احمدرضا مفتاح ظهر امروز در دومین همایش علمی سیره امام رضا(ع) آموزه ها و کارکردها که از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در سالن جلسات امام موسی صدر در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، بیان کرد: اسلام دین صلح و همزیستی و تعامل با ادیان مختلف است.

رئیس دانشکده ادیان در قم افزود: در این میان تقریب اسلام و ادیان الهی یکی از سیره های بارز امام رضا(ع) است و در مناظرات ایشان با رهبران ادیان الهی می توان چنین ویژگی هایی را دریافت.

وی با اشاره به تقریب ادیان در سیره امام رضا(ع) با تاکید بر مناسبات اسلام و ادیان الهی، اظهار کرد: تقریب مذاهب و گفت و گو و مناظره با ادیان از افراطی گری و خشونت جلوگیری می کند.

مفتاح تصریح کرد: با رویکردی علمی می توان با سایر ادیان به مناظره پرداخت و با تکیه بر مشترکات همانند سیره امام رضا(ع) مبانی دینی و اسلامی را ترویج کرد.

وی خاطرنشان کرد: تقریب می تواند قلوب افراد را به هم نزدیک کند و مسیر را برای ترویج و تبیین دین و اندیشه فراهم سازد.

رئیس دانشکده ادیان ادامه داد: گفت و گوی ادیان یکی از ویژگی های تمدن اصیل اسلامی است و در سیره اهل بیت(ع) و معصومین (ع) نیز دیده می شود.

وی افزود: در تقریب با رهبران ادیان الهی باید شرایط مناظره و نگاه علمی و عقلانی را در نظر گرفت و با شناخت کامل از طرفین و اعتقادات فکری و دینی وارد مناظره شد.

مفتاح عنوان کرد: تقریب راهگشای رفع خشونت‌ها و اختلافات و جنگ‌ها و نزاع هاست و می تواند در وحدت بخشی میان ادیان در جهت سعادت و اعتلای بشریت اثرگذار باشد.

وی اظهار کرد: امام رضا(ع) با ملایمت و نفوذ کلام با رهبران ادیان به گفت و گو می پرداخت و شبهات را عقلانی و بر اساس منطق و استدلال رفع می کرد.

رئیس دانشکده ادیان خاطرنشان کرد: اقتدار و جدیت و روش محترمانه امام رضا(ع) در گفت و گو و مناظره با ادیان مختلف موجب یکپارچگی اجتماعی می شد.


انتهای پیام

نظر شما