شناسهٔ خبر: 29390743 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

عدم توجه به ظرفیت های آذربایجان غربی در تبصره ۱۸ قانون دولت

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: جدول تخصیص اعتبارات تبصره ۱۸ قانون دولت باید بازنگری شود چرا که به ظرفیت های استان در بخش کشاورزی و گردشگری کم لطفی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، عبدالکریم حسین زاده، نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز (24آبان) در پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در محل استانداری برگزار شد، گفت: تبصره 18 قانون دولت برای تقویت ظرفیت های بالقوه استان است و در خصوص رفع مشکلات برنامه ای ندارد لذا پیشنهاد می کنم جدول تخصیص اعتبارات این تبصره بازنگری شود چرا که به ظرفیت های استان در بخش کشاورزی و گردشگری کمتر توجه شده است.

 

وی افزود: برای فعالیت بخش خصوصی باید تسهیلات لازم به این بخش ها ارائه شود و ما در انتخاب حوزه های سرمایه گذاری هدف درست عمل نکرده ایم و آذربایجان غربی  یک هزار کیلومتر مرز دارد و تخصیص 8 درصد اعتبار به  حوزه گردشگری عادلانه به نظر نمی رسد و درصد ها باید بازنگری شود.

 

حجت الاسلام خدایاری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه خاطر نشان کرد: سرانه زیربنای فرهنگی استان برای هر هزار نفر 25 متر و سرانه صندلی برای هر هزار نفر ۲/۵ صندلی است که در مقایسه با استان آذربایجان شرقی رقم بسیار کمی است و سرانه وسعت زمین برای هر هزار نفر 14 متر است که با استان تازه متولد شده البرز برابری می کند که این آمار ازعدم توجه و تخصیص بودجه لازم به بخش فرهنگی است.

 

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبت های خدایاری متذکر شد: بخش فرهنگی در آذربایجان غربی بر خلاف سایر استان ها با توجه به چند فرهنگی بودن اهمیت زیادی دارد و باید با تخصیص بودجه به این بخش توجه شود و باقیات و صالحات در این امر است.

 

وی افزود: اگر در بخش فرهنگی برنامه ریزی درستی انجام شود و روحیه ساختن به جای تخریب و همکاری با وجود اختلاف قومی در مردم ما تقویت شود، رشد و توسعه استان تضمین می شود.

 

کبیری، نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: 50 درصد صنعت استان وضعیت قابل قبولی ندارند و باید تلاش کنیم واحد های تولیدی از چرخه فعالیت خارج نشوند و این جز با جذب صد درصدی اعتبار ممکن نخواهد بود.

 

 

نظر شما